Direktlänk till inlägg 18 januari 2020

HOSEA BOK. 3:1-5. PROFETEN OCH ÄKTENSKAPSBRYTERSKAN.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 18 januari 2020 16:37

HOSEA BOK. 3:1-5.

 

PROFETEN OCH ÄKTENSKAPS-BRYTERSKAN.

 

Hosea bok. 3:1.

 

1.  #Herren sade till mig:

Gå in än en gång och älska en kvinna som är

        äktenskapsbryterska, en annans älskarinna,

såsom Herren älskar Israels folk fast de vänder

    sig till andra gudar och älskar druvkakor#.

 

Återigen gift dig, min profet med äktenskaps-

     bryterskan.

Älska en kvinna: en annans älskarinna.

       Likt Herrens Sitt folk Israel i sin o-trohet

vänder sina hjärtan till falska gudar.

       

Hosea bok. 3:2.

 

2.  #Då köpte jag henne för 15 siklar silver och en

och en halv homer korn#.

 

Köpte hennes liv för 15 siklar.

      Och för en och en halv komer kornsäd.

 

Hosea bok. 3:3.

 

3.  #Jag sade till henne:

"Under lång tid skall du vara hos mig utan att hora

            eller tillhöra någon annan man, och inte heller

jag skall röra dig#.

 

Sade till henne:  Under lång tid ha din gemenskap

    med mig: utan leva horiskt liv.

Inte Tillhöra någon annan man.

        Inte HELLER vidrör dig.

 

Hosea bok. 3:4.

 

4.  #Ty under lång tid skall Israels folk vara utan kung och furste, utan offer och stenstod,

      utan efod och husgudar#.

 

Under lång tid ska mitt folk vara utan kung

       och furste.

Vara fritt från avgudaoffer stenstoder:

      Efoder  och  olika hus-gudar.

 

Hosea bok. 3:5.

 

5.  #Sedan skall Israels folk vända tillbaka och söka

sig till Herren, sin Gud, och David, sin kung.

       Bävande skall de nalkas Herren  och hans goda gåvor ----- i kommande dagar#.

 

Sedan skall Israels folk återvända till mig

      söka ödmjukt mitt ansikte.

I respekt  för min trohet nalkas Herren.

      Hans goda givar-gåvor i kommande dagar. 

       

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards