Direktlänk till inlägg 14 april 2020

JEREMIA BOK. 17:1-4. JUDAS SYND.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 14 april 2020 19:19

JEREMIA BOK. 17:1-4.

 

JUDAS SYND.

 

Jeremia bok. 17:1.

 

1.  #Judas synd är upptecknad med järnstift,

ristad med diamantspets på deras hjärtats tavla

      och på deras altarens horn#.

 

Judas synder upptecknade i min heliga närvaro.

       Inristade med diamantspetsens stift

på deras hårda hjärtans tavla.  

 

Jeremia bok. 17:2.

 

2.  #Till ett vittnesbörd mot dem.

Deras altaren och ashereapålar står vid grönskande

      träd, på de höga kullarna#.

 

Vilket blivit dem till vittnesbörd mot dem själva.

      Deras högresta avguda-altaren asherepålar

vittnar om deras avguderi.

        Placerade vid de grönskande vällustade

  träden.

På de högt synliga kullarna. 

 

Jeremia bok. 17:3.

 

3.  #Och i bergstrakterna.

   Din rikedom och alla dina skatter skall jag

utlämna till plundring som straffar för alla de synder        du begått överallt i ditt land#.

 

Avguda-altaren uppställda prydligt i bergtrakterna.

        Din rikedom dina välfyllda skatter skall jag

utlämna till fiendernas plundring.

      Till bestraffning för alla de synder du utövat

överallt i ditt land.

 

Jeremia bok. 17:4.

 

4.  #Den egendom jag givit dig skall du tvingas

avstå från.

       Jag skall göra dig till dina fienders slav i ett

land som du inte känner.

     Ty min vrede har tänt en eld, den brinner

för alltid#.

  

Din givna egendom från mig skall du bli tvingad

      lämna ifrån dig.

Du själv ska bli till dina fienders slav.

     Vara slav i främmande land.

Min vredes eld blivit upptänd mot dig: vilken

     aldrig skall slockna.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards