Direktlänk till inlägg 3 mars 2019

UPPENBARELSEBOKEN. 3:1-6. TILL F ÖRSAMLINGEN I SARDES.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 3 mars 2019 10:40

UPPENBARELSEBOKEN. 3:1-6.

 

TILL FÖRSAMLINGEN I SARDES.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:1.

 

1.  #Och skriv till ängeln för församlingen i Sardes:

Så säger han som har Guds sju andar och de sju

      stjärnorna.

Jag känner dina gärningar, det heter om dig att du

       lever, men du är död#.

 

Brevet till Sardes församlings-ängel:

    Han som har Guds sju andar och sju stjärnor:

Säger, känner dina gärningar:

    Du lever i dig själv: men andligt död.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:2.

 

2.  #Vakna upp och stärk det som finns kvar och som var nära att dö.

       Ty jag har funnit att dina gärningar inte håller måttet inför min Gud#.

 

Vakna upp ur din själviskhet, styrk det lilla

      o-själviska livet i dig.

Dina gärningar, ärar inte Gud.  

 

¤Uppenbarelseboken. 3:3.

 

3.  #Kom ihåg vad du har hört och tagit emot,

och bevara det och vänd om.

       Ty om du inte vaknar, skall jag skall komma

som en tjuv, och du skall inte veta vilken stund 

      jag kommer över dig#.

 

Vad du hört, ödmjuka dig, bevara ordet i dig,

      omvänd dig från det onda till det goda.

Vakna du inte upp från din andliga sömn,

       skall besöka dig som en tjuv om natten.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:4.

 

4.  #Men du har några få i Sardes som inte fläckat

sina kläder, och de skall vandra med mig i vita

       kläder eftersom de har förtjänat det#.

 

Några få i Sardes, inte fläckat sina vita kläder.

     Deras renhjärtliga liv, förtjänar vandra med mig

i vita kläder.

       

¤Uppenbarelseboken. 3:5. 

 

5.  #Den som segrar skall alltså kläs i vita kläder,

och jag skall inte stryka hans namn ur livets bok,

         och jag skall kännas vid hans namn inför

min fader och inför hans änglar#.

 

Segraren, kläs i vita rättfärdiga kläder.

       Hans namn skall bevaras i livets bok.

Skall bekänna hans namn inför min fader,

      och inför hans heliga änglar.

        

¤Uppenbarelseboken. 3:6.

 

6.  #Du som har öron, hör vad Anden säger till

församlingarna!

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards