Direktlänk till inlägg 2 juni 2023

PSALM. 43:1-5. BEDRÖVADES OCH FÖRFÖLJDES LÄNGTAN TILL GUDS HUS DEL 2.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 2 juni 2023 10:34

                        PSALM. 43:1-5.

 

          BEDRÖVADES OCH FÖRFÖLJDES 

 

             LÄNGTAN TILL GUDS HUS.

 

¤Psalm. 43:1.

 

1.  #Skaffa mig rätt, o Gud, tag dig an min sak!

Rädda mig från ett trolöst folk, från falska,

     fördärvade människor!#.

 

Min bön, Gud, var min hjälp uppmuntran 

     din rättvisa vara min försvarare.

Din trohet vara min orubbliga hjälp tröst ibland

      trolöst gudlöst folk.

Falskt fördärvat folk förblindade av arvssyndens 

     gift förgiftade av lögnens fader. 

 

¤Psalm. 43:2.

 

2.  #Du är min Gud, min tillflykt.

Varför har du stött bort mig?

     Varför måste jag gå sörjande, plågad

av fiender?#.

 

Du är min trofaste Gud, min säkra tillflykt.

       Varför har du övergivit mig?

Mina fiender plågar mig lever otröstligt liv.

 

¤Psalm. 43:3.

 

3.  #Sänd ditt ljus och din sanning!

Låt dem leda mig, låt dem föra mig till ditt

     heliga berg och till din boning#.

 

Låt ditt eviga ljus sanning belysa mitt sorgsna

    övergivna hjärta.

Led mig på dina rättfärdiga stigar för

     ditt heliga namn skull.

Till ditt helig berg Sions berg.

 

¤Psalm. 43:4.

 

4.  #Så att jag få komma till Guds altare, till Gud

min glädje och fröjd, och tacka dig till lyrans

    klang, Gud, min Gud#.

 

I frimodighet få vara vid ditt heliga altare.

       Gud min eviga glädje fröjd.

Tacksamt hjärta  prisa lova dig värd alla lovsång

     tillbedjan.

 

¤Psalm. 43:5.

 

5.  #Varför är du tyngd av sorg, min själ,

och full av oro?

      Sätt ditt hopp till Gud!

Jag skall åter få tacka honom, min räddare

      och min Gud#.

 

Min eviga själ förstörd av sorg övergivenhet.

     Orolig förvirrad.

Du, arma övergivna människa förtrösta på

    Herren, din Gud.

Tacksamt tacka honom.

        Herren, min Gud, min evige räddare där

fiendens lockelser frestelser råder.

   

     

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards