Direktlänk till inlägg 9 december 2018

KOLOSSERBREVET. 1:24-29. PAULUS LIDER FÖR KYRKAN NÄR HAN FULLGÖR SITT UPPDRAG.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 9 december 2018 13:39

PAULUS LIDER FÖR KYRKAN NÄR HAN 

 

FULLGÖR SITT UPPDRAG.

 

Kolosserbrevet. 1:24-29.

 

¤Kolosserbrevet. 1:24.

 

24.  #Nu gläder jag mig över att få lida för er.

Vad som ännu fattas i Kristi lidanden, det lider

      jag i mitt kött eget kött, för hans kropp,

som är kyrkan#.

 

Lider i glädje för er skull.

     Kristi lidanden  lider jag i mitt kroppliga

köttsliga lidande; för hans kropp  hans kyrka.

 

¤Kolosserbrevet. 1:25.

 

25.  #Dess tjänare har jag blivit, enligt det uppdrag

som Gud har gett mig för er skull: att låta Guds ord

        nå sin fullbordan#.

 

Hans kropps tjänare har jag blivit.

           Är hans tjänare för er skull.

Vilket låter Guds ord fullbordas genom kyrkan.

 

¤Kolosserbrevet. 1:26.

 

26.  #Detta är den hemlighet som har varit fördold

i alla tider och släktled men nu har uppenbarats

      för hans heliga#.

 

Hemligheten; förkunnandet av Kristus.

        Varit fördold i alla tider.

Nu blivit uppenbarat  för hans heliga.

 

¤Kolosserbrevet. 1:27.

 

27.  #Gud ville låta dem veta vilken  härlig skatt

hedningarna har i denna hemlighet:

     Kristus finns hos er, hoppet om härligheten#.

 

Kristus; härliga skatten  hedningarnas hemlighet.

     Kristus närvarande hos er.

Kristus == hoppet om  härligheten. 

 

¤Kolosserbrevet. 1:28.

 

28.  #Honom förkunnar vi genom att vägleda alla

människor och undervisa dem alla med vishet

       för att kunna föra fram alla som fullvuxna

i Kristus#.

 

Kristus förkunnar vi; till vägledning för alla

      människor.

Undervisa dem med vishet.

      Föra dem fram till som fullvuxna i Kristus. 

 

¤Kolosserbrevet. 1:29.

 

29.  #Det är för detta jag strävar och kämpar med

den kraft som han så mäktigt låter verka i mig#. 

 

Min strävan och kamp med Guds kraft som

     mäktigt verksam i mig.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards