Direktlänk till inlägg 19 april 2020

JEREMIA BOK. 22:20-23 OM JERUSALEM.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 19 april 2020 16:22

JEREMIA BOK. 22:20-23.

 

OM JERUSALEM.

 

Jeremia bok. 22:20.

 

30.  #Stig upp på Libanon och ropa, låt din röst

ljuda i Bashan, ropa högt från Avarim, ty alla

     dina älskare är krossade#.

 

Du, Jerusalem:

     Stig upp på Libanons höjder ropa högljutt ut.

Låt din röst högt höras i Bashan.

      Ropa med hög stämma från Avarim.

Alla ni Jerusalems älskare är tillintetgjorda. 

 

Jeremia bok. 22:21.

 

21.  #Jag talade till dig när du levde i trygghet,

men du svarade:

     "Jag vill inte lyssna."

Sådan har du varit sedan din ungdom:

     du har inte lyssnat på mig#.

 

Jag talade till dig: när ditt liv var i trygghet.

     Du gav övermodigt svar:

Jag vill inte lyssna på dina varningsord!

       Sedan din ungdomstid du varit o-hörsam

då jag kärleksfullt talat till dig.

 

Jeremia bok. 22:22.

 

22.  #Dina herdar skall vallas av vinden,

dina älskare föras bort i fångenskap.

      Du skall stå där skamsen och förödmjukad

för all din ondskas skull#.

 

Du, Jerusalems herdar skall ledas av

     vindens tomma fåfänga.

Dina köttsliga älskare bli bortförda som fångar 

      till fångenskapens träldom.

I fångenskapen bli fylld med skamkänslor.

      Bli förödmjukade för din ondskas skull.

 

Jeremia bok. 22:23.

 

23.  #De som bor på ett Libanon och har byggt

ditt näste bland cedrarna, du skall stöna

       när värkarna kommer över dig, du skall

plågas som en födande kvinna#. 

 

De som bo på ett Libanon:

     Där byggt sitt rövarnäste bland cederträden

skall över sin ondska känna djup ångest.

      Likt en födande kvinnas födelse-smärtor 

inför sitt barns födelse.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards