Alla inlägg under februari 2023

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 februari 2023 14:44

               PSALM. 30:1-13.

 

TACKSÄGELSE FÖR RÄDDNING.

 

Psalm. 30:1.

 

1.  #En psalm, en sång vid tempelinvigningen.

     Av David#.

 

Psalm. 30:2.

 

2.  #Jag vill lovsjunga dig, Herre, ty du drog mig

upp ut djupet och lät inte mina fiender triumfera#.

 

Tacksam lovsång, inför Herrens ansikte.

       Räddade mig ur dödens djup.

Befriade mig från fiendens listigheter. 

 

Andra Samuelsboken. 22:17.

 

17.  #

 

Psalm. 18:17.

 

17.  # 

 

Psalm. 30:3.

 

3.  #Herre, min Gud, jag ropade till dig och du

gjorde mig frisk#.

 

Herre, min ende Gud.

       Hjärtats nödrop besvarade du mig.

 

Psalm. 30:4.

 

4.  #Herre, du förde mig upp ur dödsriket,

du gav mig liv, du räddade mig från graven#.

 

Herre, befriade mig ur dödsrikets snara.

       Gav mig livet.

Räddade mig från gravens djupa mörker.

 

Psalm.  9:14.

 

14.  #

 

Psalm. 30:5.

 

5.  #Sjung Herrens lov, ni hans trogna, prisa hans

heliga namn!#.

 

Förmanad sjunga Herrens lov.

        Trogna efterföljare prisa hans heliga namn.

 

Psalm. 30:6.

 

6.  #Ofärd är hans vrede, men i hans nåd är liv.

Om kvällen är gråten min gäst men om morgonen

       jublet#.

 

Olyckor elände hans vrede mot gudlösheten.

 

Psalm. 30:7.

 

7.  #När det gick mig väl tänkte jag:

  Jag skall alltid stå trygg#.

 

Psalm. 30:8.

 

8.  #Herre, i din nåd ställde du mig på fasta berget.

Men du dolde ditt ansikte och jag blev förskräckt#.

 

Psalm. 30:9.

 

9.  #Till dig, Herre, ropade jag, Herren bad

jag om förskoning#.

 

Psalm. 30:10.

 

10.  #Vad har du för vinst av min död, av att jag

sänks i graven?

     Kan mullen prisa dig?

Kan den förkunna din trofasthet?

 

Psalm. 6:6.

 

6.  #

 

Psalm. 30:11.

 

11.  #Lyssna Herre, skona mig, Herre, bli

min hjälpare!#.

 

Psalm. 30:12.

 

12.  #Du vände min dödsklagan i dans,

du tog av sorgens dräkt och klädde mig

     i glädje#.

 

Psalm. 30:13.

 

13.  #Därför skall jag sjunga ditt lov och aldrig

tystna.

     Herre, min Gud, jag skall alltid prisa dig#.

   

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 februari 2023 14:44

    PSALM. 29:1-11.

 

           HERRENS HÄRLIGHET UPPENBARAD

I TORDÖNET.

 

¤Psalm. 29:1.

 

1.  #Davids psalm.

Ära Herren, ni gudasöner, ära Herrens majestät#.

 

Ära Herren, värd bli ärad uppmuntrad vara älskvärd.

      Ni, gudasöner, ära respektera Herrens härlighet.

 

Jobs bok. 37:2.

 

2.  #

 

Syraks bok. 43:13.

 

13.  #

 

Första Krönikeboken. 16:28.

 

28.  #

 

Psaltaren. 96:7-9.

 

7.  #

 

Psalm. 103:20-22.

 

20.  #

 

¤Psalm. 29:2.

 

2.  #Ära Herrens höga namn, fall ner inför

Herren i helig skrud!#.

 

Visa ära respektera vörda Herrens höga namn.

       Förödmjuka sig inför Herrens heliga klädnad.

 

¤Psalm. 29:3.

 

3.  #Herrens röst över vattnen! Ärans Gud dundrar,

Herren hörs över de stora vatten#.

 

Herrens allmakts röst hörs över vattnen.

       Ärans Gud skapelsen Herres högljuda 

allmakts röst hörs över väldiga haven.

 

Psalm. 18:14.

 

14.  #

 

¤Psalm. 29:4.

 

4.  #Herrens röst i sin kraft, Herrens röst

i sin prakt#.

 

Herrens skapelses röst visar sin allmakt.

     Herrens rösts i sin allmakts prydnad.     

 

¤Psalm. 29:5.

 

5.  #Herrens röst knäcker cedrarna, Herren

knäcker Libanons cedrar#.

 

Herrens rösts styrka knäcker cedars fasta

     trädstammar.

 

¤Psalm. 29:6.

 

6.  #Han får Libanon att hoppa som en kalv,

Sirjons berg som en vildoxe#.

 

Herrens härlighet påverkar Libanons tacksamhet.

       Sirjons bergsklippa vidrörs som vildoxens

vilda liv. 

 

Psalm. 114:14.

 

14.  #

 

¤Psalm. 29:7.

 

7.  #Herrens röst slår blixtar#.

 

¤Psalm. 29:8.

 

8.  #Herrens röst får öknen att skälva,

Herren får Kadeshöknen att skälva#.

 

Herrens röst gör ödemarken skräckslagen.

      Kadeshöknen skräckslagen.

 

¤Psalm. 29:9.

 

9.  #Herrens röst skrämmer hindarna att kalva,

lämnar träden nakna.

      Allt i hans tempel ropar: "Ära!"#.

 

Herrens allmakts röst påskyndar hindarnas

      födande.

Templets boningar ropar: Ära skapelsens Herre.

 

¤Psalm. 29:10.

 

10.  #Herren tronar ovan himmelshavet,

Herren tronar som konung för evigt#.

 

Herrens tronssäte över himlavalvet.

       Har tronen som evighetens konung.

 

Psalm. 10:16.

 

16.  #

 

¤Psalm. 29:11.

 

11.  #Herren ger styrka åt sitt folk.

Herren välsignar sitt folk med fred#.

 

Herren styrker sitt utvalda folk.

      Välsignar sitt folk med fred. 

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 februari 2023 14:44

        OLIKA PSALM-INNEHÅLL.

 

PSALM. 118. JUBELSÅNG OM FRÄLSNING.

    PSALM. 150.  LOVA HERREN FÖR VEM HAN ÄR.

PSALM. 76.  TACKSÄGELSE FÖR SEGER.

    PSALM. 53.  DE GDLÖSAS DÅRSKAP.

PSALM. 54.  BÖN  OM HJÄLP.

    PSALM. 44.  FOLKETS OLYCKOR.

PSALM. 57.  EN PLÅGAD MÄNNISKAS MORGONBÖN.

     PSALM. 81.  FESTJUBEL OCH GUDS LAG. 

PSALM. 139:1-18,  23-24.  GUDS FULLKOMLIGA 

   KUNSKAP OCH OMSORG.

PSALM. 44. FOLKETS OLYCKOR.

     PSALM. 143:1-11.  BÖN I BETRYCK.

PSALM. 147:A.  HERREN MAKT OCH GODHET.

    PSALM. 55:2-12. KLAGAN ÖVER FALSKA VÄNNER.

PSALM. 147. JERUSALEMS UPPRÄTTELSE.

     PSALM. 140:2-9,  13-14  DU ÄR MITT BESKYDD.

PSALM. 1O4.  TACKSÄGELSE FÖR SEGER 

   OCH FRED.

 

 

 

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 februari 2023 14:44

                PSALM. 28:1-9.

 

         BÖN OM DE GUDLÖSAS BESTRAFFNING.

 

¤Psalm. 28:1.

 

1.  #Av David.

Till dig, Herre, ropar jag.

     Min klippa, var inte stum!

Svara mig inte med tystnad, då blir jag lik

     dem som lagts i graven#.

 

Herre, besvara mitt nödfulla bönerop.

     Du, Herre, min eviga fasta klippa.

Försvara mig i din rättfärdighet.

      De gudlösas ord handlingar gör mig försvarslös.

 

Psalm. 44:24.

 

24.  #Vakna, Varför sover du, Herre?

     Res dig! Stöt inte bort oss för alltid!#.

 

Psalmens budskap Guds trogna folks bönerop

     under svår krigsnöd. 

Du, min ende Herre, glöm inte din barmhärtighet 

    nåde-rike fader.

 

Psalm. 83:2.

 

2.  #Gud, var inte tyst, tig inte, Gud, var inte stum#.

 

Bön om hjälp mot förenade fiender.

     Låt din vredesglöd visa sig.

 

Psalm. 143:7.

 

7.  #Herre, skynda att svara mig, jag orkar inte

inte mer.

      Dölj inte ditt ansikte för mig, då blir jag lik

dem som lagts i graven#.

 

Davids klagorop tillbedjan.

 

Kraftlösheten modlösheten blir mig övermäktig.

     Herre, befria mig.

Låt din godhets blick möta min hjälplöshet.

       

¤Psalm. 28:2.

 

2.  #Hör hur jag bönfaller dig, hur jag ropar till

om hjälp och sträcker mina händer mot 

      ditt tempel, mot det allra heligaste#.

 

Hör mitt hjärtats bönerop.

     Lyssna på mitt bönerop: Herre, min trofaste 

hjälpare.

     I tillbedjan sträcker mina händer mot ditt

heliga tempel.

        Det allraheligaste avskild från världens gudlösa ondska. 

 

¤Psalm. 28:3.

 

3.  #Släpa inte bort mig med gudlösa och ogärningsmän.

      De säger sig vilja väl men har ont i sinnet#.

 

Gör inte mitt liv till offer för gudlöshetens

     brutala våld.

O-gärningsmännens listiga planer mörda mig.

    Talar stortaliga ord bedrar mig.

 

Psalm. 62:5.

 

5.  #De har enats om att störta ner mig.

   De älskar svek, med munnen välsignar de,

men i sitt hjärta förbannar de#.

 

Deras onda planer villiga döda mig.

     Älskar svekets förbannelse.

Äger tvetydig tunga.

       Tjänar två herrar.

Hjärtats tankar tänker onda tankar.

    Endast hos skapelsens Herre finns livets räddning.

 

¤Psalm. 28:4.

 

4.  #Löna dem för vad ont de gjort, för deras

   onda dåd!

Löna dem för deras handlingar, låt deras

      gärningar drabba dem!#.

 

Bestraffa deras onda illgärningar.

       Deras egna gudlösa gärningar drabba dem själva.

 

Ordspråksboken. 24:12.

 

12.  #"Vi visste ingenting" säger du men han som

   prövar hjärtan ser, han som vakar över ditt liv

vet, och han ger alla deras gärningars lön#.

 

De vises ordspråk.

         Lögnaktiga ord säger: Vi visste ingneting.

Herrens allvetande avslöjar lögnens listighet.

         Belönar allas gäningar antingen de är

goda eller onda.

 

Klagovisorna. 3:64.

 

64.  #Herre, straffa dem som deras gärningar

    förtjänar!#.

 

Klagovisorna skrivna av Profeten Jeremia

    gudlöshetens inflytande över Jerusalem Guds

utvalda stad.  Guds ögonsten.

      Bestraffa onda människors gärningar 

i staden.

 

¤Psalm. 28:5.

 

5.  #De ger inte på Herrens verk, på allt vad 

han har gjort.

     Han skall riva ner dem, inte bygga upp dem#.

 

Ärar inte uppmuntrar inte Herrens nådeverk.

       Herre, ödelägger deras händers verk.

 

¤Psalm. 28:6.

 

6.  #Lovad vare Herren, ty han har hört min bön#.

 

Tacksamt lovar Herrens trofasta barmhärtighet.

 

¤Psalm. 28:7.

 

7.  #Herren är min styrka, min sköld, på honom

förtröstar jag.

     Jag fick hjälp och mitt hjärta jublar,

hela min varelse tackar honom#.

 

Herren min eviga säkra kraftstyrka.

        Stridsskölden mot fiendens listiga anfall.

Herren, min trogna klippa.

       Hjälparen ger tacksamt jubelrop.

Hela min levande varelse visar tacksamhet.      

 

¤Psalm. 28:8.

 

8.  #Herren är sitt folks styrka, sin smordes

tillflykt och räddning#.

 

Herren sitt utvalda folks styrka.

        Deras Smordes tillflykt livsräddning. 

 

¤Psalm. 28:9.

 

9.  #Rädda ditt folk och välsigna din egendom.

 Var deras herde, bär dem för evigt#. 

 

Rädda ditt folk bland de gudslösas ord handlingar.

           Välsigna ditt egendomsfolk.

Ditt folks Överherde visar omsorg faders-kärlek

    för evigt.

    

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 februari 2023 14:44

      UPPMUNTRAN OCH VEDERKVICKELSE.

 

                        DEL. 28300.

 

28300.  Kärleken avundas inte o-tåligheten.

 

28301.  Världens fåfängliga framgångar

    idel tomhet  idel fåfänga.

 

28302.  Lögnen förråder sanningen.

 

28303.  Ondskan älskar ont tal  handlingar

   mer än godhetens välsignelser.

 

28304.  Rädslan rider på lögnens falskhet.

 

28305.  Egen-sinnigheten rider på stolta övermodet.

 

28306.  Kärleken fördriver all rädsla.

 

28307a.  Fångad älskad av ödmjukheten.

 

28307b.  Ödmjukt hjärta sinne fångad älskad

    av ödmjukheten.

 

28308a.  Lögnaren lögnens offer.

 

28308b.  Lögnarens stolthet utmanar förkastar

     sanningen.

 

28309.  Sanningens verklighet besegrar sin

ärkefiende lögnens falskhet.

 

28310.  Lögnen jämförs med o-gräset rensas bort

    bränns bort där sanningen råder.

 

28311a.  I-härdig kärlek tålig mild trovärdig. 

 

28311b.  I-härdig kärlek tröste-rik hjälpsam god.

 

28312a.  Ondskans hat förakt  o-tålig trolös.     

 

28312b.  Ondskans förakt hat  o-tröstlig 

   skadlig självisk.

 

28313.  Ondskan väcker hat splittring elände

     fördärv undergång.

 

28314.  Ondskan o-fridsam orolig bitter sorgsen

     ångestfylld dödlig  förgänglig.

 

28315.  O-intressant vara ondskans barn.

 

28316.  Maktlystenheten avundsjukan  sitter vid

    maktens boningar.

 

28317.  Rättvisan kärleken uthållig mild ödmjuk

   o-självisk.

 

28318a.  Högmodet lever i o-ordnat tillstånd.

 

28318b.  Vredens tillstånd skapar o-vänskap.

 

28318c.  Vredens tillstånd skapar o-sämja

     oro  förtvivlan.

 

28319.  O-kunnighetens mörka liv:  Fördärvligt  eländigt liv.

 

28320.  Kärleken  o-självisk älskvärd  god

   uppmuntrare  tröste-rik  trovärdig.

 

28321.  Hatet  föraktet  ondskans trogna vänner.

 

28322.  Olycka elände  väntar argsinte: 

  Välsignelse framgång välstånd väntar 

milde saktmodige.

 

28323.  Bedrövelse bitterhet besvikelse väntar

  vred-sinte häftige.

 

28324.  Ödmjuke äger insikt om o-strafflighetens

säkra trygga vägar.

 

28325.  Stolte förlorat välsignelsens rikedomar.

 

28326.  Girigheten människans idel tomma 

   värde bedrar hjärtat sinnen från givmildheten.

 

28327.  Givmilde delaktig av o-uttömlig givmildhet.

 

28328. Saktmodige inte offer för vreden.

 

28329.  Dagdrömmaren o-verklighetens vän.

 

28330a.  Kärleken betjänar o-själviskheten.

 

28330b.  Hatet föraktet: självisk älskar sig själv.

 

28331.  Uppriktig kärlek ädel modig äkta 

förvandlar hatiska föraktfulla hjärtans hårdhet.

 

28332.  Förnuftet viljan hjärtat följer sanningens ljusa liv förvandlar hårdsinta hjärtats tankar.

 

28333.  Ondskans barn förvirrade oroliga 

   förtvivlade utkämpar kampfull strid mot

lugnets harmonins vilans tillstånd.

 

28334.  Ondskan förblindad av lögnens falskhet.

 

28335.  Ond-sinte bedrar sig själv:

okunnighetens slavtjänare.

 

28336.  Tålamodet  vänligheten ödmjukheten

   försvarar  sanningen rättvisan.

 

28337.  Ondskan försvarar lögnen högmodet 

   o-rättvisan.

 

28338.  Insiktsfulle kommit till insikt om

sanningen kärleken glädjen friden tålamodet.

 

28339.  Vänligheten godheten  trofastheten

   själv-behärskningen tillhör sanningen rättvisan.

 

28340.  Givmildheten sanningen ödmjukheten

   olika karaktärer vilka verksamma

i andliga mognaden.   

 

28341.  Oron ångesten o-säkerheten:  ondskans vänner.

 

28342.  Världens förvirring elände vad ger det till

livet: idel tomhet fåfänga Livets tomhet

      fåfänga ondskans trogna vänner.

 

28343. Ondskans oro förtvivlan ångest o-intressant

i vandring med godheten kärleken.

 

28344a.  Rättvisan: barmhärtig givmild o-självisk. 

 

28344b.  O-rättvisan: o-barmhärtig girig självisk.

 

28345a.  Lovsången glädjen tillhör rättvisan sanningen. 

 

28345b.  Sorgen uppgivenheten tillhör o-rättvisan

   lögnens falskhet.

 

28346.  Sorgen o-rättvisan bitterheten tillhör

   ondskan listiga planer.

 

28347.  Ondskans listiga planer o-intressanta 

   okunniga i fråga om insikten. 

 

28348.  Stillheten friden:  rättvisans sannningens liv.

 

28349.  Auktoritärt beteende själviskt ego-centriskt.

 

28350.  Världens elände olycka förvirring 

kontrollstyrt av ondskans auktoritära beteende.

 

28351.  Svekets människa o-ärlig falsk stolt.

 

28352.  Kärleksfulle visar hänsyn vördnad

för dygdens moder Kärleken.

 

28353.  Sorgna hjärtan bedrövade hjärtan 

   vän med ondskan livets förgörare.

 

28354.  Ljuset kärleken ger intressanta

   tankar om Livets mening.

 

28355.  Mörkret hatet föraktet o-intressanta 

      tankar om Livets elände olycka.

 

28356.  Ödmjukheten lydnaden kärleken

   värdesätter uppmuntrar mänskligheten.

 

28357a.  Rättvisans verk: sanningens vän.

 

28357b.  O-Rättvisans verk: lögnens vän.

 

28358a.  Intressanta människor:  kunskaps-givande.

 

28358b.  Kunskaps-givande människor insiktsfulla.

 

28358c.  Kunskaps-givande person vishetens vän.

 

28359.  Försvara misstag felsteg  egoismens försvar.

 

28360.  Acceptera misstag: ödmjuk saktmodig.

 

28361.  Lögnaktigt & falskt hjärta  talar inte sanning.  Sanningens o-vän.

 

28362.  Känslo-livet  förändrar inte vädret.

 

28363.  Ondskans otålighet  skadar mänskligheten.

 

28364.  Ondskan gör själviska beslut.

 

28365a.  Ondskan lyssnar inte på sanningen.

 

28365b.  Ondskan: lögnens med-hjälpare.

 

28365c.  Ondskan laglöshetens medhjälpare.

 

28366. Dödens verklighet avskild från Livets värdighet få vara värdefull älskvärd uppskattad.

 

28367.  Livet utan värdighet inte värd bli älskad 

uppmuntrad ärad.

 

28368 Dårskapen verksam i ondskans tankar handlingar ord.

 

28369.  Rättvisans tanke goda moralen etiken

livets grundpelare sanningens gode vän.

 

28370.  Sanningen beskyddar vänskapens säkra 

gränser för våldets tyranneri.

 

28371.  Förlåtande sinne i tålamod renhet saktmod.

 

28372.  O-förlåtet  sinne  verksamt i otåligheten

  orenheten vreden.

 

28373.  Bristfällig ödmjukhet  skadar själslivet.

 

28374.  Ödmjukheten själens hälsosamma

    läkedom.

 

28375.  Brist-fällig  ödmjukhet o-själviskhet

    där högmodets  ondska råder.

 

28376a.  Vara aktsam för främmande omsorger.

 

28376b.  Främmande omsorger  ondskans

     energi tids-tjuvar.

 

28377.  Bättre vara frimodighetens tjänare än 

    rädslans slavtjänare.

 

28378.  Stolta ögon  högmodigt hjärta.

     

28379a.  Rättvisa domar  verksamma i sanningen.

 

28379b.  O-rättvisa domar verksamma i falska lögner Skapade varelsers ögon okunniga om

    insikten äger mänsklig visdom  idel fåfänga 

tomhet ärar världens elände olyckor.

 

28380.  Barmhärtighetens väg fridsam god

omsorgsfull kärleksfull.

 

28381a.  Modlösheten rädslan förtvivlan:

  ond o-fridsam självisk.

 

28371b.  Hopplösheten tomheten fåfängan

   ofridsam o-tröstlig självisk egenkär.

 

28372.  Tomhetens hopplösa fåfänglighet

livets energi tidstjuvar.

 

28373.  O-ändliga visdomen bevarar från fåfänglig

    ära idel tomhet.

 

28374a.  Insikten godheten läker själen.     

 

28374b.  Okunnigheten ondskan skapar 

blödande själssår.

 

28375a.  Vredens gissel förgör mänskligheten.

 

28375b.  Saktmodets godhet  upprättar förvirrande

oroliga mänskligheten.

 

28375c.  Saktmodige dåre i världens ögon.

 

28376. Själviske uppmuntrad  älskad ärad

   i världens ögon.

 

28377.  O-ändliga visdomen förändrar  mänsklighetens hjärta tankar där

    dårskapens ondska råder.

 

28378.  Mänsklighetens förgörare  ondskans vän.

 

28379.  Demokratiska Maxismen självisk

    egenkär o-verklighets trogen: landets undergång.

 

28380.  Sunt förnuft verklighets-trogen.

 

28381.  Ödmjukhetens mildhet mild ödmjuk.

 

28382.  Stolhetens hårdsinthetens tjänare

     själviska hård-hjärtliga.

 

28383.  Insikten om o-strafflighetens väg.

 

28384.  Troheten står fast i himlen.

 

28385.  O-troheten  o-ärlig falsk lögnaktig.

 

28386.  Tålige god förebild i tålighetens mildhet

    saktmod.

 

28387.  Avund hänsynslöshet  oenighet  

    ondskans vapendragare.

 

28388.  Ödmjukhet sanning frid rättvisa går 

i sällskap med rättfärdigheten.

 

28389.  Fördärvets bittra rot sårar själslivet

    skapar blödande själssår.

 

28390.  Falsk tunga, älskar uppmuntrar

  falska ord.

 

28391.  Försvara sanningen ödmjukheten 

    rättvisan.

 

28392.  Frid rättvisa  o-frid  o-rättvisa.

 

28393.  Stifta o-moraliska lagar  gå i sällskap

    med laglöshetens tyranneri.

 

28394.  Livets enhet framtidshopp.

 

28395.  Splittring o-rättvisa övergivenhet

     modlöshet mänsklighetens undergång.

 

28396.  Kärlekens sanningens gemenskap

    landets välstånd upprättelse.

 

28397.  Innerlig medkänsla  vänlighet 

ödmjukhet tålamod: dygdernas liv.

 

28398.  Ondskans stolthet utesluter henne från

godhetens välsignelse.

 

28399.  Ondskans falskhet avslöjad av godheten

    sanningen. 

      

 

        

   

 

 

 

  

 

             

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 februari 2023 14:44

                    HÄLSOKURAR  VECKA.  7.

 

Rengörning av Njurar levern  lungor.

 

     Skuren Clementin   valnöt  gram  mandarin

 

Ingefära skurna i bitar   1 morot skuren 

 

3  matskedar  yougert   300 ml vatten

 

Dricks  varje måltid under en vecka.

 

Riven ingefära  äppelklyftor  2 morötter

       2 matskedar  yougert vatten.

 

Nyttigt för tarmar och njurar.

    Drick ett glas före varje måltid under en vecka.

 

Delat päron  citron  ingefära  2 matskedar yougert

     400 ml vatten.

 

Tips   Tre:

 

Mörka vindruvor renade i vatten.

    Grönt delat äppel.  ingefära delade i bitar.

2 styck delade mandariner.  250 ml vatten.

     1 glas varje dag bra för njurar levern lungor.

 

BRA FÖR BLODKÄRLEN.

 

Vitlök i bitar  ingfära i bitar.

   2 citroner. 

 

 

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 februari 2023 14:44

                      16/6  2022.

 

Började träna på Vårdcentralen.

 

Reste med bilen kortare längre sträckor.

 

Steg ur bibel för att gå.

 

      Var stel i hela bäckkenbenet. 

 

Spänningar under fotsulan.

 

Efter en tid av träning släppte spänningarna

       fotsulorna.

 

Efter sittande förut hade spänningar i vänster lår.

 

       Senaste tiden värk i ryggens vänstra del

  speciellt ryggmuskeln.

 

Började har tydliga känningar vid 25 års åldern.

 

Efter röntgenplåtrana sägs det min ryggrad 

 

    högerböjd åt höger.

 

Vilket gör vänster ryggmuskel ger intensiv

    rörelsesmärta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards