Direktlänk till inlägg 28 oktober 2018

ANDRA KORINNTERBREVET. 11:1-6. DEL. 2. PAULUS SJÄLVMEDVETANDE: HAN HAR GRUNDAT FÖRSAMLINGEN.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 28 oktober 2018 09:13

ANDRA KORINTERBREVET. 11:1-6.

 

PAULUS SJÄLVMEDVETANDE: HAN HAR

       GRUNDAT FÖRSAMLINGEN.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:1.

 

1.  #Om ni ändå kunde stå ut med lite dårskap hos mig ------ visst gör ni det#.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:2.

 

2.  #Jag vakar över er lika svartsjukt som Gud,

jag har ju trolovat er med en enda, man,

       Kristus, och vill överlämna en ren jungfru

till honom#.

 

Ser med vaksamt öga på svartsjukt sätt som Gud.

         Trolovat er med en enda , man, Kristus själv.

Överlämna er alla som en ren jungfrus liv

        till honom.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:3.

 

3.  #Men jag är rädd för att liksom ormen överlistade

Eva med sin slughet, så skall också er tankar

       förföras och lockas bort från uppriktigheten

och renheten gentmot Kristus#.

 

Känner rädsla infför liksom listige ormen

       över-talade i sitt högmod Evas hjärta.

Skall era tankar bortföras och lockas bort från

        uppriktighetens och renhetens liv

gentemot Kristus.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11.4

 

4.  #Ty om någon kommer och förkunnar en annan

Jesus än den jag förkunnade, eller om ni får en

     annan ande än de ni en gång fick eller ett annat

evangelium än det ni tog emot, då står ni gladeligen

        ut med det#.

 

Kommer någon annan förkunnar en annan Jesus

        än jag förkunnade.

Ni får ledas av en annan ande ni förut var ledda av.

       Eller fick ett annat evangelium predikat

än det ni mottog.

       Låt er vara ståndaktiga i tron.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:5.

 

5.  #Jag menar att jag inte på något vis är underlägsen dessa väldiga apostar#.

 

Jag låter aldrig bli underkuvad av dessa väldiga

egensinniga apostlar.

 

¤Andra Korinterbrevet. 11:6.

 

6.  #Även om jag är klen som talare är jag inte klen

i min kunskap, och den har alltid och i alla stycken

       varit tillgänglig för er#.

 

I mig själv en klen ordets talare känner jag ingen

            svaghet i min andliga kunskap.

Den kunskapen alltid varit tillgänglig för er.

        

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards