Alla inlägg den 6 december 2018

Av Jan-Owe Ahlstrand - 6 december 2018 20:24

FILIPPERBREVET. 1:3-11.

 

TACK TILL GUD OCH FÖRBÖN.

 

¤Filipperbrevet. 1:3.

 

3.  #Jag tackar min Gud var gång jag tänker på er#.

 

Visar min tacksamhet inför Gud; när tänker på er.

 

¤Filipperbrevet. 1:4.

 

4.  #Alltid, i mina böner för er alla.

Och det är med glädje jag ber för er:#.

 

I mina böner alltid tänker på er alla.

 

¤Filipperbrevet. 1:5.

 

5.  #Ni har varit med i arbetet för evangeliet ändå

från första dagen#.

 

Från första dagen evangeliet förkunnades:

      Har ni varit trogna evangelie tjänare.

 

¤Filipperbrevet. 1:6.

 

6.  #Och jag är övertygad om att han som har börjat

ett gott verk hos er också skall fullborda det till

     Kristi Jesu dag#.

 

Han som i ert hjärta börjat sitt goda eviga verk:

       skall troget fullborda det intill Kristi Jesu dag.

 

¤Filipperbrevet. 1:7.

 

7.  #Det är som sig bör att jag tänker så om er alla.

Jag har er ju i mitt hjärta;  både när jag bär bojor 

       och nät jag försvarar och befäster evangeliet

delar ni allesammans nåden med mig#.

 

Tänker på er mina älskade i Kristus i min

      fångenskap.
Ni finns i mitt bedjande hjärta.

      I frimodighet försvarar och befäster evangeliet.

Ni alla dela nåden med mig.     

        

¤Filipperbrevet. 1:8.

 

8.  #Gud kan vittna om att jag längtar efter er alla

med Kristi Jesu ömhet#.

 

Kristi Jesu ömma hjärta vad mänskligheten

     Behöver.

Kristi Jesu ömma hjärta vad nationen behöver.

 

¤Filipperbrevet. 1:9.

 

9.  #Och min bön är att er kärlek ständigt skall växa

och bli rik på insikt och urskilling#.

 

I min bön finns längtan att er kärlek skall växa

     till andlig mognad.

Få erfara insiktens rikedomar.

       Leva i urskillningen  skilja mellan det 

onda och goda.

 

¤Filipperbrevet. 1:10.

 

10.  #Så att ni kan avgöra vad som är väsentligt

och stå rena och skuldfria på Kristi dag#.

 

Få kunskap om vad som är vist och dåraktigt.

      Insikten gör er renhjärtade skuldfria på

Kristi dag.

 

¤Filipperbrevet. 1:11.

 

11.  Fyllda av den rättfärdighet som är frukten av

Jesu Kristi verk, Gud till ära och pris#.

 

Vara fyllda av renhjärtligheten o-straffligheten

      vilket är frukten av Jesu Kristi verk.

Ärar och prisar Gud. 

 

Av Jan-Owe Ahlstrand - 6 december 2018 20:09

FILIPPERBREVET. 1:1-2.

 

¤Filipperbrevet. 1:1.

 

1.  #Från Paulus och Timotheos, Kristi Jesu tjänare,

till alla de heliga i Kristus som bor i Filippi, särskilt

      församlingsledarna och medhjälparna#.

 

Paulus och Timotheos Kristi jesu tjänare.

    Hälsar de heliga i Kristus i Fillippi.

Hälsa särskikt till församlings-ledarna och

     med-hjälparna.

 

¤Filipperbrevet. 1:2.

 

2.  #Nåd och frid från Gud, vår fader, och herren

Jesus Kristus#.

 

Nåden och friden från Gud, vår fader, och herren

     Jesus Kristus.  

Av Jan-Owe Ahlstrand - 6 december 2018 20:08

EFESIERBREVET. 6:21-24.

 

SLUTÖNSKAN.

 

¤Efesirerbrevet. 6:21.

 

21.  #För att ni ska veta hur det står till här och hur

jag har det kommer Tychikos, min käre broder

       och trogne medhjälpare i Herren, att berätta

allt för er#.

 

För att ni ska känna till hur det står till här

     hur jag själv har det kommer min käre broder

Tychikos  trogne tjänare med-hjälpare i Herren

      berätta allt för er.

 

¤Efesierbrevet. 6:22

 

22.  #Jag sänder honom till er just för att ni skall få

veta hur det är med oss och få uppmuntran

        av honom#.

 

Sänder honom villigt till er.

      Han ger er vetskap hur vi har det.

Uppmuntrar er alla i tron.

 

¤Efesierbrevet. 6:23.

 

23.  #Frid och den kärlek som hör tron till åt er,

bröder från Gud fadern och herren Jesus Kristus#.

 

Frid vare med er.

      Kärleken som tillhör er tro.

Bröder från Gud fadern och herren Jesus Kristus.

 

¤Efesierbrevet. 6:24.

 

24.  #Nåd åt alla som älskar vår herre Jesus Kristus

i hans oförgänglighet#. 

 

Nåden given åt er alla.

       Åt dem som älskar vår herre Jesus Kristus.

Jesu Kristi liv i o-förgängligheten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards