Alla inlägg under juni 2012

Av Jan-Owe Ahlstrand - 30 juni 2012 20:42

                                         

               ATT VANDRA I LJUSET.

       Johannesbrevets författare talar om för oss att en öppen syndabekännelse, är den sanna och äkta,

       vägen in i ljuset av hans sanning, som kan förvandla våra liv från mörkret till hans sanna och

       äkta ljus som kan belysa vårt innersta av vårt hjärta från all slags synd. 

 

 

       Johannes första brev. 1:8-10:

 

        8.  Om vi säger att vi är utan synd bedrar vi oss själva, och sanningen finns inte i oss.

 

       9.  OM VI BEKÄNNER VÅRA SYNDER ÄR HAN TROFAST OCH RÄTTFÄRDIG, SÅ ATT HAN FÖRLÅTER OSS

            SYNDERNA OCH RENAR OSS FRÅN ALL ORÄTTFÄRDIGHET.

 

        10. Om vi säger att vi inte har syndat gör vi honom till lögnare, och hans ord finns inte i oss.

                                   

     VISHET I DET DAGLIGA LIVET.


          Ordspråksboken. 6:16-19:

 

          16.  Sex ting är det som

Herren hatar, sju är det han avskyr:

 

           17.  Stolta ögon, falsk tunga, händer som utgjuter oskyldigt blod.

 

           18.  Ett hjärta som smider onda planer, fötter som skyndar till allt som är ont.

 

           19.  Menedaren som vittnar falskt och den som vållar tvist mellan bröder.

 

           1.  Att bekänna stolta ögon, ett stolt hjärta och en stolt tunga, som synd inför Guds ansikte.

 

            2. Att bekänna en falsk och fladdrande tunga som synd inför Guds ansikte.

 

            3.  Att bekänna ett hjärta, som hopsmider ondskefulla planer som synd inför Guds ansikte.

 

            4.  Att bekänna våra fötter, som skyndar

till allt som är onskefullt, att göra. 

            Säg:  "Jag har syndat, Herre, och mina synder är flera än sandkornen i havet."

            "Fader min, jag har syndat mot himmelen och inför dig; jag är icke mera värd att kallas din son.

             Låt mig bliva såsom en av dina legodrängar."


             

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards