Direktlänk till inlägg 14 april 2020

JEREMIA BOK. 18:13-17. ISRAELS AVFALL OCH GUDS DOM.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 14 april 2020 19:19

JEREMIA BOK. 18:13-17.

 

ISRAELS AVFALL OCH GUDS DOM.

 

Jerremia bok. 18:13.

 

13.  #Därför säger Herren så:

Ställ den frågan till folken:

      Vem har hört något sådant?

Fasansfulllt är det som jungfrun Israel har gjort#.

 

Avskyvärt för mig är era onda planer.

 

Jeremia bok. 18:14.

 

14.  #Kan stenarna försvinna från åkern eller snön

från Libanons berg?

     Kan strömmande vatten sina eller flödande

källor?#.

 

Ni handlar dåraktigt ni vill inte lyssna på

     mina visa förmanade ord!

Lika dåraktigt säga kan stenarna från åkerjorden

          försvinna av sig själva.

De behöver hjälp för flytta sig.

       Kan srömmande vattenflöden uttorka sig själva

om inte torkan utför det! 

 

Jeremia bok. 18:15.

 

15.  #Ändå har mitt folk glömt mig och tänder

offereld åt falska gudar, som fått dem att snubbla

       på vägen, den urgamla vägen, och slå in

på obanade stigar#.

 

   I sina hård hjärtans förblindelse glömt mig

mitt förbarmande milda hjärta.

      Istället tänder de falsk offeld åt falska gudar.

Vilka vilseleder dem: ger dem olycka och fördärv.

 

Jeremia bok. 18:16.

 

16.  #Så skall deras land ligga öde och ständigt

bli utsatt för hån.

       Alla som har sin väg förbi skall bestörta

skaka på huvudet#.

 

För vad de gör blir deras land ödelagt.

       Bemöts ständigt av hånfulla ord.

Alla som passerar dem ser dem som dårar.

 

Jeremia bok. 18:17.

 

17.  #Som östanvinden skall jag skingra dem

inför fienden.

      Ryggen, inte ansiktet, skall jag vända mot dem

på deras olyckas dag#. 

 

Likt östanvindens kraftfulla vindar ska jag

     förskingra dem inför en o-barmhärtig fiende.

Likt ryggens beteende inte ansiktets vill jag visa

    mig för dem på deras olyckas dag. 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards