Direktlänk till inlägg 23 april 2021

JESAJA BOK. 43:8-13. HERRENS NYA UNDERVERK.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 23 april 2021 12:02

JESAJA BOK. 43:8-13.

 

            HERENS NYA UNDERVERK.

 

Jesaja bok. 43:8.

 

8.  #För fram dem som är blinda fast de har ögon,

döva fast de har öron#.

 

Denna tidsåderns Gud  förblindad deras

    andliga ögon.

Döva öron för sanningen.

 

Jesaja bok. 43:9.

 

9.  #Alla folk har samlats, folkslagen möts.

Vem bland dem kunde förutsäga detta eller

      förkunna vad som förut har skett?

Låt dem kalla sina vittnen, så att de få rätt

     och de som lyssnar blir övertygade#.

 

Alla förskingrade folk samlas.

     Vem förutom Israel Helige allvetande.

Kalla på vittnen få lära känna rättvisan.

 

Jesaja bok. 43:10.

 

10.  #Men ni är mina vittnen, säger Herren,

min tjänare, den som jag har utvalt, för att ni

      skall få insikt och tro mig, förstå att jag 

är Gud.

       Ingen Gud har blivit till före mig, ingen skall

komma efter mig#.

 

Ni mitt folk  mina levande vittnen, säger Herren.

        Min tjänare Jakob jag själv utvalt.

Skall få lära känna insikten: tro på min trohet.

       Lära känna mig: er ende Gud.

Jag är den ende Guden: tro på mig.

 

Jesaja bok. 43:11.

 

11.  #Jag, jag är Herren, ingen annan än jag kan

ge räddning#.

 

Jag är Israels Gud.

      Er ende räddare från era fiender.

 

Jesaja bok. 43:12.

 

12.  #Det var jag som förutsade och förkunnade,

ingen främmande gud ibland er.

      Ni är mina vittnen, säger Herren.

Jag är Gud#.

 

Jag förutsade er Livs förkunnare.

     Era främmande gudar stumma avgudar.

Ni mitt folk mina utvalda vittnen, säger Herren.

     Jag är den levande Guden.

 

Jesaja bok. 43:13.

 

13.  #Också i framtiden är jag densamme.

Ingen kan rycka något ur min hand, det jag

      gör kan ingen göra om intet#. 

 

I framtiden förändras inte.

       Vad jag har i mina barmhärtiga händer

tillhör mig.

       Mitt verk kan ingen förgöra.

   

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards