Direktlänk till inlägg 9 december 2018

FILIPPERBREVET. 4:2-9. ENIGHET, GLÄDJE OCH ALLT SOM KALLAS DYGD.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 9 december 2018 13:39

EFESIERBREVET. 4:2-9.

 

ENIGHET, GLÄDJE OCH ALLT SOM KALLAS  DYGD.

 

¤Filipperbrevet. 4:2.

 

2.  #Jag uppmanar Euodia och uppmanar Syntyche

att vara eniga för Herrens skull#.

 

Låt enigheten rådar bland er.

      Er enighet  Jesus Kristus.


¤Filipperbrevet. 4:3.

 

3.  #Ja, dig också som är en verklig vän, ber jag:

hjälp dem, ty de har kämpat för evangeliet 

      tillsammans med mig, liksom Clemens 

och mina andra medarbetare som har sina namn

       i  livets bok#.


Var dem till hjälp.

     Trogna Kristi med-tjänare.

Kämpat för evangliet skull.

     Broder Clemens mina anda med-arbetare

vilka har sina namn skrivna i livets bok.

 

¤Filipperbrevet. 4:4.

 

4.  #Gläd er alltid i Herren.

Än en gång vill jag säga: gläd er#.

 

Alltid vara glad i Herren.

      Åter säger jag er: var glada i era hjärtan. 

 

¤Filipperbrevet. 4:5.

 

5.  #Låt alla människor se hur fördragsamma ni är.

Herren är nära#.

 

Lev i er tålighet ert liv blir gott vittnesbörd 

inför människors-ögon.

      Herren är nära er.

 

¤Filipperbrevet. 4:6.

 

6.  #Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar

och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla

      era önskningar#.

 


Låt inte bekymren vara er herre.

     Åkalla istället  be visa tacksamhet inför Gud.

Låt honom få veta alla era önskningar.

 

¤Filipperbrevet. 4:7.

 

7.  #Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ge era hjärtan och era tankar skydd i

       Kristus Jesus#.

 

Ni när gör så: skall Guds frid råda bland er.

      Guds frid värd mer än er tankar.

Beskyddar era hjärtan och era tankar

      i Kristus Jesus.

 

¤Filipperbrevet. 4:8.  

 

8.  #Och så, mina bröder: det som är sant, det som

är värt att älska och akta, allt som kallas dygd

      och allt som förtjänar beröm, ta fasta på allt detta#.

 

Mina älskade böder: tänk på det som är sant.

       Allt som är värdigt älska uppskatta alla

andliga dygder.

       Allt som förtjänar beröm: ta vara på allt detta.

 

¤Filipperbrevet. 4:9.

 

9.  #Vad ni har lärt och tagit emot, hört och sett

hos mig, det skall ni göra.

       Då skall fridens Gud vara med er#.

 

Vad ni hört lärt er tagit emot evenglie-ordet:

     sett vara verkligt hos mig.

Gör ni så: belönar fridens Gud era liv.  

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards