Direktlänk till inlägg 26 juli 2020

IGNATIOS EFESIERBREV. 2:1-2. OCH 3:1--2. FÖRSAMLINGEN UPPMANAS ATT I ENDRÄKT LYDA BISKOPEN OCH HANDLA I HARMONI MED GUD..

Av Jan-Owe Ahlstrand - 26 juli 2020 13:16

IGNATIOS EFESIERBREVEN 2:1-2.OCH 3:1-2.

 

FÖRSAMLINGEN UPPMANAS ATT I ENDRÄKT 

 

LYDA BISKOPEN OCH  HANDLA I HARMONI

    

MED GUD.

 

Ignatios Efesierbrevet. 2:1.

 

1.  #Beträffande min medtjänare Burros, er i allt

välsignad diakon i Gud, ber jag att han får stanna

      till er och biskopens ära.

Krokus, som är värdig Gud er som jag har tagit

     emot som ett prov på er kärlek, har också

på alla sätt gjort det lättare för mig.

       Må Jesu Kristi Fader också stärka honom

tillsammans med Onesimos, Burros, Euplos

    och Fronto.

Genom dem såg jag er alla i er kärlek#.

 

Ignatios med-tjänare Burros: 

     Välsignad diskon i Gud.

Min bön till er: låt han få stanna i er församling.

      Vilket ärar biskopen.

Krokos värdig i sitt tjänande.

    Jag tagit emot efter ert kärleksfulla prov.

Er beprövade kärlek: gör mitt tjänande lättare.

      Min Bön: Jesu Kristi Faders kärlek ge honom

inre styrka i tron.

     Tillsammans med bröderna:

Onesimos Burros Euplos och Fronto.

 

Ignatios Efesierbrevet. 2:2.

 

2.  #Måtte jag alltid få glädja mig över er, om jag

är värdig.

      Ni bör på allt sätt förhärliga Jesus Kristus,

som har förhärligat er, så att ni blir helgade i allt,

       församlade i en enda lydnad under biskopen

och presbyteriet#.   

 

Låt mig få glädja mig över ert andliga liv.

           Förhärliga Jesus Kristus med era liv.

Han har ju som frivilligt offret: förhärligat er.

        I vilket ni blir helgade i allt.

Lydigt församla er under biskopen

     och presbyteriet.   

 

Ignatios Efesierbrevet. 3:1-2.

 

1.  #Jag ger er inga föreskrifter som om jag vore 

något, ty om jag också bär bojor för Namnets skull, 

      är jag ännu inte fullkomnad i Jesus Kristus. 

Nu har jag bara börjat lära mig, och jag talar till

     er som till mina medlärjungar.

Jag behöver smörjas av er med tro, förmaning,'

     uthållighet, tålamod#.

 

Ger inga föreskrifter.

        Jag bär bojor för hans namns skull.

Ännu i mitt liv inte fullkomnad i Jesus Kristus.

    Jag har bara lärt känna mig själv.

Talar till er som mina lärljungar.

       Jag är i behov av bli smord med er tro,

förmaning uthållighet och tålamod.

 

Ignatios Efesierbrevet. 3:2.

 

2.  #Men eftersom kärleken inte låter mig tiga om er har jag tagit tillfälle i akt att förmana er så att ni

       vandrar enligt Guds vilja.

Jesus Kristus med vilken vårt liv är förenat,

     han är Faderns vilja på samma sätt som 

biskoparna, utspridda ända till jordens ändar,

      är i Kristi vilja#.  

 

Kärleken låter mig vara frimodig.

          Tagit till vara alla tillfällen: förmana er.

Vandra lydigt efter Guds vilja.

         Jesus Kristus förenad med vårt liv.

Jesus Kristus: Faderns fullkomliga vilja.

            Förebild för biskoparna.

Vilka utspridda ända till jordens ändar.

      Biskoparna är i Kristi vilja.  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards