Direktlänk till inlägg 9 december 2018

FILIPPERBREVET. 3:2-16. INTE OMSKÄRELSE, UTAN TRO PÅ K RISTUS.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 9 december 2018 13:39

FILIPPERBREVET. 3:2-16.

 

INTE OMSKÄRELSE, UTAN TRO PÅ KRISTUS.

 

¤Filipperbrevet. 3:2.

 

2.  #Var på er vakt mot de där hundarna, de där

skadegörarna, den där sönderskärelsen#. 

 

¤Filipperbrevet. 3:3.

 

3.  #Ty omskärelsen, det är vi som tjänar Gud i vår

ande och har vår stolthet i Kristus Jesus och inte

       förlitar oss på något yttre#.

 

¤Filipperbrevet. 3:4.

 

4.  #Fast jag för min del kunde ha rätt att gör det

också.

    Ja, om någon tror att han kan förlita sig på

något yttre, så kan jag det ännu mer#.

 

¤Filipperbrevet. 3:5.

 

5.  #Jag som blev omskuren på åttonde dagen,

som är av Israels folk och Benjamins stam, en hebre

       född av hebreer, i laglydnad en farise#.

 

¤Filipperbrevet. 3:6.

 

6.  #I trosiver en kyrkans förföljare, i rättfärdighet

efter lagen en oförvitlig man#.

 

¤Filipperbrevet. 3:7.

 

7.  #Men allt sådant som var en vinst för mig har

jag för Kristi skull kommer att räkna som

  en ren förlust#.

 

¤Filipperbrevet. 3:8.

 

8.  #Ja, jag räknar faktiskt allt som en förlust

jämfört med det som är långt mera värt, kunskapen

      om min herre Kristus Jesus.

För hans skull har allt det andra förlorat sitt värde

       för mig.

Jag kastar det på sophögen för att vinna Kristus#.

 

¤Filipperbrevet. 3:9.

 

9.  #Och få leva i honom, inte med den rättfärdighet

som lagen ger utan med den som kommer av tro

     på Kristus, den rättfärdighet som Gud ger

åt dem som tror#.

 

¤Filipperbrevet. 3:10.

 

10.  #Jag vill lära känna Kristus och kraften från

hans uppståndelse och dela hans lidanden,

       genom att bli lik honom i en död som hans ----#.

 

¤Filipperbrevet. 3:11.

 

11.  #Kanske jag då kan nå fram till uppståndelsen

från de döda#.

 

¤Filipperbrevet. 3:12.

 

12.  #Tro inte att jag redan har nått detta eller

redan har blivit fullkomlig.

       Men jag gör allt för att gripa det, när nu Kristus

Jesus har fått mig i sitt grepp#.

 

¤Filipperbrevet. 3:13.

 

13.  #Bröder, jag menar inte att jag har det i min

hand, men ett är säkert: jag glömmer det som ligger

       bakom mig och sträcker mig mot det som

ligger framför mig#.

 

¤Filipperbrevet. 3:14.

 

14.  #Och löper mot målet för att vinna det pris

där uppe som Gud har kallat oss till genom

       Kristus Jesus#.

 

¤Filipperbrevet. 3:15.

 

15.  #Det är så vi skall tänka, alla vi fullkomliga.

Och har ni en annan mening på någon punkt

      skall Gud upplysa er även där#.

 

¤Filipperbrevet. 3:16.

 

16. #Men låt oss fortsätta på den väg som fört

oss hit#. 

 

        

  

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards