Alla inlägg under februari 2024
ORD FÖR DAGEN FEBRUARI 2025.
Första dagen.
Fullkomligheten förenad med gudomliga dygderna.
Andra dagen.
Visheten plockar fram den heliga skriftens söta
och livgivande frukter: S:t Brunos visa ord.
Tredje dagen.
Ondskan förgör sig själv. En munskt uttalande.
Fjärde dagen.
Tålmodige god förebild för tålamodets karäktär.
Femte dagen.
Tålamodets karaktär har sitt ursprung i
full-komligheten.
Otålighetens onda karaktär har sitt ursprung i
arvssyndens o-fullkomlighet.
Sjätte dagen.
Arssyndens ofullkomlighet förgör sig själv.
Sjunde dagen.
Otålige dålig förebild i o-tålighetens fåfänga
idel tomhet liknas vid agnar för vinden.
Åttonde dagen.
O-tystnaden stoltes beteende.
Behärskad tunga ödmjukes beteende.
Nionde dagen.
Gudomliga sanningar rättfärdigheten rättvisan
skapar god moral och etik.
Tionde dagen.
Ondskan förgör sig själv godheten upprättar
människors värdighet.
Elfte dagen.
Friheten från själviskheten detta avguderi uppmuntrad
tröstad av o-själviskhetens välsignelserika liv.
Tolfte dagen.
Förtalets giftiga pilar dödliga stider mot sanningens
rättvisans välsignade tal och handlingar.
Trettionde dagen.
Äre-lystnaden dödar fullkomligheten.
Ödmjukheten uppmuntrar fullkomligheten.
Fjortonde dagen.
Islams illära: rödgröna partiers kärn-väljare.
Femtonde dagen.
Rödgröna pariers medvetenhet eller o-medvetenhet
låter sig förödmjukas av lögnaktiga illäror.
Sextonde dagen.
Ständig växande kärlek saknas där gudlöshetens
moraliska misären råder.
Sjuttionde dagen.
Muslimer vänsterblockets givna röster.
Artonde dagen.
Kärleken inte älskad där föraktet hatet råder.
Nittionde dagen.
Kärleken inte älskad där o-fullkomligheten råder.
Tjugonde dagen.
Kärleken älskad där fullkomligheten råder.
Tjugoförsta dagen.
ÄRLIGHETEN:
LÅT DEN VARA MÄNSKLIGHETENS VINNARE.
Där o-ärligheten förlorar ärligheten vinnaren.
Tjugoandra dagen.
ÄRLIGHETENS VÄG:
VÄGEN DÄR ÄRLIGE VANDRAR PÅ.
Tjugotredje dagen.
Gudlösheten gör motstånd mot Guds nåd
barmhärtighet kärlek.
Tjugofjärde dagen.
Fåfängligheten detta slaveri går i sällskap med
arvssyndens lidelse moraliska misären.
Tjugofemte dagen.
Där nåden barmhärtigheten råder saknas
o-barmhärtighetens lidelse vilket fördärvar
tillnitetgör mänsklighetren.
Tjugosjätte dagen.
Där måttfullhetens lag råder där förlorar
själviskheten fotfästet.
Tjugosjunde dagen.
Äktenskapsbrott stöld trolöshet avguderi avund
mord gudlöshetens karaktär: avskyvärd självisk
själviskheten detta avguderi.
Tjugoåttonde dagen.
Korsfästa själviska tankar ondskan förlorar
fotfästet: fridens tankar rofyllda går i sällskap med gudsfruktan.
Bonusdag.
Tjugonionde dagen.
Förtalet skavalleriet ärar respekterar tungans
missbruk antingen o-medvetet eller medvetet.
ERÖVNINGEN DEL. 1.
SAMEH EGYPTSON.
PIONJÄRARBETE 1991-2006. Sid. 167-169.
Historiskt har muslimska brödraförbundet allianser med sekulära politiska partier varit
framgångsrika.
Symboliskt har det satt en fjäder i hatten och har
alltid gett dem politiska, sociala och ekonomiska
fördelar.
I Sverige beslutade brödraskapet mycket tidigt,
redan 1994 vilket är det år förbundet grundades
officiellt och samma år som den internationella
stadgan för internatinella organisationen antogs,
att spela samma roll som i Mellanöstern,
tex i Egyptien, Jordanien och även i Turkiet.
Vid den tiden, pekade Haytham Rahmeh, en av de viktigaste ledarna i förbundet på den här
framgångsvägen.
Han rapporterade i den arabiska
stockholmbaserade tidningen RABITA, som på
arabiska betyder förbundet, från ett besök han
gjort i Istanbul 1995.
Han deltog där i ett seminarium om strategin för
islam i väst, inbjuden av Federation of Islamic
Organizations in Europe ( FIOE ), den europeiska
grenen av Muslimska Brödraförbundet.
Islamiska Förbundet i Sverige beskrev sig själv som
en av de viktigaste grundarna av denna organisation.
Artiklen hnadlar om strategin att dra nytta av
det demokratiska systemet i väst:
"DIALOGEN ÄR GRUNDEN FÖR ATT PARTERNA SKA
NÅ EN LÖSNING PÅ ETT PROBLEM.
UTAN DIALOG KAN INGEN FÖRSTÅ DEN ANDRA.
DET HAR DOCK BLIVIT TYDLIGT FÖR ALLA ATT
OM VI INTE DRAR NYTTA AV DEN DEMOKRATISKA
PROCESSEN KOMMER DET ATT LEDA TILL FÖRLUST AV MUSLIMSKA INTRESSEN.
DÄRFÖR MÅSTE MUSLIMER VARA INTELLIGENTA NOG NÄR DET GÄLLER POLITIK
FÖR ATT KUNNA DRA NYTTA AV DEN DEMOKRATISKA PROCESSEN". 320.
320. Rabita, nr 8, november 1995, sid. 3.
Under Bildt-regeringen i början av 90-talet
upprättades ett nära samarbete mellan centerpartiet och de två största muslimska
riksorganisationerna FIFS och SMF, huvudorganisationer i det som senare blev Sveriges
Muslimska Råd.
I åttonde utgåvan av skriften Salam före
riksdagsvalet 1991 fanns ett fotografi av Centerpartiets ledare Olof Johansson med en
nyhet om ett besök hos Islamiska Förbundet i Stockholm.
Man klagade på att den nuvarande bönelokalen
inte var tillräckligt stor och man talade om behovet
att bygga moskeer.
Efter följande utgåva av samma tidskrift innehöll
titeln "SEMINARIE MED CENTERPARTIET":
Monija Sonnius skriver i tidskriften:
"HELGEN DEN 24-25 AUGUSTI FICK VI PÅ IIF VARA
MED OM ATT SKRIVA HISTORIA.
DÅ ANORDNADE NÄMLIGEN CENTERPARTIET ETT
SEMINARIUM TILL VILKET MAN HADE INBJUDIT
REPRENTANTER FÖR HELA LANDETS MUSLIMER.
SYFTET VAR ATT PRESENTERA CENTERNS
POLITIK, SAMT ATT MUSLIMERNA SJÄLVA SKULLE
FÅ FRAMFÖRA SINA SYNPUNKTER OCH FÅ STÄLLA FRÅGOR.
MAN HADE OCKSÅ INBJUDIT EN GRUPP FRÅN
TYSKLAND SOM BERÄTTADE OM SINA
ERFARENHETER MED ATT BYGGA UPP SIN ORGANISATION, AMGT ( Avrupa Milli Görus Teskiltatlari ). 321.
321. .Salaam nr.9/1991, sid. 5:
https://drive.google.com/file/d/1oAtHLm2-6-
btJMbIBHFe83aSpTN_Tm/view?usp=sharing
Deltagarna från Tyskland var Mahmet Erbakan
och Sabrin Erbakan, brorsbarn till den turkiska
islamistiska rörelsen Milli Göruss grundare
Necmettin Erbakan.
Sabrin Erbakan.
Sabiha Erbakan är gift med Ibraham Farouk
El-Zayat, en känd egyptisk-tysk ledare i Muslimska
Brödraskapet. 322.
322. Vidino, The Muslim Brotherhood in Austria,
s. 26.
Redaktören för Salaam kommenterade konferensen
och konstaterade att Centerpartiet, "lagt ett antal motioner för att stödja muslimernas krav".
Det uppgavs att partiet lade fram förslag till
lagstiftning som stödjer muslimska krav.
Fler detaljer om dessa motioner nämns inte.
323.
323. Ibd.
I konferensen talade N. Özkanat, ordförande för
Turkiska riksförbundet i Sverige och Ali Yuksel
från Milli Görus.
Från Centerpariet talade kända partipolitiker
som Åke Petersson, partisekreterar, Pär Granstedt,
riksdagsman, Ingrid Petersson, ansvarig för
invandrarfrågor och Helene Muller, ansvarig för
ett samarbetsprojekt mellan Cnterpartiet och
Sveriges Muslimska Råds organisationer.
Projektet finnasierades av Migationsverket för att
utbilda de islamiska organisationernas tjänstemän i ledarskap och administration av
samhällsinstitutioner.
Projektet avslutades hösten 1994 med det lyckade
resultatet att islamiska Förbundets moske
i Alby i Botkyrka kommun blev byggd enligt en
rapport som lämnades till migrationsverket.
I rapporten hyllade Mahmoud al Debe, Mostafa
Kharraki och Mustafa Tumturk projektet. 324.
324. Rapport om projektet som lämnas till
migationsministeriet.
En kopia på bokens drive:
https//drive.google.com/file/d71qjhy38DY6oj
JYiuvqYMeZATb2QQY7M/view?usp=sharing
Tyvärr har jag inte haft tillgång till Centerpartiets
arkiv.
Helene Muller kastade alla dokument något år innan
jag kontaktade henne.
Hon beskrev detta samarbete som att hon använts
om språngbräda av ledningen för muslimska
riksorganisationer.
4.2.2. ISLAMSK DEMOKRATI.
Al-Qaradawi definirerar islamsk demokrati som
en garanti och mekanisk för att välja den härskare
som styr i enlighet med islamsk sharia.
Islamisk demokrati innebär emellertid att
människor väljer vem som reglerar dem.
Ur hans perspektiv represanteras demokrati i
islamisk SHURA och BAJA ( trohetsed ).
Han förklarar att varje muslim har rätt att råda
härskaren göra gott och förbjuda honom från
att göra fel.
Demokrati enligt al-Qaradawis betyder således
att hålla sig till sharia-reglerna:
"EN MUSLIM MÅSTE FÖLJA HÄRSKAREN SÅ LÄNGE
HAN GER BRA ORDER MEN HAR RÄTT ATT INTE LYDA HONOM OM HAN BEORDRADE ATT BEGÅ
EN UPPENBAR SYND.
DET SOM INTRESSERAR OS I DEMOKRATI ÄR
GARANTIERNA OCH MEKANISMERNA SOM FÖRHINDRAR FABRICERING ELLER
FÖRFALSKNING.
MÅNGA LÄNDER HÄVDAR ATT DE TILLÄMPAR
DEMOKRATI MEDAN DE ÄR NEDSÄNKTA I DESPOTISM.
MÅNGA PRESIDENTER FÅR 99 % AV RÖSTERNA
I VALET MEDAN DE OGILLAS AV FOLKET.
DET VALSYSTEM SOM ÄR BEROENDE AV ATT
MEDBORGARNA RÖSTAR I ALLMÄNHET SUNT OCH
GILTIGT OM MAN BORTSER FRÅN VISSA BRISTER.
DÄRFÖR SKA VAL SKYDDAS FRÅN HYCLARE
OCH BEDRAGARE.
NÄR DET GÄLLER VISSA RELIGIÖSA MÄNNISKOR SOM ANSER ATT DEMOKRATI
MOTSÄGER GUDS SHARIA OCH HÄVDAR ATT DET BETYDER FOKSTYRE, SVARAR VI:
INNEBÖRDEN AV FOLKSTYRE HÄR ÄR ATT DET
ÄR MOT ENVÄLDE ELLER TOTALARISM.
SÅ DET ÄR INTE AVSETT ATT TROTSA GUDS ORDER, EFERSOM VI GENOM ATT ANTA
DEMOKRATI I ISLAMSKA LÄNDER MENAR DEMOKRATI SOM ÄR FÖRENLIG MED SHARIA.
VALALLIANS MED SOCIALDEMKRATERNA VID
VALET 1994.
I maj, några månader före riksdagsvalet i Sverige
1994, publicerade Mahmoud al Debe en artikel
i tidsskriften Salaam, i egenskap av ordförande för
SMR.
Det var ett öppet brev riktat till de politska partierna som deltog i valet.
I brevet beskrev han rådet som det starkaste
paraplyet för islamiska organisationer i Sverige,
eftersom det representerar med 77 lokala
institutioner.
Han påpekade i sitt brev att rådets medlemmar skulle rösta på det parti som är redo att förstå
muslimernas situation och möta dera krav.
SMR:s krav.
I sitt öppna brev i Salaam beskriver al Debe kraven enligt följande:
"PÅ SENARE TID HAR ANTALET MUSLIMER ÖKAT
KRAFTIGT OCH IDAG FINNS DET MELLAN 250 000
OCH 300 000 MUSLIMER I SVERIGE.
UTAV DESSA ÄR FLERA TUSEN SVENSKA
MEDBORGARE.
MUSLIMERNA ÄR POLITISKT MEDVETNA OM SINA
RÄTTIGHETER I SAMHÄLLET, OCH HAR SÅ SMÅTT BÖRJAT KRÄVA ATT DERAS RÄTTIGHETER
SKALL RESPEKTERAS". 328.
328.
SALAAM 1994-05-16. SID. 33-35.
http://drive.google.com/file/d/1p1Pd7GRRqVx3ODu
Mou78t6fhCw_kE/view?usp=sharing
I det öppna brevet ställs följande krav:
Stöd för att bygga moskeer och muslimska kulturella center.
Stödja rätten att få starta muslimska skolor.
Att riksdagen fastställer en lag som ger muslimerna rätt till ledighet vid de två islamiska
högtiderna, Eid alfitr och Eid alAdha.
Två timmars ledighet vid fredagsbön mellan
kl. 12-14 eller 13-15.
Att muslimerna får dispens för hala slakt i Sverige.
Att hemspråkundervisning ska förbättras och
skolutbildning ska vara kulturell och interkulturell.
Att öka kunskap om muslimer och islam som
religion och levnadssätt och att ha egna avdelningar i svenska partier.
Organisationerna i brevet som stöder dessa
krav var:
--- Förenade Islamiska Föreningar i Sverige ( FIFS )
och dess 33 lokala föreningar samt 30 000 medlemmar.
--- Sveriges Muslimska Förbund ( SMF ) och dess
23 lokala föreningar samt 45 000 muslimer.
--- Sveriges muslimska Ungdomsförbund ( SMUF )
och dess 21 ungdomsföreningar samt ca. 3 500
ungdomar.
--- Stiftelsen Islamiska Informationsbyrån och dess
3 lokala avdelningar.
--- Islamic Relief Sverige.
ISLAM UNDER SLÖJAN.
DEL. 3.
DR. HAMMOND.
Peter Hammond beskriver i sin bok "Slavery,
Terrorism and Islam"123.
123. Dr Peter Hammond "Slavery, Terroism and
Islam", Christian Liberty Books.
En annan form av prediktera etnisk konflikt i ett land.
Hammond jämför utveckling av islam i olika
namngivna länder baserat på den procentuella
andelen muslimska invånare relaterat värdlandets
befolkning.
Till grund ligger såväl historisk som nuitda information från länder som transformerats från
andra religioner till islam.
Hammond skriver:
ISALM ÄR INTE EN RELIGION, INTE HELLER ÄR
DET KULT.
I SIN FULLA FORM ÄR DET ETT KOMPLETT,
TOLITÄRT, HUNDRAPROCENTIGT SÄTT ATT LEVA.
ISLAM INNEHÅLLER RELIGIÖSA, POLITISKA,
JURIDISKA, EKONOMISKA, SOCIALA OCH
MILITÄRA KOMPONENTER.
DEN RELIGIÖSA KOMPONENTEN UTGÖR ETT SKAL
SOM INNEFATTAR DE ÖVRIGA KOMPONENTERNA.
ISLAMISERINGEN STARTAR NÄR DET FINNS
TILLRÄCKLIGT MED MUSLIMER I ETT VÄRDLAND
SOM KAN AGITERA FÖR SINA RELIGIÖSA
PRIVILEGIER.
NÄR POLITISKT KORREKTA, TOLERANTA OCH
MÅNGKULTURELLA SAMHÄLLEN ACCEPTERAR
MUSLIMSKA KRAV PÅ RELIGIÖSA PRIVILEGIER,
SMYGER SIG EN DEL ANDRA KOMPONENTER
AV ISLAM IN SAMTIDIGT.
SÅ HÄR FUNGERAR DET:
Vid<2% muslimska invånare
I ETT VISST LAND, KOMMER DE TILL STÖRSTA
DELEN BETRAKTAS SOM FREDSÄLSKANDE
MINORITET, OCH INTE SOM ETT HOT MOT
ANDRA INVÅNARE.
Vid c:a 2-5 % muslimska invånare
BÖRJAR MUSLIMER VÄRVA ANHÄNGARE FRÅN
ANDRA ETNISKA MINORITERER OCH MISSNÖJDA
GRUPPER, OFTA MED REKRYTERING FRÅN
FÄNGELSER OCH BLAND GATUGÄNG.
Vid c:a 5-10 % muslimska invånare
BÖRJAR MUSLIMER UTÖVA ETT ORIMLIGT STORT
INFLYTANDE I FÖRHÅLLANDE TILL SIN BEGRÄNSADE ANDEL AV BEFOLKNINGEN.
TILL EXEMPEL KOMMER DE ATT VERKA FÖR INFÖRANDET AV HALALSLAKTAD MAT OCH
DÄRIGENOM SÄKRA ARBETE FÖR MUSLIMER.
DE KOMME RÖKA TRYCKET PÅ
LIVSMEDELSKEDJOR ATT ERBJUDA HALAL
PÅ SINA BUTIKSHYLLOR --- TILLSMMANS MED HOT
FÖR UNDERLÅTENHET ATT FÖLJA DETTA.
VID DENNA NIVÅ, KOMMER DE ATT VERKA FÖR ATT
FÖRSÖKA PÅVERKA DEN STYRANDE REGERINGEN ATT TILLÅTA DEM ATT STYRA SIG
SJÄLVA ( INOM SINA ENKLAVER ) GENOM
SHIARA-LAGSTIFTNING.
DET YTTERSTA MÅLET FÖR ISLAMISTERNA
ÄR ATT ETABLISERA SHARIA ÖVER HELA VÄRLDEN.
Vid c:a 10-20 % muslimska invånare
TENDERAR LAGLÖSHETEN ATT ÖKA SOM ETT
ATT KLAGA MUSLIMSKA LIVSVILLKOR.
i PARIS, (STOCKHOLM OCH MALMÖ )
SES BILBRÄNDER, ( STENKASTNING OCH
PROTESTER ).
VARJE ICKE-MUSLIMSK HNADLING KRÄNKER
ISLAM OCH LEDER TILL UPPROR OCH HOT,
SÅSOM I AMSTERDAM ( OCH ANDRA STÄDER
VÄRLDEN ÖVER ), MED T.EX UPPROR MOT
MUHAMMED-KARIKATYRERNA OCH ( MORD OCH
MORDHOT FÖR ) OBEKVÄMA FILMER OM ISLAM.
Vid c:a 20-40 % muslimska invånare
KAN NATIONER FÖRVÄNTA SIG LÄTTUTLÖSTA
UPPLOPP, MILITANTA JIHAD-FORMATIONER,
SPORADISKA MORD OCH NEDBRÄNNINGAR AV
KRISTNA KYRKOR OCH JUDISKA SYNGOGOR.
Vid c:a 40-60 % muslimska invånare
UPPLEVER NATIONER MASSAKRER, STÄNDIGA
TERROATTACKER OCH STÄNDIG KRIGFÖRING
AV ISLAMSK MILIS ( D.V.S JIHAD ).
Vid c:a 60-80 % muslimska invånare
UPPLEVER NATIONER OHÄMMAD FÖRFÖLJELSE
AV OTROGNA ( KAFIRS ) FRÅN ANDRA RELIGIONER
( INKLUSIVE MODERATA MUSLIMER ), SPORADISKA ETNISK RENSNING ( FOLKMORD ),
ANVÄNDNING AV SHARIALAGAR SOM VAPEN
OCH ( INFÖRANDE AV ) JIZJA, DEN STRAFFSKATT
SOM BELÄGGS OTROGNA ( KAFIRS ).
Vid c:a 80-100 % muslimska invånare
KAN AN FÖRVÄNTA SIG DAGLIGA HOT OCH VÅLDSAMT JIHAD, VISS STATSSTYRD ETNISK
RENSNING, OCH ÄVEN EN DEL FOLKMORD,
EFTERSOM DESSA NATIONER FÖRSÖKER DRIVA
UT DE OTORGNA ( KAFIRS ) OCH STRÄVAR MOT
100 % MUSLIMSKA MEDBORGARE ( ÄVEN GENOM
PÅTVINGAD KONVERTERING ).
Vid c:a 100 % muslimsk invånare
DA SKA FRED SKAPAS I "DAR-AL-SALAAM" DVS.
ISLAMS 2HOUSE OF PEACE".
HÄR ÄR DET TÄNKT ATT FRED SKA GÄLLA EFTERSOM ALLA ÄR MUSLIMER,
KORANSKOLORNA ÄR DE ENDA SKOLORNA OCH
KORANENS ORD ÄR DEN ENDA LÄRAN.
TYVÄRR UPPNÅS ALDRIG FRED, DÅ DE MEST RADIKALA MUSLIMERNA I DESSA LÄNDER
FÖRSÖKER SKRÄMMA, SPRIDA HAT OCH TILLFREDSSTÄLLA SIN BLODSTÖRST GENOM ATT
DÖDA ( ELLER FÖRFÖLJA ) MODERATA MUSLIMER, AV EN MÄNGD OLIKA SKÄL.
| Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
||||||
| |||||||||