Direktlänk till inlägg 13 februari 2019

UPPENBARELSEBOKEN. 2:18-29.. TILL FÖRSAMLINGEN I THYRATIA.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 13 februari 2019 11:51

UPPENBARELSEBOKEN. 2:18-28.

 

FÖRSAMLINGEN I THYRATIA.

 

¤Uppenbarelseboken. 2:18.

 

18.  #Och skriv till till ängeln för församlingen

i Thyratia#.

      Så säger Guds son, han som har ögon som eldslågor, och hans fötter liknar gyllene brons#. 

 

Brevet till Thyratias församlings-ängel:

        Guds son, hans ögon liknar eldslågor.

Hans fötters utseende likt gyllene brons.

  

¤Uppenbarelseboken. 2:19.

 

19.  #Jag känner dina gärningar, din kärlek och din

tro, ditt tjänande och din uthållighet och vet att

     dina senaste gärningar är fler än de första#.

 

Känner dina gärningar:

      Din kärlek din tro  ditt tjänande  din uthållighet.

Dina senaste kärleksgärningar fler än dina första.

       

¤Uppenbarelseboken. 2:20.

 

20.  #Men det har jag emot dig, att du låter kvinnan

Isebel hållas, hon som kallar sig profet och lär

        och förleder mina tjänare att bedriva otukt

och äta offerkött#.

 

Jag har emot dig, du tillåter kvinnan Isebel vara 

      härskarinna.

Kallar sig profet: lär ut vilseleder mina utvalda

     tjänare bedriva otuktssynder.

Äta offerköttet.

 

¤Uppenbarelseboken. 2:21.

 

21.  #Jag, gav henne tid att vända om, men hon ville inte vända om från sin otukt#.

 

Gav henne tid för vända om, o-villig vända från

     sina o-tuktssynder.

 

¤Uppenbarelseboken. 2:22.

 

22.  #Se, jag skall lägga henne på sjukbädden,

och dem som horar med henne skall jag låta av svåra lidanden om de inte vänder om från 

      hennes gärningar#.

 

Hennes o-villighet omvända sig; lägger henne på

      sjukbädden.

Hennes barns horande med henne, skall tillåta

      genomlida svåra lidande.

Om de o-lydigt inte vill omvända sig. 

 

¤Uppenbarelseboken. 2:23.

 

23.  #Och hennes barn skall jag döda

med pest.

     Och alla församlingarna skall förstå att jag är 

den rannsakar njurar och hjärtan och som skall

      ge var och en av er vad hans gärningar är värda#.

 

Hennes barn skall jag med pesten.

          När alla församlingarna får se mina straffdomar: skall de förstå, jag rannsakar njurar

      och hjärtan.

Efter deras gärningar belöna dem efter deras

        gärningars värde. 

 

¤Uppenbarelseboken. 2:24.

 

24.  #Men till er andra i Thyratia, alla som inte har

denna lära och inte känner Satans djup, som det

      heter, till er säger jag:

Jag lägger inte på er någon annan börda#. 

 

Mitt budskap till er andra i Thyratia:

      alla som inte lever av dessa läror inte känner

Satans djupheter.

        Säger jag till er: 

Lägger inte några andra förpliktelser på er.

 

¤Uppenbarelseboken. 2:25.


25.  #Men håll fast vid det ni har, tills jag kommer#.

 

Var ståndaktiga i vad ni har.

      

¤Uppenbarelseboken. 2:26.

 

26.  #Den som segrar och ger akt på mina gärningar ändå till slutet, honom skall jag ge makt ger

     folken#.

 

Segraren: övervinnaren, ger akt på mina gärningar.

      Till slutet kommer.

Skall ge honom förtroendet, ha makt över folken.

 

¤Uppenbarelseboken. 2:27.

 

27.  #Och han skall valla dem med en stav av järn,

som man krossar lerkärl#.

 

Han skall vara en herde för folken.

       Valla dem med en järnstav.

Visa omsorg och beskydda dem från faror

      och olyckor.

 Skall krossa deras fiender, likt krossade lerkärl.

¤Uppenbarelseboken. 2:28.

 

28.  #Samma makt som jag fått av min fader.

Och jag skall ge honom morgonstjärnan#.

 

Mig är given samma makt från min himmelske fader.

           

¤Uppenbarelseboken. 2:29.

 

29.  #Du som har öron, hör vad Anden säger till

församlingarna!

 

 

 

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards