Direktlänk till inlägg 31 januari 2018

MARKUS.1:9-11. JESU DOP.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 31 januari 2018 13:49

JESU DOP.


¤Markus.  1:9-11.


9.  #Vid den tiden kom Jesus från Nasaret i Galileen

och döptes i Jordan av Johannes#.


Jesus nasareen Guds Son döptes av Johannes Döparen i Jordans vatten.


JESU DOP.


Matteus evangelium. 3:13-17.


¤Matteus evangelium 3:13.


13.  #Sedan kom Jesus från Galileen till Johannes

vid Jordan för att döpas av honom#.


Jesus kom från Galileen till Johannes Döparen

     sin jordiske släkting vid Jordan

döptes inför sin 40 dagars vistelse i Öknen.


Matteus evangelium 3:14.


¤14.  #Men Johannes ville hindra honom och sade:

"Det är jag som behöver döpas av dig, och nu   

        kommer du till mig#.


Johannes Döparen som förberedde honom i

    dopets lydnad men vill fördindra honom göra det.

Jag: Johannes icke värdig upplösta dina sandaler 

     och framförallt döpa dig.  


¤Matteus evangelium 3:15.


15.  #Jesus svarade: "Låt det ske.

Det är så vi skall uppfylla allt som hör till  

       rättfärdigheten".

Då lät han det ske#.


Låt det ske med mig: enligt min Faders vilja.

      Genom mitt dop uppfylls allt som hör till

min Faders rättfärdighet.

       Faders rättfärdighet visar Gudomens

o-strafflighet renhjärtlighet och syndfrihet.


¤Matteus evangelium 3:16.


16.  #När Jesus hade blivit döpt steg han genast

upp ur vattnet.

      Himlen öppnade sig, och han såg Guds Ande komma ner som en duva och sänka sig

      över honom#.


När det var uppfyllt steg han genast upp ur

   vattnet.

Himlen öppnade sig för Guds Ande i skepnad

    av en duva sänkte sig ned över hans liv. 


¤Matteus evangelium. 3:17.


17.  #Och en röst från himlen sade:

"Detta är min älskade son, han är min utvalde".


Hans himmelske Faders röst hördes från himlen:

     Se, min äskade son: han är min utvalde.  


¤Markus evangelium. 1:10.


10.  #När han steg upp ur vattnet såg han himlen

dela sig och Anden komma ner över honom som

      en duva#. 


Steg upp ur Jordans vatten himlen delades

Anden sänkte sig ned över honom i gestalt

      av en duva.


¤Markus evangelium.  3:11.


11.  #Och en röst hördes från himlen:

"Du är min älskade son, du är min utvalde".


Budskapet från sin älskade sons Faderns röst

    hördes från Faderns himmel:

"Du är min älskade son, du är min utvalde".  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards