Direktlänk till inlägg 23 november 2018

GALATERBREVET. 5:2-12. RÄTTFÄRDIGHET UTAN OMSKÄRELSE.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 23 november 2018 08:07

GALATERBREVET.  5:2-12.

 

RÄTTFÄRDIGHET UTAN OMSKÄRELSE.

 

¤Galaterbrevet. 5:2.

 

2.  #Hör på vad jag säger er, jag Paulus: om ni låter

omskära er har ni ingen nytta alls av Kristus#.

 

Lyssna på mina ord  jag Paulus  låter ni er 

    omskäras står ni under lagen.

         

¤Galaterbrevet. 5:3.

 

3.  #Jag försäkrar er igen: var och en som låter omskära sig är skyldig att hålla hela lagen#.

 

Låter ni er omskäras vilket gör er skyldiga

       vara lagens görare.

 

¤Galaterbrevet. 5:4.

 

4.  #Ni är utestängda från Kristus, ni som söker er

rättfärdighet i lagen; ni har hamnat utanför nåden#.

 

Är ni lagens görare  utestängda från

        rättfärdigheten i Kristus.

När ni sökt er rättfärdighet i lagen lever ni

      utanför nåden.

 

¤Galaterbrevet. 5:5.

 

5.  #Ty vi väntar oss i vår ande att genom tron

vinna den rättfärdighet som är vårt hopp#.

 

Vår ande väntar oss genom tron vinna                 

         renhjärtligheten & o-straffligheten vilket

är vårt framtidshopp.

 

¤Galaterbrevet. 5:6.

 

6.  #Ett liv med Kristus Jesus kommer det inte an

på omskärelse eller förhud, utan på tron, som får

       sitt uttryck i kärlek#.

 

Livet med Kristus Jesus ett liv på tron.

         Vilket ger sitt uttryck i kärlek.

 

¤Galaterbrevet. 5:7.

 

7.  #Ni kom bra i väg.

Vem har nu hejdat er, så att ni inte lyssnar till

      sanningen?#.

 

Vem har nu förvirrat er  att ni inte lyssnar

        på sanningen.

 

¤Galaterbrevet. 5:8.

 

8.  #Det ni har lyssnat till är inte han som

kallade er#.

 

Han som kallat er  lyssnar ni inte till.

 

¤Galaterbrevet. 5:9.

 

9.  #Lite surdeg och hela degen jäser#.

 

Låt inte omskärelsens budord livets surdeg

        förstöra er frihet i Kristi rättfärdighet.

 

¤Galaterbrevet. 5:10.

 

10.  #Jag tror på Herren och litar på att ni inte skall

ändra tankesätt.

       Men den som försöker ställa till förvirring

bland er får ta sin dom, vem han än är#.

 

Sätter min tilltro på Herren min förlossare.

       Litar på er att ni inte skall förändra ert tankesätt.

       Den som vill förvirra ert tänkesätt ska få sin dom.

     

¤Galaterbrevet. 5:11.

 

11.  #Bröder, om jag fortfarande predikar omskärelse, varför är jag då ständigt förföljd?

       Då är ju det anstötligt i korset borta#.

 

Om jag fortfarande predikar omskärelsen

      var jag då ständigt förföljd?

 

¤Galaterbrevet. 5:12.

 

12.  #De borde skära av sig alltihop, dessa som 

sprider oro bland er#.

 

      De som ärar omskärelsen borde alla omskära sig.

         De som genom sin lära sprider oro bland er.

      

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards