Direktlänk till inlägg 26 augusti 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 2:5-11. DEN SOM VÅLLAT SORG SKALL FÖRLÅTAS..

Av Jan-Owe Ahlstrand - 26 augusti 2018 08:40

ANDRA KORINTERBREVET.  2:5-11.

 

DEN SOM VÅLLAT SORG SKALL FÖRLÅTAS.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:5.

 

5.  #Om det nu är någon som har vållat sorg,

så är det inte mig han har gjort bedrövad utan

      alla er ----- åtminstone i någon mån, för att

inte överdriva#.

 

Har någon bland er vållat er sorg.

    Sprida sorgsenheten inget till församlingens

mogenhet och andliga uppbyggelse.

     Vilket berör er själva: vilket inte bedrövar mig.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:6.

 

6.  #Det räcker för mannen med den bestraffning

som flertalet av er redan har gett honom#.

 

Mannens spridda sorgsenhet fått sin bestraffning.

       

¤Andra Korinterbrevet. 2:7.

 

7.  #Nu skall ni i stället förlåta och trösta honom,

så att inte hans sorg blir så stor att han går under#.

 

Förlåt och trösta honom nu istället.

     Annars blir hans sorgsenhet alltför stor.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:8.

 

8.  #Därför ber jag er att verkligen visa honom kärlek#.

 

  I er förlåtelse och tröstande mot honom:

låt också det ske i kärlek.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:9.

 

9.  #När jag skrev till er var det just för att se om ni

skulle bestå provet och vara lydiga i allt#.

 

Mitt skrivande till er: för att se om ni visar vara

   ståndaktiga i provet och leva i lydnad i allt.

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:10.

 

10.  #Den som ni förlåter, honom förlåter också jag.

     Och när jag har förlåtit, om jag nu har haft något

att förlåta, har jag gjort det för er skull och

      inför Kristus#.

 

Den som lever i förlåtelsen: förlåter jag.

       Jag förlåter  om jag ser behovet av förlåta.

Antingen gjort det för er skull eller inför Kristus. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 2:11.

 

11.  #För att inte Satan skulle få övertaget över oss.

     Vad han har för avsikter vet vi ju#. 

 

Där förlåtelsen finns  saknar Satan inflytandet

     över våra liv.

Hans listiga avsikter känner vi till.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards