Direktlänk till inlägg 9 december 2018

FILIPPERBREVET. 4:10-20. FILIPPERNAS GLÄDJE OCH ALLT SOM KALLAS DYGD.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 9 december 2018 13:39

FILIPPERBREVET. 4:10-20.  

 

FILIPPERNAS OMTANKE OM PAULUS.

 

¤Filipperbrevet. 4:10.

 

10.  #Jag har glatt mig mycket i Herren över att er 

omtanke om mig äntligen har kunnat skjuta

     nya skott. 

Omtanke hade ni ju förut också, men inte tillfälle#.

 

Känner hjärtats glädje i Herren över er omtanke

    om mig.

Er kärleksfulla omtanke bär ny frukt vilket jämförs

     med nya friska skott i vinträdet.

 

¤Filipperbrevet. 4:11.

 

11.  #Inte för att jag har lidit någon nöd.

Jag har mig att klara mig med det jag har#.

 

Själv har inte lidit någon nöd: men uppskattar

     er omtanke.

 

¤Filipperbrevet. 4:12.

 

12.  #Jag kan inte leva fattigt och jag kan leva

i överflöd.

      Jag har verkligen erfarenhet av allt: att vara

mätt och att hungra, att leva i överflöd och att

     lida brist#.

 

Jag kan leva livet i fattigdom eller i överflöd.

      Jag har livs erfarenheten i dem.

Vara mätt hungra: leva i överflöd  lida brist i livet. 

 

¤Filipperbrevet. 4:13.

 

13.  #Allt förmår jag genom honom som ger mig kraft#.

 

Förmår allt genom hans uppståndelse kraft.

      

¤Filipperbrevet. 4:14.

 

14.  #Men ni skall ha tack för att ni ville bistå mig

i mitt svåra läge#.

 

Visar min tacksamhet: för er hjälp och stöd

     i mitt lidande. 

 

¤Filipperbrevet. 4:15.

 

15.  #Ni filipper vet själva att när evangeliet var nytt

och jag hade lämnat Makedonien, då var er

     församling den enda som visade sådan gemenskap med mig att det gick att föra bok över

      utgivet och mottaget#.

 

Ni, filipper; ni vet själva när evangeliet förkunnades

      var nytt för er.

Hade lämnat Makedonien: er församling var den

     enda visade er gemenskap med mig.

Er gemenskap hjälpte mig bokföra utgivet

        och mottaget från er.

 

¤Filipperbrevet. 4:16.

 

16.  #Redan när jag var i Thessalonike fick jag ju

hjälp från er mer än en gång#.

 

När jag var i Thessaloniken fick hjälp av er.

 

¤Filipperbrevet. 4:17.

 

17.  #Men det är inte era gåvor jag är angelägen

om utan den allt rikare vinsten för er egen räkning#.

 

¤Filipperbrevet. 4:18.

 

18.  #Jag har fått vad jag skall ha och mer än det.

Jag har fullt upp av allt nu när jag genom

      Epafroditos har fått det som ni skickade mig

------ en rökelsedoft, ett offer som Gud tar emot

      med välbehag#.

 

Har i överflöd fått vad jag behöver av er givmildhet.

        Era gåvor skickade genom Epafroditos

varit en rökelse-doft.

      Rökelsedoften ett välbehagligt offer som

behagar Gud.

 

¤Filipperbrevet. 4:19.

 

19.  #Min Gud skall med sin härliga rikedom i

Kristus Jesus fylla alla era behov#.

 

Min Guds härliga rikedom i Kristus Jesus

      fyller era dagliga behov. 

 

¤Filipperbrevet. 4:20.

 

20.  #Härligheten tillhör vår Gud och fader i evigheternas evighet, amen#. 

 

Guds härlighet: tillhör vår Gud.

     Vår fader i evigheters

  evighet, amen.

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards