Direktlänk till inlägg 25 november 2018

EFESIERBREVET. 3:1-13. GUDS PLAN: EVANGELIET TILL HEDNINGARNA.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 25 november 2018 14:00

EFESIERBREVET. 3:1-13.

 

GUDS PLAN EVANGELIET TILL HEDNINGARNA.

 

¤Efesierbrevet. 3:1.

 

1.  #Därför vill jag, Paulus, Kristi Jesu fånge för er

skull som var hedningar .....#.

 

Jag; Paulus, Kristi Jesu fånge: för ert hedniska livs

       skull. 

 

¤Efesierbrevet. 3:2.

 

2.  #Ni har ju hört om Guds plan med den nåd han gav mig med tanke på er#.

 

Genom min förkunnelse har ni hört om Guds plan.

     Hans nåds plan den han gav mig:

till er andliga uppbyggelse.

 

¤Efesierbrevet. 3:3.

 

3.  #Genom en uppenbarelse avslöjades hemligheten för mig så som jag redan i korthet

       har skrivit#.

 

En uppenbarelse avslöjade för mig hemligheten

      som jag förut har meddelat er.

 

¤Efesierbrevet. 3:4. 

 

4.  #Och när ni läser det kan ni förstå att jag fått insikt i hemligheten med Kristus#.

 

När ni läser mitt skrivna ord: förstår ni jag fått

    insikten i Kristi hemlighet.

 

¤Efesierbrevet. 3:5.

 

5.  #För människorna i tidigare släktled hade den

inte avslöjats så som den nu har uppenbarats

       i anden för hans heliga apostlar och profeter#.

 

Människorna i tidigare släktled  hade inte blivit

     avslöjad.

Nu har den blivit uppenbarad i anden.

         Uppenbarad i anden för hans utvalda

heliga apostlar och profeter. 

 

¤Efesierbrevet. 3:6.

 

6.  #Tack vare Kristus Jesus är hedningarna

genom evangeliet arvingar som vi, tillhör samma

       kropp som vi och har del i löftet som vi#.

 

Tack vare Kristus Jesus är hedningarna arvingar

      genom evangeliet.

Hedningarna tillhör samma Kristi kropp som vi.

       De har del i samma löften som vi.

        

¤Efesierbrevet. 3:7.

 

7.  #Och evangeliets tjänare har jag blivit genom

den nådegåva som Gud ger mig med sin kraft

       och styrka#.

 

Jag; evangeliets tjänare: kallad genom Guds givna

      nådegåva.

Guds givna nådgåva: med sin styrka och kraft. 

 

¤Efesierbrevet. 3:8.

 

8.  #Jag, den allra obetydligaste av alla heliga,

har fått denna nåd: att ge hedningarna budskapet

     om den outgrundliga rikedom som finns

i Kristus#.

 

Jag, ett o-fullgånget foster av alla heliga.

      Fått detta nådeuppdrag.

Nåde-uppdraget vilket ger hedningarna budskapet

       om den o-utgrundliga rikedomen.

 O-utgrundliga rikedomen i Kristus.

 

¤Efesierbrevet. 3:9.

 

8.  #Och att upplysa alla om planen med den hemlighet som från världens början varit dold

       hos Gud, som har skapat allt#.

 

Upplysa människors sinnen om planen med

     Kristi hemlighet som var fördold från världens

början hos Gud.

      Gud skapelsens Skapare.

 

¤Efesierbrevet. 3:10.

 

10.  #Nu skulle härskarna och makterna i himlarymderna genom kyrkan få kunskap om 

       Guds vishet i hela dess månfald#.

 

Genom Kristi kropp: härskarna och makterna

     få kunskap om Guds vishet. 

 

¤Efesierbrevet. 3:11.

 

11.  #Detta var den avsikt med världen som han

förverkligade i och med Kristus Jesus, vår herre#.

 

Världen skulle få kunskap om Guds vishet

      blev verklighet genom Kristi hemlighet. 

 

¤Efesierbrevet. 3:12.

 

12.  #Genom honom och med den tillförsikt vi hämtar ur tron på honom kan vi frimodigt

       nalkas Gud#.

 

Genom honom med tillförsikt hämtar vi ur tron på

      honom kan vi frimodigt nalkas Gud. 

 

¤Efesierbrevet. 3:13.

 

13.  #Alltså ber jag er att inte tappa modet när jag

lider för er skull; mitt lidande är er härlighet#.

 

Var inte modlösa: i mitt lidande för er.

       Mitt lidande för er skull är er härlighet. 

 

 

 

 

  

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards