Direktlänk till inlägg 19 november 2022

PSALM 13:1-6. UNDER DJUP ÅNGEST.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 19 november 2022 14:50

                PSALM. 13:1-6.

 

                    UNDER DJUP ÅNGEST.

 

Psalm. 13:1.

 

1.  #För körledaren.  Av David#.

 

Psalm. 13:2.

 

2.  #Hur länge skall du glömma mig, Herre?

Hur länge skall du dölja ditt ansikte?#.

 

Jobs bok. 13:24.

 

24.  #Varför döljer du ditt ansikte och räknar

mig som din fiende#.

 

Jobs svar på Sofars första tal:

 

Psalm. 27:9.

 

9.  #Dölj inte ditt ansikte för mig, visa inte bort 

din tjänare i vrede, du som min hjälpare.

     Stöt inte bort mig, överge mig inte, min Gud,

du som räddar mig#.

 

Psalm. 44:25.

 

25.  #Varför döljer du ditt ansikte och glömmer

vår nöd och plåga?#-

 

Psalm. 69:18.

 

18.  #Dölj inte ditt ansikte för din tjänare,

    jag är i nöd, skynda dig att svara#.

 

Psalm. 88:15.

 

15.  #Varför stöter du bort mig, Herre

och döljer ditt ansikte för mig?#.

 

Psalm. 89:47.

 

47.  #Hur länge skall du hålla dig dold och låta

din vrede brinna som eld?#.

 

Psalm. 102:3.

 

3.  #Dölj inte ditt ansikte för mig när jag är i nöd.

  Lyssna till mig, skynda att svara när jag ropar#.

 

Psalm. 104:29.

 

29.  #Du döljer ditt ansikte, och de blir förskräckta,

du tar ifrån dem deras ande, och de dör och blir

    åter till mull#.

 

Psalm. 143:7.

 

7.  #Herre, skynda att svara mig, jag orkar

inte mer.

     Dölj inte ditt ansikte för mig, då blir jag lik

dem som lagts i graven#.

 

Klagovisorna. 5:20.

 

20.  #Varför har du glömt oss helt ovh övergett

  oss för alltid?#.

 

Hesekiels bok. 39:29.

 

29.  #Sedan jag utgjutit min ande över Israels folk

skall jag aldrig mer dölja mitt ansikte för dem,

     säger Herren Gud#.

 

Mika bok. 3:4.

 

4.  #En dag skall de ropa till Herren, men han

     men han skall inte svara dem, då skall han dölja

sitt ansikte för dem för deras oonda gärningars

     skull#.

 

Tobits bok. 13:6.

 

6.  #När ni vänder om till honom av hela ert hjärta

   och hela er själ och lever sannfärdigt inför

honom, då skall han vända sig till er och inte 

     längre dölja sitt ansikte för er.

Se vad han har gjort för er och tacka honom

     med hög röst, prisa rättfärdighetens herre

och lovsjung evighetens konung.

    Jag tackar honom i min fångenskaps land,

jag visar det syndiga folket hans kraft och storhet. 

     Vänd om, ni syndare, lev rättfärdighet inför

honom ----- kanske skall han visa er kärlek och

    barmhärtighet#.

 

Psalm. 13:3.

 

3.  #Hur länge skall mina tankar mala,

mitt hjärta änglas dag efter dag?

     Hur länge skall min fiende triumfera?#.

 

Psalm. 13:4.

 

4.  #Se på mig, svara mig, Herre, min Gud!

Ge ny glans åt mina ögon, låt mig inte somna 

     in i döden#.

 

Psalm. 13:5.

 

5.  #Låt inte min fiende säga att han besegrat mig,

   mina ovänner jubla över mitt fall#.

 

Psalm. 13:6.

 

6.  #Jag litar på din godhet, mitt hjärta skall

jubla över din hjälp.

       Jag vill sjunga till Herrens ära, ty han

är god mot mig#.

 

        

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards