Direktlänk till inlägg 28 oktober 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 10:12-18. DEL. 1. PAULUS SJÄLVMEDVETANDE: HAN HAR GRUNDAT FÖRSAMLINGEN.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 28 oktober 2018 09:13

ANDRA KORINTERBREVET. 10:12-18.

 

Paulus självmedvetande: han har grundat

      församlingen.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:12.

 

12.  #Jag skulle aldrig kommer på tanken att likställa eller jämföra mig med somliga som rekommenderar sig själva.

       De är oförståndiga nog att mäta sig själva och

jämföra sig med sig själva#.

 

Högmodiga människor rekommenderar sig själva.

       Skulla vilja tänka en tanke gör mig likställd med

de som talar för sig själva ära sig själva.

      Andligt o-förståndiga  förblindade av sina

högmodiga fåfängliga tankar.       

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:3.

 

13.  #Men när jag berömmer mig gör jag det inte 

måttlöst utan använder den måttstock som Gud

       har tilldelat mig; att jag skulle nå fram 

ända till er#.

 

Berömmer jag mig själv gör inte det mållöst.

        Använder den med Guds måttsock vilket

tilldelats efter min kallelse.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:14.

 

14.  #Om jag inte hade kommit ända till er, då hade jag verkligen överdrivit min insats.

       Men nu när jag är den förste hos er med

evangeliet om Kristus#.

 

Hade jag inte träffat er hade jag överdrivet

         min insats.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:15.

 

15.  #Jag saknar inte måttstock för stolthet och

tar inte åt mig äran av andras mödor.

        Men när er tro växer till hoppas jag vinna

ännu större ära hos er enligt det mått som

      gäller för mig#.

 

Saknar inte andliga stoltheten i Kristus.

        Låter mig inte äras av andras arbetsmödor.

När er tro ständigt växer till  vilket ger mig 

               vinna större ära i tron.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:16.

 

16.  #Jag hoppas på förkunna evangeliet också

i länder ännu och slippa använda någon annans

       måttstock och vara stolt över vad som redan

är gjort#.

 

Hoppas fortsätta förkunna evangeliet i andra länder.

          Slippa använda andras förkunnelse

vara stolt över vad som redan gjorts. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:17.

 

17.  #DEN STOLTE SKALL HA SIN STOLTHET

I HERREN#. 

 

18.  #Den rekommenderar sig själv är inte att lita

på, bara den som Herren rekommenderar#.

 

Rekommendera själv göra sig själv ärelysten.

          Visa respekt för den som Herren rekommenderar.

  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards