Direktlänk till inlägg 19 april 2020

JEREMIA BOK. 22:24-30. OM JOJAKIN.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 19 april 2020 16:22

JEREMIA BOK. 22:24-30.

 

OM JOJAKIN.

 

Jeremia bok. 22:24.

 

24.  #Så sant jag lever, säger Herren, även om du,

Konja, Jojakims son Judas konung, vore en sigillring

     på min högra hand, skulle jag slita bort den#.

 

Du, Konja, Judas kung för dina onda gärningars

    skull om du skulle vara för en sigillring

 på min högra allmakt hand:

      skall jag inte visa hänsyn till det, utan förkasta den.

    

Jeremia bok. 22:25.

 

25.  #Jag skall utelämna dig åt dina dödsfiender,

åt dem som fruktar, åt kung Nebukadnessar

    av Babylonien och åt kaldeerna#.

 

Överlämna dig åt dina dödsfienders våld.

       Till dem fruktar för kung Nebukadnessar

av Babylonien och åt Kaldeerna.

 

Jeremia 22:26.

 

26.  #Dig själv och din mor som födde dig skall

jag slunga bort till ett annat land, ett land där ni

      inte är födda.

Och där skall ni dö#.

 

Du själv din moder som födde dig: 

      blir fördriven till ett främmande land.

Där skall ni få möta döden.

 

Jeremia bok. 22:27.

 

27.  #Till det land dit de längtar skall de aldrig

återvända#.

 

Till landet det längtade efter aldrig återvända från.

 

Jeremia bok. 22:28.

 

28.  #Är då denne Konja ett krossat kärl som skall,

krossas, en kruka som ingen vill ha?

       Varför kastas han och hans bort och slungas

i väg till ett land de inte känner?#.

 

Konja ett krossat kärl efter sina gudlösa gärningar

     ett förkastat lerkärl.

 

Jeremia bok. 22:29.

 

29.  #Land, land, land, hör Herrens ord!

 

Du; land, land, land  lyssna på Herrens sanna ord!

 

Jeremia bok. 22:30.

 

30.  #Så säger Herren:

Uppteckna denne man som barnlös, en som aldrig

     lyckas med något i livet.

Ty ingen av hans avkommande skall lyckas bestiga

     Davids tron och åter regera i Juda#.  

 

Herrens ord:

       Skriv ner Kung Konjas barnlöshet. 

Allt vad han gör är ett misslyckande.

      Ingen av hans erferkommande skall beträda

Davids tron åter regera i Juda land. 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards