Direktlänk till inlägg 9 december 2018

KOLOSSERBREVET. 4:7-18. PERSOLNLIGA HÄLSNINGAR.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 9 december 2018 13:39

KOLOSSERBREVET. 4:7-18.

 

¤Kolosserbrevet. 4:7.

 

7.  #Tychikos, en kär broder och trogen medarbetare i Herrens tjänst, skall berätta allt

      om hur jag har det#.

 

Tychikos; kär broder trogen medarbetare

      i Herrens tjänst.

 

¤Kolosserbrevet. 4:8.

 

8.  #Jag sänder honom till er just för att ni skall få

veta hur det är med oss och få uppmuntran

    av honom#.

 

Jag sänder min käre broder till er.

        För att bli uppmuntade i tron.

 

¤Kolosserbrevet. 4:9.

 

9.  #Han har sällskap med vår trogne och käre

broder Onesimos, som ju är en av er, och de

      kommer att berätta om allting här#. 

 

Han kommer till er i sällskap med vår trogne

     käre broder Onesimos.

Han är en av er.

                

¤Kolosserbrevet. 4:10.

 

10.  #Min medfånge Aristarchos hälsar er, och likså

Markus, Barnabas kusin.

      För hans del har ni redan fått anvisningar: ta väl

emot honom om han kommer#.

 

Med medfånge i mitt fängelse Aristarchos hälsar er.

          Markus, Barnabas kusin hälsar er.

Han har givit er anvisningar: mottag honom i all

       vänlighet om han kommer.

 

¤Kolosserbrevet. 4:11.

 

11.  #Jesus, han som kallas Justus hälsar också.

       Av de omskurna är dessa de enda som arbetar tillsammans med mig för Guds rike, och de har

       gett mig stöd och uppmuntran#.

 

Jesus, kallas Justus hälsar också er.

      Dessa mina älskade bröder: arbetar tillsammans

med mig för Guds rike.

          Givit mig sitt stöd och uppmuntran.

       

¤Kolosserbrevet. 4:12.

 

12.  #Hälsningar från Epafras, som ju är en av er.

Han tjänar Kristus Jesus och kämpar alltid för er

       i sina böner för att ni skall stå fasta och vara

fullkomliga och helt uppfyllda av Guds vilja#.

 

Hälsningar från Epafras en av oss.

       Tjänar Kristus Jesus.

Kämpar alltid troget för er i sina böner.

    Vilket gör er ståndaktiga i ert liv.

Vara fullkomliga vara uppfyllda av Guds vilja.

      

¤Kolosserbrevet. 4:13.

 

13.  #Jag kan vittna om hur han arbetar för er

och för dem i Laodikea och Hierapolis#.

 

Jag kan vttna om hur Epafras arbetar för er skull.

      För dem i Laodikea och Hierapolis.

 

¤Kolosserbrevet. 4:14.'

 

14.  #Vår käre Lukas, läkaren, hälsar liksom Demas#.

 

Vår käre broder Lukas, läkaren hälsar er.

        Demas hälsar er.

 

¤Kolosserbrevet. 4:15.

 

15.  #Hälsa till bröderna i Laodikea och till Nymfas

och församlingen som möts i hans hus#.

 

¤Kolosserbrevet. 4:16.

 

16.  #När mitt brev har blivit uppläst för er, ordna

då så att det blir uppläst också i församlingen

       i Laodikea och att ni får läsa det brev som

de har fått#.

 

Mitt skrivna brev låt det bli uppläst inför er.

      Det också blir uppläs för församlingen

i Laodikea.

        

¤Kolosserbrevet. 4:17.

 

17.  #Och säg åt Archippos: "Se till att du fullgör

den tjänst som Herren har gett dig#.

 

Archippos: säg till honom fullgöra sin tjänst

      som Herren gett honom. 

 

¤Kolosserbrevet. 4:18.

 

18.  #Här skriver jag, Paulus, min hälsning med 

egen hand.

       Glöm inte mina bojor.

Nåd åt er alla#.

 

Jag, Paulus skriver min hälsning med egen hand

       med mina bojor.

Tänk på mina bojor i era böner.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards