Direktlänk till inlägg 24 juli 2018

FÖRSTA KORINTERBREVET. 9:19-27.ALLT FÖR ATT VINNA SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT..

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 juli 2018 17:13

FÖRSTA KORINTERBREVET. 9:19-27.

 

ALLT FÖR ATT VINNA SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT.

 

¤Första Korinterbrevet. 9:19.

 

19.  #Fri och oberoende av alla har jag alltså gjort

mig till allas slav för att vinna så mycket som

      möjligt#.

 

Göra sig själv till ödmjuk slav vilket gör mig

     göra sig tillgänglig för alla människor

oberoende vilka olika bakgrund i livet de har.

 

¤Första Korinterbrevet. 9:20.

 

20.  #För att vinna judar har jag för dem varit som

en jude.

       För att vinna dem som står under lagen har

jag för dem varit som en man står under lagen,

       fast jag själv inte står under lagen#.

 

Indentifiera sig md judens livsstil för att vinna

      judars hjärtan.

Indentifiera sig med de som lever under lagen

      bli själv en som lever under den. 

 

¤Första Korinterbrevet. 9:21.

 

21.  #För att vinna dem som är utan lag har jag

för dem varit som en som är utan lag, fast jag inte

       är utan Guds lag, jag har ju Kristi lag#.

 

Indentifiera sig med den som lever utan lagen

        vara en som lever utan lagen för att vinna

hans hjärtan för Kristus.

        

 ¤Första Korinterbrevet.

 

22.  #För att vinna de svaga har jag inför dem varit 

svag.

      Allt har jag varit inför alla, för att åtminstone

rädda några#.

 

Vinna de svagas hjärtan jag jag bemött dem 

     i svaghet.

 

¤Första Korinterbrevet. 9:23.

 

23.  #Allt gör jag för evangeliets skull, för att

också jag skall få del av dess löften#.

 

För ordets evangeliums skull gör allt för att bli

       delaktig av dyrbara löftena.

 

¤Första Korinterbrevet. 9:24.

 

24.  #Ni vet ju att alla löparna i en tävling springer

men att bara en får priset.

       Löp då för att vinna det#.

 

Alla löpare löper ivrigt i tävlingen springer 

    målmedvetna vinna segerpriset.

Var lika ivriga vinna det eviga livet.

 

¤Första Korinterbrevet. 9:25.

 

25.  #Var och en som tävlar måste försaka allt -----

löparen gör det för en krans som vissnar, vi för

      en som aldrig vissnar#.

 

Löparen  försakar allt  sin tid sin vilja  för 

      vinna tävlingens förgängliga segerkrans.

Vi för vinna o-förgängliga segerkransen.

 

¤Första Korinterbrevet. 9:26.

 

26.  #Jag har målet i sikte när jag löper, och jag

slår inte i luften när jag vinna.boxas#

 

I sikte vara beslutsam  målmedveten i löpningen

    inte låta sig vara o-beslutsam jämförs med

boxas i tomma luften utan vinna. 

 

¤Första Korinterbrevet. 9:27.

 

27.  #Jag går hårt mot min kropp och tvingar den

till lydnad, för jag vill inte predika för andra

       och själv komma till korta#.

 

Jag villig predika i ordet vara ordets görare.

       Låta min kroppshydda underordna sig i lydnad

inför  Kristi lag.

         

        

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards