Direktlänk till inlägg 4 januari 2015

Den heliga Birgittas uppenbarelser. Kapitel. 20.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 januari 2015 03:57

HELIGA BIRGITTAS UPPENBARELSER UR

 

       UPPENBARELSENS FÖRSTA BOK.

 

KAPITEL. 20.

 

BRÖLLOPSGÅVORNA.

 

Misströsta inte om min godhet. 

       Du bör vara viss om, att liksom Sakarias och Elisabet med en outsäglig glädje i sitt inre gladde

         sig över löftet om att de skulle få avkomma,

så bör också du glädja dig över min nåd,

       som jag vill skänka dig och som dessutom genom dig skall skänka glädje åt andra.

           Till dem båda ---- Sakarias och Elisabet  --- talade en ängel, men den som talar med dig är jag,

         änglarnas Gud och Skapare, och din Gud.

Dessa både födde åt mig min vän, den käre

         Johannes, och jag vill genom dig föda många barn åt mig, inte köttsliga utan andliga. 

         Sannerligen, jag säger dig att denne Johannes var lik ett rör fullt av ljuv honung,

        ty i hans mun gick aldrig orent in och den tog inte omåttligt emot mera än det som var nödvändigt för livet.

        Och aldrig gick någon sädesvätska ut ur hans kropp och därför kan man med rätta kalla honom

      för ängel och jungfru".

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards