Direktlänk till inlägg 14 oktober 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 7:2-16. GLÄDJE ÖVER KORINTHIERNAS ÅNGER..

Av Jan-Owe Ahlstrand - 14 oktober 2018 07:58

ANDRA KORINTERBREVET. 7:2-16.

 

GLÄDJE ÖVER KORINTIERNAS ÅNGER.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:2.

 

2.  #Ge rum åt mig i era hjärtan!

Jag har inte gjort orätt mot någon, inte skadat

      någon; inte utnyttjat någon#.

 

Mitt hjärtats glädje längtar efter få rum i era

    mina barns hjärtan.

Har inte gjort något o-rätt någon av er.

     Inte varit er till någon skada varken till

kropp och själ.

        Inte utnyttjat er till egen förmån.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:3.

 

3.  #Detta säger jag inte för att döma er ----- jag har

redan sagt att ni finns i mitt hjärta för att dö

        och leva tillsammans med mig#.

 

Vill inte fördömda er med mitt tal.

       Har sagt er att ni finns ständigt i mitt hjärta.

Ni mina älskade barn i Korinth er villighet dö

      leva tillsammans mig.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:4.

 

4.  #Till er kan jag tala öppet, över er kan jag

vara stolt.

       Jag har fått all tröst jag kan önska, jag har

glädje i överflöd, mitt i alla mina lidanden#.

 

Låter mitt tal vara öppet mot er.

      Kan vara stolt flö er skull.

Fått all tröst från er alla.

       I trösten känner inre glädje i överflöd.

Känner mitt glädje-fyllda hjärta mitt i alla

        mina lidanden. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:5.

 

5.  #När jag kom till Makedonien fick jag visserligen

ingen ro utan plågades på alla sätt, utifrån av

    strider och inifrån av fruktan#.

 

Vid min ankomst till Makedonien: kände inte

        hjärtats ro.

Mitt hjärtas oro gjorde mig plågad i min ande.

      Var plågad utifrån ordstrider och inifrån

min ande fruktan. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:6.

 

6.  #Men Gud tröstar de förödmjukade tröstade mig

genom att Titus kom#.

 

Gud tröstens Gud  för de förödmjukade.

       Tröstens Gud tröstade mig.

Titus ankomst gav mig välkommen tröst.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:7.

 

7.  #Och inte bara genom hans ankomst, utan också

genom den tröst han hade fått hos er.

      Han berättade för mig om er längtan, er förtvivlan, er omtanke om mig, och detta har glatt

       mig ännu mer#.

 

Inte baraTitus trösterika ankomst utan också tröst

      genom den han fick från er.

Berättade för mig er längtan er förtvivlan

     er kärleksfulla omtanke om mig.

Vilket gav mitt hjärta glädje.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:8.

 

8.  #Ty även om jag gjorde er bedrövade med mitt 

brev, så ångrar jag det inte.

       Först ångrade jag det kanske, jag inser ju

att brevet bedrövade er, åtminstone för en tid#.

 

Om mitt brev vill er gjorde er bedrövade:  inser jag

     under en tid gjorde er bedrövade.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:9.

 

9.  #Men nu gläder jag mig, inte över att ni blev

bedrövade utan över att sorgen ledde till

     omvändelse.

Ni blev ju bedrövade på det sättet som Gud vill

        och har därför inte lidit någon skada genom

mig#.

 

Jag gläder mig inte över er bedrövelse

       Era sorgsna bedrövade hjärtan ledde er till

sann omvändelse.

        Ni var ju bedrövade på Guds sätt: vilket inte

skadade er genom mig.   

 

 ¤Andra Korinterbrevet. 7:10.


10.  #En sorg efter Guds vilja leder till en omvändelse som ger frälsning och som ingen

      behöver ångra, medan världens sätt att sörja

leder till död#.

 

Livet i sorgen efter Guds fullkomliga vilja leder er

    till hjärtats sanna omvändelse.

Sann omvändelse ger er frälsning.

       Sann omvändelse ingen behöver känna ånger över.

     Världens sorg leder till död.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:11.

 

11.  #Just detta att ni kom att känna en sorg efter

Guds vilja ----- vilken hängivenhet har det inte

      medfört bland er, vilka förklaringar, vilken harm,

vilken oro, vilken längtan, vilken iver, vilken räfst.

       På alla har ni gjort er skuldfria i den här saken#.

 

Känna en sorg efter Guds fullkomliga vilja

     givit er hängivenheten vara i  hans vilja.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:12.

 

12.  #Om jag skrev till er var det alltså inte med

tanke på den som gjort orätt, inte heller med

       tanke på den som lidit orätt, utan för att ni

själva inför Gud skulle se med vilken iver ni

      sluter upp bakom mig#.

 

Mitt skrivna brev till er fanns ingen tanke på 

          den som gjort o-rätta saker.

Inte tanke på den som lidit o-rätt.

      Utan istället se med hjärtats iver i ert

stöd för mig. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:13.

 

13.  #Detta har tröstat mig.

Till denna tröst kom den ännu större glädje att se

       Titus så lycklig; ni hade alla gett honom

nytt mod#.


Ert stöd för mig vilket tröstat mig.

         Denna tröst gav mig större glädje se min

älskade broder Titus så lycklig.

       Ni alla givit honom nytt livs-mod.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:14.

 

14.  #Och att jag hade skrytit med er inför honom

skall jag inte behöva skämmas för.

       Tvärtom, liksom allt jag sagt er varit sant,

så har också mina lovord om er till Titus visat

      sig vara sanna#.

 

Hade jag visat min skrytsamhet mer er inför honom.

       Behövde jag inte skämmsas för er.

Tvärtom, har talat i sanning, med mina lovord

      om ert liv till min käre Titus. 

Mina lovord visat sig vara sanna.

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:15.

 

15.  #Han minns er med särskild värme, när han

tänkte på hur villigt ni alla lydde honom och

       hur ni tog emot honom med respekt och vördnad#.

 

Hans minns er med innerlig värme: i sin tanke

          på er villighet i er lydnad.

I ert mottagande av honom gav respekt

      och vördnad.   

 

¤Andra Korinterbrevet. 7:16.

 

16.  #Jag är glad att jag så helt kan lita på er#.

 

I min glädje för er: kan jag helt ha förtroende  för er.  

   

         

 

      

 

 

 

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards