Direktlänk till inlägg 20 oktober 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 8:16-224. HUR INSAMLINGEN HAR ORGANISERATS.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 20 oktober 2018 09:10

ANDRA KORINTERBREVET. 8:16-24.

 

HUR INSAMLINGEN HAR ORGANISERATS.

 

¤Andra Korinterbrevet. 8:16.

 

16.  #Gud vare tack som låtit Titus känna samma

hängivenhet för er#.

 

Titus känner samma hängivenhet för er.

 

¤Andra Korinterbrevet. 8:17.

 

17.  #Han sade ja då jag bad honom, och han var

så ivrig att han självmant gav sig i väg till er#.

 

Titus min broder i Kristus besvarade min önskan.

      I sin ivrighet gav han sig i väg till er. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 8:18.

 

18.  #I hans sällskap har jag skickat den andre brodern.

       Hans arbete för evangliet får beröm i alla

församlingar#.

 

Hans arbete för evangliets skull uppskattas 

      i församlingarna.

 

¤Andra Korintrerbrevet. 8:19.

 

19.  #Ja inte bara det, församlingarna har utsett

honom till att vara min följeslagare när jag till

       Herren ära och för att visa min goda vilja

tar hand om den här kärleksgåvan#.

 

Inte bara att de uppskattar hans arbete:

      församlingarna utsett honom till vara min

trogne följeslagare.

     Till Herrens ära  visa min goda vilja  ta han

om kärleksgåvan.     

 

¤andra Korinterbrevet. 8:20.

 

20.  #Jag vill undvika klander för mitt sätt att ta

hand om alla dessa pengar#.

 

Vill undvika onödiga anklagelse på mitt egna sätt

       ta ansvar för dessa pengar.

 

¤Andra Korinterbrevet. 8:21.

 

21.  #Jag tänker på vad som är riktigt inte bara

inför Herren utan också inför människor#.

 

     Tänker på det  som är riktigt att göra

inför Herren.

      Vara ärlig inför människor.

 

 ¤Andra Korinterbrevet. 8:22. 

 

22.  #Samtidigt har jag skickat ytterligare en

broder, som har gett mig många olika prov på sin

      hängivenhet och nu är ännu ivrigare,

därför att han har sådan tilltro till er#.

 

Skickat ytterligare en broder till er, har gett mig

       många olika prov på sin hängivenhet.

Visat sin andliga ivrighet  i sin tilltro till er.

 

¤Andra Korinterbrevet. 8:23.  

 

23.  #Titus är min kamrat och hjälper mig i mitt

arbete för er, och våra bröder är församlingarnas

       sändebud och en heder för Kristus#.

 

Titus min kamrat  visar mig hjälp i mitt arbete för er.

       Våra älskade bröder församlingarnas

sändebud.

       I sitt tjänande visar heder för Kristus.

 

¤Andra Korinterbrevet. 8:24.

 

24.  #Ge dem bevis på er kärlek så att församlingarna ser det, och visa att det är med

      rätta jag har skrivit över er#.

 

Bevisa dem er kärlek.

       Låt er kärlek visa sig inför församlingarna.

 

         

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards