Direktlänk till inlägg 21 juli 2021

JESAJA BOK. 66:18-24. ALLA FOLK SKALL SAMLAS I JERUSALEM.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 21 juli 2021 11:17

JESAJA BOK.  66:18-24.

 

           ALLA FOLK SKALL SAMLAS I JERUSALEM.

 

Jesaja bok. 66:18.

 

18.  #Jag kommer att samla alla folk och alla språk.

De skall komma och se min härlighet#.

 

Hela världens frälsning.

 

Olika länders folkslag och språk samlas.

          Få se min härlighet.

 

Jesaja bok. 66:19.

 

19.  #Jag skall göra ett tecken bland dem och sända

dem som överlevt till de andra folken, till Tarshish,

       Put och Lut, till Meshek, Tuval, Javan och de

fjärran kustländerna, som inte har hört om mig

       och inte har sett min härlighet.

De skall förkunna min härlighet bland de andra

     folken#.

 

Alla folkslag och länder som inte hört sett min

    min härlighet.

Göra ett tecken bland dem.

     Förkunna min härlighet.    

 

Jesaja bok. 66:20.

 

20.  #Och de skall föra alla era bröder från folken 

som en offergåva till Herren, på hästar och vagnar,

       i kärror, på mulåsnor och kameler, till mitt

heliga berg, Jerusalem, säger Herren, så som

      Israels folk fr sina offergåvor i rena kärl

till Herrens tempel#.

 

Jesaja bok. 66:21.

 

21.  #Även bland dem skall jag välja några till

präster och leviter, säger Herren#.

 

Bland dem skall jag utvälja några till präster

    leviter.

 

Jesaja bok. 66:22.

 

22.  #Liksom den nya himmel och den  nya jord

som jag skapar skall bestå inför mig, säger Herren,

     så skall er ätt och ert namn bestå#.

 

Jag skall skapa en ny himmel och jord.

        Skall bestå.

Er ätt ert namn vara för evigt.

 

Jesaja bok. 66:23.

 

23.  #Nymånadsdag efter nymånadsdag, sabbat 

efter sabbat skall alla människor komma

       och tillbe mig, säger Herren#.

 

Alla folkslag komma tillbe mig sabbat efter sabbat.

          

Jesaja bok. 66:24.

 

24.  #Man skall gå ut och beskåda liken 

efter dem som för bröt sig mot mig:

       maskarna i dem skall aldrig dö och elden

aldrig slockna.

       Den synen blir en fasa för alla#. 

 

Alla trolösas lik vara kringspridda på marken.

       Föruttnelsens maskar aldrig dö i dem.

  

 

           

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards