Direktlänk till inlägg 24 november 2020

IGNATIOS BREV TILL ROMARNA. 9:1-3. 10:1-2. BÖN OM ROMARNAS FÖRBÖN FÖR KYRKAN I SYRIEN..

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 november 2020 16:56

IGNATIOS BREV TILL ROMARNA.

 

        9:1-3.  10:1-2.

 

BÖN OM ROMARNAS FÖRBÖN FÖR

 

             KYRKAN I SYRIEN.

 

9:1.  #Kom i era böner ihåg kyrkan i Syrien,

som har Gud till herde i min frånvaro.

       Jesus Kristus skall ensam vara herde för den

liksom er kärlek#.

 

Bed för kyrkan i Syrien.

      Gud herden för kyrkan i Syrien.

Jesus Kristus kyrkans huvud herde:

    för kyrkan i Syrien.

 

9:2.  #För min del skäms jag för att räknas till dem.

Jag inte värdig det, jag som är den siste bland

     dem och ett ofullgånget foster.

Men jag har fått nåden att vara något om jag når

       fram till Gud#.

 

Jag inte värdig räknas tillhöra Kristi kropp.

      Den siste o-fullkomligt  foster.

Fått leva i Guds nåd.

        

9:3.  #Min ande hälsar er, och så gör kärleksgemenskapen i de kyrkor som har tagit

   emot mig.

De har tagit emot mig i Jesu Kristi namn, 

      inte bara som genomresande.

Också de som inte bodde längs den vägen jag

    färdades i kroppen har kommit före mig

till den ena staden efter den andra#.

 

Hälsar er i min ande.

      Kyrkornas kärleks-gemenskap:

frimodigt tagit mig.

    I Jesu Kristi namn, tagit emot mig.

            

10:1.  #Jag skriver detta till er från Smyrna 

genom efesierna, som är värd allt beröm.

      Bland många andra är också Krokos hos mig,

han som är mig så kär#.

 

Skriver brevet till er i Rom från Smyrna:

    genom efesierna.

Vilka värdiga allt beröm i Jesus Kristus.

          

10:2.  #Beträffande dem som till Guds ära har 

rest före mig från Syrien till Rom tror jag att ni

       har lärt känna dem.

Berätta för dem att också jag är på väg.

      De är ju värdiga Gud och er, och ni bör därför

stärka dem i allt.

     Jag skrivit detta till er den 24 augusti.

Lev väl i Jesu Kristi tålamod intill änden#.

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards