Direktlänk till inlägg 30 oktober 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 11:7-15. INGA ANSPRÅK PÅ ERSÄTTNING.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 30 oktober 2018 14:06

ANDRA KORINTERBREVET. 11:7-15.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:7.

 

7.  #Var det rent av en synd jag begick när jag gjorde mig ödmjuk för att ni skulle upphöjas

      och förkunnade Guds evangelium för er utan ersättning?#.

 

Begick jag en synd när jag ödmjukade mig:

      för er till upphöjelse?

Förkunnade Guds evangelium utan er ersättning?

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:8.

 

#Andra församlingar har jag plundrat genom att ta

betalt av dem för att kunna hjälpa er#.

 

Plundrat andra församlingar för att kunna hjälpa er.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:9.

 

9.  #När jag var hos er och hade det svårt låg jag ändå ingen till last, bröderna som kom från

        makedonien försåg mig med vad jag behövde.

Jag har alltid varit noga med att inte ligga er till

     last och kommer alltid att vara det#.

 

Jag var hos er hade det svårt vara inte någon

          till last.

Bröderna från Makedonien försörjde mig.

        

¤Andra Korinterbrevet. 11:10.

 

10.  #Vid Kristi sanning som är i mig, min stolthet

över detta skall ingen i hela Achaia kunna ta 

      ifrån mig#.

 

Kristi sanning verksam i mig min stolthet.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:11.

 

11.  #Varför handlar jag så?

För att jag inte älskar er?

       Det vet Gud att jag gör#.

 

Gud vet att jag älskar er alla.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:12.

 

12.  #Jag kommer att fortsätta som hittills för

att inte ge dem något tillfälle som vill kunna

       skryta med att de är lika goda som jag#.

 

Kommer i fortsättningen förhindra dem 

    skryta med de är lika goda som jag.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:13.

 

13.  #Ty de är falska apostlar, ohederliga arbetare,

som uppträder som kristi apostlar#.

 

Skrytsamma falska apostlar:  o-ärliga arbetare

     i Guds vingård.

Gör sig själva till Kristi apostlar.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:14.  

 

14.  #Och det är inget att förvåna sig över, Satan

själv uppträder ju som en ljusets ängel#.

 

Inte förvånade över deras falskhet.

       Satan falskheten själv uppträder som

ljusets ängel.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:15.

 

15.  #Inte underligt då om hans tjänare uppträder som om de tjänade rättfärdigheten.

      Men de skall få ett slut som svarar mot

deras gärningar#.   

 

Satans falska tjänare uppträder som

          rättfärdighetens tjänare.

Deras slut svarar mot deras egna gärningar.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards