Direktlänk till inlägg 12 maj 2021

ANDLIGA VERKLIGHETER DEL .5.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 12 maj 2021 12:47

ANDLIGA VERKLIGHETER.  DEL. 5.

 

Arvssynden slutit förbund med Döden.

 

Om inte Herren bygger Huset  ( familjelivet )

       arbetar det i idel tomhet  fåfänga.

 

Jungfru Marias moders-kärlek  vägen

    in i Jesu förbarmande hjärtan.

 

Jesu hjärtats utgivande kärlek  vägen in

   i Guds Faderns hjärta.

 

Ursynden  visar olika ansikten  verksam

      genom människors genetiska personligheter.

 

Bönen tyglar  arvssynden.

 

Ursynden  ligger i strid med  o-dödlighetens

    välsignelse.

 

Brinnande busken  symbol för Herrens helighet.

 

Heliga Birgitta  Kristi brud   bed för oss.

         Skriven målning  i Gärdslösa kyrka.

 

Hebreiska ordet  "Elisabet"  betyder 

     Gud är fullkomlig.

 

Arvssynden målmedveten  beslutsam

       i vad den gör:  visar sig med olika ansikten.

 

Åklagaren  visar sitt avund i samtal Gud själv

     angående Guds tjänare Jobs ostrafflighet.

 

Åklagarens högmodiga fall kan aldrig göra honom

      o-strafflig inför Guds heliga ansikte.

 

På ditt ord skall jag lägga ut fiskenätet Luk. 5:5.

      Visar sin ödmjuka lydnad.

 

Där gudlösheten råder  råder  andlig analfabetism.

 

Mitt folk vill göra mina vägar krokiga.

     Krokiga vägar inte frågat mig, 

min fullkomliga viljas.

 

Petrus ord:  Lämna mig jag är en syndare.

      Luk. 5:8.

 

 

 

 

 

 

    

 

     

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards