Direktlänk till inlägg 20 december 2019

MÄNSKLIGA TIDEN

Av Jan-Owe Ahlstrand - 20 december 2019 18:34

KUNG SAUL FÖRLORADE SITT RIKE PÅ GRUND AV

      O-TÅLIGHETEN  LEVDE I MÄNSKLIGA TIDEN

ISTÄLLET FÖR GUDS TID.

 

MÄNSKLIGA TIDEN INTE BEROENDE PÅVERKAD 

 

AV GUDS TIDEN.

'

MÄNSKLIGA TIDEN STYRS PÅVERKAS AV

       O-TÅLIGHETENS TIDSANDA.

 

GUDS TID STYRS PÅVERKAS AV TÅLIGHETEN

      VILKET ÄR GUDS TANKAR FULLKOMLIGA VILJA.

 

MÄNSKLIG TIDEN LEVER SITT EGNA LIV.

 

MÄNSKLIGA TIDEN STYRD AV MÄNSKLIGA TANKAR

 

GUDS TID LÅTER SIG INTE PÅVERKAS ANTINGEN

 

MÄNSKLIGA TIDEN ELLER MÄNNISKANS ÅLDER.

 

Jesaja bok. 55:8-11.

 

MANING TILL LITA PÅ HERRENS UTTALADE ORD. 

 

Jesaja bok. 55:8.

 

8.  #Mina planer är inte era planer och era vägar

inte mina vägar, säger Herren#.

 

Guds fullkomliga planer bli  uppfyllda i rätt tid.

       I rätt tid: vilket ger inre frid och vila.

Era planer grundar sig på era mänskliga planer.

     Mänskliga planer saknar gudomens vishet.

Mänskliga planer o-fullkomliga planer.

      Styrs av mänskliga otålighetens tider.

 

Era mänskliga vägar styra av era mänskliga 

      o-fullkomliga vägar fulla  av fel och brister.

Guds vägar fullkomliga vägar: leds av gudomliga

     visdomen. 

 

Jesaja bok. 55:9.

 

9.  #Liksom himlen är högt över jorden, så är

mina vägar högt över era vägar, mina planer högt

      över era planer#.

 

Guds vägar jämförs med himlens höjdhet över

     jordens yta: i jämförelse med avståndet 

mellan Guds ordningssamma vägar och

      människors o-ordnade vägar.

Likaså avståndet mellan Guds planer och

     människors planer. 

 

Jesaja bok. 55:10.

 

10.  #Liksom regn och snö faller från himlen

och inte vänder tillkaka dit utan vattnar jorden,

        får den att grönska och bära frukt, och ger

säd att så och bröd att äta#.

 

En berättande liknelse om regnets och snön

      betydelse för jordens livsnäring.

Jordens fruktbarhet grönskan: vilket ger säd att så.

 

Jesaja bok. 55:11.

 

11.  #Så är det med ordet som från min mun:

det vänder inte fruktlöst tillbaka utan gör det jag vill

       och  utför mitt uppdrag#.  

 

Mitt ord säger Herren Sebaot skall inte vända 

      fåfängt tillbaks.

Mitt utsända ord skall fullborda vad ordet är

      utsänt för sitt nåde-uppdrag.

 

 

       

ÅTER-BERÄTTELSE AV ÅRET 2019.

 

Januari månads mitt:

 

Överlämna allt åt mig:  vila i mig.

 

26/7  2019.

 

Bad över en bild av Jungfru Maria:

     Hörde en  hörbar röst:

Det vara en tid.   I Guds ögon enligt hans utsatta tid.

 

26/8  2019.

 

Överlämna mammans liv till Jungfru Maria

    ömma moders kärlek:

Svar: mamma har blivit katolsk. 

      En kvinnlig röst.

 

27/9.   2019.  

 

#Ni har gått skilda vägar: för att återförenas.

 

8/10.  2019.

 

Detta är första dagen av ert återförenade.

 

2019.10.15

 

#Nu är tiden inne förberedelsen inför vad som

     skall hända#.

 

2019.10.13

 

#Jag skall tala till henne#.

 

2019.10.20

 

Började gråta av hjälplöshet inför Herren

     om hjälp:

#Mitt lilla hjärta:

    Svaret: Tillåtet detta ske: för att pröva din tro. 

 

2019.12.01

 

#Mitt lilla hjärta:

    Svaret: förbereder er för varandra.

 

2019.12.05

 

#Jag prövar din tro:

     DU HAR FORTFARANDE EN TID PÅ JORDEN#.

 

2019.12.26

 

#Jag skall rena henne genom min jungfrulighet#. 

 

 

  

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards