Direktlänk till inlägg 2 september 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 2:14-3:1-3. FRAMGÅNGEN BEKRÄFTAR UPPDRAGET.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 2 september 2018 10:25

ANDRA KORINTERBREVET. 2:14-3:

 

FRAMGÅNGEN BEKRÄFTAR UPPDRAGET.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:14.

 

14.  #Gud  vare tack som genom Kristus alltid för mig med i sitt triumftåg och överallt låter mig sprida

       kristuskunskapens doft#.

 

För alltid i mitt triumftåg följer mig Gud vare tack

     genom Kristus mig i mina fotspår.

Överallt får jag sprida kristus-kunskaps väldoft.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:15.

 

15.  #Ty till Guds ära är jag en kristusdoft bland

dem som räddas och bland dem som går förlorade#.

 

Gud till ära sprider kristus-doften bland dem som

     räddas för evigheten.

Till Guds ära sprider kristus-doften bland dem

       som går förlorade.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:16.

 

16.  #En doft av död till död för dem som går förlorade, av liv till liv för dem som räddas.

       Vem förmår något sådant?#.

 

Doften av död till död  för dem som går  förlorade.

        Doften av liv till liv  för dem som räddas.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:17.

 

17.  #Jag är ju inte som de många som schackrar med Guds ord, nej, jag förkunnar det oförfalskat,

       som det kommer från Gud, inför Gud

och i Kristi tjänst#.

 

Jag liknar inte de som förkunnar Ordet till egen ära.

        Jag förkunnar Guds ord  o-förfalskade ordet.

O-förfalskade ordet:  vilket kommer från Gud.

       O-förfalskade ordet:  förkunnat inför Gud.

O-förfalskade ordet:  förkunnat i Kristi tjänst. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 3:1.

 

1.  #Börjar jag nu rekommendera mig själv igen?

Behöver jag kanske, som vissa andra, 

     rekommendationsbrev till er eller från er?#.

 

 ¤Andra Korinterbrevet. 3:2.

 

2.  #Nej, för ni är mitt brev, och det är skrivet i era

hjärtan och känt och läst av alla människor#.

 

Ni, församling är mitt skrivna brev.

       Skrivna brevet är nedskrivet i era hjärtan.

Skrivna i era hjärtan era ord och gärningar.

 

Era skrivna hjärtans ord och gärningar: blir lästa

       av alla människors ord och tankar.

 

¤Andra Korinterbrevet. 3:3.

 

3.  #Det är ju uppenbart att ni är ett brev från Kristus, utskrivet av mig, inte med bläck utan med

      den levande Gudens ande, inte på tavlor

av sten utan i era hjärtan, på tavlor av kött

      och blod#.

 

Uppenbart ni är det skrivna brevet från Kristus.

         Utskrivet av mig:  inte med bläckskrift

utan med den levande Gudens ande.

         Inte skrivet på stentavlor.

Nedskrivet i era hjärtans tavlor av kött och blod. 

       

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards