Direktlänk till inlägg 25 oktober 2020

IGNATIOS BREV TILL MAGNESIERNA. 1:1-3. IGNATIOS PRISAR FÖRSAMLINGENS GODA ORDNING.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 25 oktober 2020 15:37

IGNATIOS BREV TILL MAGNESIERNA. 1:1-3.

 

     IGNATIOS PRISAR FÖRSAMLINGENS

 

                     GODA ORDNING.

 

Ignatios brev till Magnesierna.

 

        Från Ignatios, också kallad Theoforos,

till kyrkan i Magnesia vid Meander, välsignad 

      i kärleken från Gud Fadern genom Jesus

Kristus, vår Frälsare.

      I honom hälsar jag och ber om stor glädje

i Gud Fadern och  i Kristus Jesus.

 

1:1.  #Jag fått veta välordnad er kärleksgemenskap

är i Gud.

       Jag gläder mig mycket och har beslutat mig

för att tala till er i tron på Jesus Kristus#.

 

Gud är inte o-ordningens Gud utan ordningens.

       Kärleksgemenskapen återspelar enheten 

Jesus Kristus.

       Vilket givit mig tronsinspiration:

beslutsamt tala om tron på Jesus Kristus.

     

1:2.  #Hedrad som jag är med ett namn av högsta

värdighet i de bojor och jag bär prisar jag 

       kyrkorna och önskar dem enhet med Jesu 

Kristi kropp och ande, med honom som är vårt

     liv för alltid.

Jag önskar er en enhet i tro och kärlek som

      övergår allting annat, och allra mest en enhet

med Jesus och Fadern#.

 

Mina bojor i lydnad för sanningen:

     vittnar av högsta värdighet bära dem

för Hans namn skull.

         Prisar Jesu Kristi kyrka: lever i enhet

med Jesu Kristi kropp och ande.

           Ber om enhet i tro och kärlek:

vilket sprider andligt ljus i världens mörker.

      

1:3.  #I den kan vi uthärda allt övervåld från denna

världens härskare, fly undan det och nå fram 

      till Gud#.  

 

Tro och kärlekens enhet: vara ståndaktiga

        mot denna världens våldshärskare. 

                     

 

    

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards