Direktlänk till inlägg 25 november 2018

EFESIERBREVET. 1:15-23. TACK TILL GUD OCH FÖRBÖN.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 25 november 2018 13:59

EFASIERBREVET. 1:15-23.

 

TACK TILL GUD OCH FÖRBÖN.

 

¤Efesierbrevet. 1:15-16.

 

15-16.  #Jag upphör därför aldrig att tacka Gud 

för er när jag nämner er i mina böner, sedan jag nu

      har hört om er tro på herren Jesus och er kärlek till alla de heliga#.

 

Med tacksamt hjärta upphör aldrig tackar Gud

    för er.

Nämner er i mina böner.

    Eftersom jag hört om er tro på herren Jesus.

Er hjärtliga kärlek till alla de heliga.

       

¤Efesierbrevet. 1:17.

 

17.  #Jag ber att vår herre Jesu Kristi Gud, härlighetens fader, skall ge er en vishetens

      och uppenbarelses ande som låter er få

kunskap om honom#.

 

Min bön:

     Vår herre Jesu Kristi Gud; härlighetens fader:

Ge er vishetens och uppenbarelses ande

          vilka ger er kunskap lära känna honom.

 

¤Efesierbrevet. 1:18.

 

18.  #Må han ge ert inre öga ljus, så att ni kan se

vilket hopp han har kallat oss till, vilket rikt

      och härligt arv han ger oss bland de heliga#.

 

Min innerliga Bön: 

    göra era invärtes människas ögon upplysta

av vishet och uppenbara hans kunskap

     om sig själv.

Få se vilket hopp han kallat oss till.

     Vilket rikt och härligt arv han ger oss. 

I gemenskap bland de heliga.

    

¤Efesierbrevet. 1:19.

 

19.  #Hur väldig hans styrka är för oss som tror

------ samma oerhörda kraft som han med sin makt#.

 

Hans styrka väldig för oss som tror.

       Samma o-erhörda kraft som sin allmakt.

 

¤Efesierbrevet. 1:20.

 

20.  #Lät verka i Kristus när han  uppväckte honom

från de döda och satte honom på sin högra sida

     i himlen#.

 

Samma o-erhörda kraft verksam när han uppväckte

      honom från de döda.

Satte honom på sin högra sida i himlen. 

 

¤Efesierbrevet. 1:21.

 

21.  #Högt över alla härskare och makter och krafter och herrarvälden, över alla namn som

         kan nämna, såväl i denna tiden som i den kommande#.

 

Blivt placerad: högt över alla världs-härskare.

       Över alla makter krafter & herrarvälden.

Insatt över alla namn som kan nämnas.

         Både i den nuvarande tiden och i den

tillkommande.

 

¤Efesierbrevet. 1:22.

 

22.  #ALLT LADE HAN UNDER HANS FÖTTER,

och honom som är huvud över allting gjorde han

       till huvud för kyrkan#.

 

Allt lagt under hans fötter.

        Han är huvudet över allting.

Gjord till kyrkans huvud.

 

¤Efesierbrevet. 1:23.

 

23.  #Som är hans kropp, fullheten av honom som

helt uppfyller allt#.  

 

Kyrkan hans kropp.  

       Hans kropp fylld av hans fullhet. 

 

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards