Direktlänk till inlägg 6 oktober 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 6:3-10. PRÖVNINGARNA VISAR VEM PAULUS ÄR.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 6 oktober 2018 15:47

ANDRA KORINTERBREVET.  6:3-10.

 

PRÖVNINGARNA VISAR VEM PAULUS ÄR.

 

¤Andra Korinterbrevet. 6:3.

 

3.  #Jag vill inte vara till anstöt för någon, ingen skall kunna anmärka på min tjänst#.

 

Jag vill inte vara förmer än min nästa.

       Ingen skall kunna anklaga mitt tjänare-kall.

 

¤Andra Korinterbrevet. 6:4.

 

4.  #Som Guds tjänare visar jag på allt sätt vad jag

duger till: med stor uthållighet under påfrestningar,

       trångmål och nöd#.

 

Som Guds utvalde tjänare visar jag mitt tjänande.

       Visar mitt tjänande i stor uthållighet.

Under påfrestningar trångmål och nöd.

 

¤Andra Korinterbrevet. 6:5.

 

5.  #Under prygel, fångenskap och upplopp,

under möda, vaka och svält#.

 

Visar mitt tjänande under kroppsligt prygel

     fångenskap upplopp från människor

under livets mödande vara vakande leva i svält.

 

¤Andra Korinterbrevet. 6:6.

 

6.  #Med renhet, kunskap, tålamod och godhet,

med helig ande, uppriktig kärlek#.

 

I allt detta lever i renheten kunskapen tålamodet

       godheten med helig ande  i uppriktig kärlek.

 

 ¤Andra Korinterbrevet. 6:7.

 

7.  #Sanningens ord och Guds kraft, med rättfärdighetens vapen till anfall och försvar#.

 

Visar min kallelse i sanningens ord och Guds kraft.

      Med o-strafflighetens renhetens vapen

till anfall och försvar. 

 

¤Andra Korinterbrevet.  6:8.

 

8.  #I ära och vanära, med dåligt rykte och gott

ryckte.

       Jag kallas villolärare men säger sanningen.

 

Lever i ära och vanära med dåligt rykte och

      gott rykte.

Kallas vara villolärare men talar sanningens ord.

 

¤Andra Korinterbrevet. 6:9.

 

9.  #Jag är misskänd men ändå erkänd, jag är nära

döden men ändå lever jag, tuktad men inte

      till döds#. 

 

Mitt liv är misskänt men ändå erkänt.

     Lever nära döden åndå lever jag.

Tuktad från mig själv men inte till döds.

 

 ¤Andra Korinterbrevet. 6:10.

 

10.  #Plågad men alltid glad.

Jag är fattig men gör många rika, jag har ingenting

      men äger allt#.

 

Fattig i mig själv  gör många rika  äger inget

   i mig själv  men äger allt i Kristus.

 

     

 

 

         

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards