Alla inlägg under februari 2024

Av Jan-Owe Ahlstrand - 2 februari 2024 12:43

              ORD FÖR DAGEN FEBRUARI 2025.

 

Första dagen.

 

Fullkomligheten förenad med gudomliga dygderna.

 

Andra dagen.

 

Visheten plockar fram den heliga skriftens söta

   och livgivande frukter: S:t Brunos visa ord.

 

Tredje dagen.

 

Ondskan förgör sig själv.  En munskt uttalande.

 

Fjärde dagen.

 

Tålmodige god förebild för tålamodets karäktär.

 

Femte dagen.

 

Tålamodets karaktär har sitt ursprung i

  full-komligheten.

       Otålighetens onda karaktär har sitt ursprung i

arvssyndens o-fullkomlighet.

 

Sjätte dagen.

 

Arssyndens ofullkomlighet förgör sig själv.

 

Sjunde dagen.

 

Otålige dålig förebild i o-tålighetens fåfänga

   idel tomhet liknas vid agnar för vinden.

 

Åttonde dagen.

 

O-tystnaden stoltes beteende.

    Behärskad tunga ödmjukes beteende.

 

Nionde dagen.

 

Gudomliga sanningar rättfärdigheten rättvisan

    skapar god moral och etik.

 

Tionde dagen.

 

Ondskan förgör sig själv godheten upprättar

    människors värdighet.

 

Elfte dagen.

 

Friheten från själviskheten detta avguderi uppmuntrad

    tröstad av o-själviskhetens välsignelserika liv.

 

Tolfte dagen.

 

Förtalets giftiga pilar dödliga stider mot sanningens

    rättvisans välsignade tal och handlingar.

 

Trettionde dagen.

 

Äre-lystnaden dödar fullkomligheten.

     Ödmjukheten uppmuntrar fullkomligheten.

 

Fjortonde dagen.

 

Islams illära: rödgröna partiers kärn-väljare.

 

Femtonde dagen.

 

Rödgröna pariers medvetenhet eller o-medvetenhet 

    låter sig förödmjukas av lögnaktiga illäror.

 

Sextonde dagen.

 

Ständig växande kärlek saknas där gudlöshetens

     moraliska misären råder.

 

Sjuttionde dagen.

 

Muslimer vänsterblockets givna röster.

 

Artonde dagen.

 

Kärleken inte älskad där föraktet hatet råder.

 

Nittionde dagen.

 

Kärleken inte älskad där o-fullkomligheten råder.

 

Tjugonde dagen.

 

Kärleken älskad där fullkomligheten råder.

 

Tjugoförsta dagen.

 

ÄRLIGHETEN:

    LÅT DEN VARA MÄNSKLIGHETENS VINNARE.

Där o-ärligheten förlorar ärligheten vinnaren.

 

Tjugoandra dagen.

 

ÄRLIGHETENS VÄG:

     VÄGEN DÄR ÄRLIGE VANDRAR PÅ.

 

Tjugotredje dagen.

 

Gudlösheten gör motstånd mot Guds nåd

   barmhärtighet kärlek.

 

Tjugofjärde dagen.

 

Fåfängligheten detta slaveri går i sällskap med 

    arvssyndens lidelse moraliska misären.

 

Tjugofemte dagen.

 

Där nåden barmhärtigheten råder saknas

   o-barmhärtighetens lidelse vilket fördärvar 

tillnitetgör mänsklighetren.

 

Tjugosjätte dagen.

 

Där måttfullhetens lag råder där förlorar

   själviskheten fotfästet.

 

Tjugosjunde dagen.

 

Äktenskapsbrott stöld trolöshet avguderi avund

   mord gudlöshetens karaktär: avskyvärd självisk

själviskheten detta avguderi.

 

Tjugoåttonde dagen.

 

Korsfästa själviska tankar ondskan förlorar

   fotfästet: fridens tankar rofyllda går i sällskap med gudsfruktan.

 

Bonusdag. 

 

Tjugonionde dagen.

 

Förtalet skavalleriet ärar respekterar tungans

    missbruk antingen o-medvetet eller medvetet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Av Jan-Owe Ahlstrand - 2 februari 2024 12:43

                     ERÖVNINGEN DEL. 1.

 

                        SAMEH EGYPTSON.

 

   PIONJÄRARBETE  1991-2006.  Sid. 167-169.

 

     Historiskt har muslimska brödraförbundet allianser med sekulära politiska partier varit

    framgångsrika.

Symboliskt har det satt en fjäder i hatten och har

    alltid gett dem politiska, sociala och ekonomiska

fördelar.

    I Sverige beslutade brödraskapet mycket tidigt,

redan 1994 vilket är det år förbundet grundades

    officiellt och samma år som den internationella

stadgan för internatinella organisationen antogs,

    att spela samma roll som i Mellanöstern,

tex i Egyptien, Jordanien och även i Turkiet.

    Vid den tiden, pekade Haytham Rahmeh, en av de viktigaste ledarna i förbundet på den här

   framgångsvägen.

Han rapporterade i den arabiska

   stockholmbaserade tidningen RABITA, som på

arabiska betyder förbundet, från ett besök han 

    gjort i Istanbul 1995.

Han deltog där i ett seminarium om strategin för

   islam i väst, inbjuden av Federation of Islamic

Organizations in Europe ( FIOE ), den europeiska

     grenen av Muslimska Brödraförbundet.

Islamiska Förbundet i Sverige beskrev sig själv som

   en av de viktigaste grundarna av denna organisation.

   Artiklen hnadlar om strategin att dra nytta av 

det demokratiska systemet i väst:

 

"DIALOGEN ÄR GRUNDEN FÖR ATT PARTERNA SKA

    NÅ EN LÖSNING PÅ ETT PROBLEM.

UTAN DIALOG KAN INGEN FÖRSTÅ DEN ANDRA.

     DET HAR DOCK BLIVIT TYDLIGT FÖR ALLA ATT

OM VI INTE DRAR NYTTA AV DEN DEMOKRATISKA

    PROCESSEN KOMMER DET ATT LEDA TILL FÖRLUST AV MUSLIMSKA INTRESSEN.

     DÄRFÖR MÅSTE MUSLIMER VARA INTELLIGENTA NOG NÄR DET GÄLLER POLITIK

    FÖR ATT KUNNA DRA NYTTA AV DEN DEMOKRATISKA PROCESSEN". 320.

    320. Rabita, nr 8, november 1995, sid. 3.

 

Under Bildt-regeringen i början av 90-talet

   upprättades ett nära samarbete mellan centerpartiet och de två största muslimska

   riksorganisationerna FIFS och SMF, huvudorganisationer i det som senare blev Sveriges

    Muslimska Råd.

I åttonde utgåvan av skriften Salam före

   riksdagsvalet 1991 fanns ett fotografi av Centerpartiets ledare Olof Johansson med en

   nyhet om ett besök hos Islamiska Förbundet i Stockholm.

   Man klagade på att den nuvarande bönelokalen

inte var tillräckligt stor och man talade om behovet

    att bygga moskeer.

Efter följande utgåva av samma tidskrift innehöll

    titeln "SEMINARIE MED CENTERPARTIET":

Monija Sonnius skriver i tidskriften:

 

"HELGEN DEN 24-25 AUGUSTI FICK VI PÅ IIF VARA

     MED OM ATT SKRIVA HISTORIA.

DÅ ANORDNADE NÄMLIGEN CENTERPARTIET ETT

    SEMINARIUM TILL VILKET MAN HADE INBJUDIT

REPRENTANTER FÖR HELA LANDETS MUSLIMER.

    SYFTET VAR ATT PRESENTERA CENTERNS

POLITIK, SAMT ATT MUSLIMERNA SJÄLVA SKULLE

     FÅ FRAMFÖRA SINA SYNPUNKTER OCH FÅ STÄLLA FRÅGOR.

    MAN HADE OCKSÅ INBJUDIT EN GRUPP FRÅN

TYSKLAND SOM BERÄTTADE OM SINA

   ERFARENHETER MED ATT BYGGA UPP SIN ORGANISATION, AMGT ( Avrupa Milli Görus Teskiltatlari ). 321.

 

321.  .Salaam nr.9/1991, sid. 5:

   https://drive.google.com/file/d/1oAtHLm2-6-

btJMbIBHFe83aSpTN_Tm/view?usp=sharing

 

Deltagarna från Tyskland var Mahmet Erbakan

   och Sabrin Erbakan, brorsbarn till den turkiska

islamistiska rörelsen Milli Göruss grundare

   Necmettin Erbakan.

Sabrin Erbakan. 

    Sabiha Erbakan är gift med Ibraham Farouk 

El-Zayat, en känd egyptisk-tysk ledare i Muslimska

    Brödraskapet. 322.

322.  Vidino, The Muslim Brotherhood in Austria, 

   s. 26.

Redaktören för Salaam kommenterade konferensen

    och konstaterade att Centerpartiet, "lagt ett antal motioner för att stödja muslimernas krav".

    Det uppgavs att partiet lade fram förslag till

lagstiftning som stödjer muslimska krav.

    Fler detaljer om dessa motioner nämns inte.

323.

  

323.  Ibd.

 

I konferensen talade N. Özkanat, ordförande för

   Turkiska riksförbundet i Sverige och Ali Yuksel 

från Milli Görus.

    Från Centerpariet talade kända partipolitiker 

som Åke Petersson, partisekreterar, Pär Granstedt,

    riksdagsman, Ingrid Petersson, ansvarig för

invandrarfrågor och Helene Muller, ansvarig för

   ett samarbetsprojekt mellan Cnterpartiet och

Sveriges Muslimska Råds organisationer.

    

Projektet finnasierades av Migationsverket för att

   utbilda de islamiska organisationernas tjänstemän i ledarskap och administration av

    samhällsinstitutioner.

Projektet avslutades hösten 1994 med det lyckade

    resultatet att islamiska Förbundets moske 

i Alby i Botkyrka kommun blev byggd enligt en

   rapport som lämnades till migrationsverket.

I rapporten hyllade Mahmoud al Debe, Mostafa

    Kharraki och Mustafa Tumturk projektet. 324.

324.  Rapport om projektet som lämnas till 

   migationsministeriet.

En kopia på bokens drive:

    https//drive.google.com/file/d71qjhy38DY6oj

  JYiuvqYMeZATb2QQY7M/view?usp=sharing 

Tyvärr har jag inte haft tillgång till Centerpartiets

    arkiv.

Helene Muller kastade alla dokument något år innan

  jag kontaktade henne.

Hon beskrev detta samarbete som att hon använts

    om språngbräda av ledningen för muslimska

riksorganisationer. 

 

4.2.2.   ISLAMSK DEMOKRATI.

 

  Al-Qaradawi definirerar islamsk demokrati som

en garanti och mekanisk för att välja den härskare

   som styr i enlighet med islamsk sharia.

Islamisk demokrati innebär emellertid att

   människor väljer vem som reglerar dem.

Ur hans perspektiv represanteras demokrati i

   islamisk SHURA och BAJA ( trohetsed ).

Han förklarar att varje muslim har rätt att råda

    härskaren göra gott och förbjuda honom från

att göra fel.

    Demokrati enligt al-Qaradawis betyder således 

att hålla sig till sharia-reglerna:

 

"EN MUSLIM MÅSTE FÖLJA HÄRSKAREN SÅ LÄNGE

     HAN GER BRA ORDER MEN HAR RÄTT ATT INTE LYDA HONOM OM HAN BEORDRADE ATT BEGÅ 

   EN UPPENBAR SYND.

DET SOM INTRESSERAR OS I DEMOKRATI ÄR 

    GARANTIERNA OCH MEKANISMERNA SOM FÖRHINDRAR FABRICERING ELLER

   FÖRFALSKNING.

MÅNGA LÄNDER HÄVDAR ATT DE TILLÄMPAR

   DEMOKRATI MEDAN DE ÄR NEDSÄNKTA I DESPOTISM.

   MÅNGA PRESIDENTER FÅR 99 % AV RÖSTERNA

I VALET MEDAN DE OGILLAS AV FOLKET.

    DET VALSYSTEM SOM ÄR BEROENDE AV ATT 

MEDBORGARNA RÖSTAR I ALLMÄNHET SUNT OCH 

   GILTIGT OM MAN BORTSER FRÅN VISSA BRISTER.

    DÄRFÖR SKA VAL SKYDDAS FRÅN HYCLARE 

OCH BEDRAGARE.

     NÄR DET GÄLLER VISSA RELIGIÖSA MÄNNISKOR SOM ANSER ATT DEMOKRATI

   MOTSÄGER GUDS SHARIA OCH HÄVDAR ATT DET BETYDER FOKSTYRE, SVARAR VI:

    INNEBÖRDEN AV FOLKSTYRE HÄR ÄR ATT DET 

ÄR MOT ENVÄLDE ELLER TOTALARISM.

    SÅ DET ÄR INTE AVSETT ATT TROTSA GUDS ORDER, EFERSOM VI GENOM ATT ANTA

    DEMOKRATI I ISLAMSKA LÄNDER MENAR DEMOKRATI SOM ÄR FÖRENLIG MED SHARIA. 



VALALLIANS MED SOCIALDEMKRATERNA VID

                       VALET 1994.

 

I maj, några månader före riksdagsvalet i Sverige

   1994, publicerade Mahmoud al Debe en artikel

i tidsskriften Salaam, i egenskap av ordförande för

   SMR.

Det var ett öppet brev riktat till de politska     partierna som deltog i valet.

     I brevet beskrev han rådet som det starkaste

paraplyet för islamiska organisationer i Sverige,

   eftersom det representerar med 77 lokala

institutioner.

    Han påpekade i sitt brev att rådets medlemmar skulle rösta på det parti som är redo att förstå

    muslimernas situation och möta dera krav.

SMR:s krav.

   I sitt öppna brev i Salaam beskriver al Debe kraven enligt följande:

    "PÅ SENARE TID HAR ANTALET MUSLIMER ÖKAT

KRAFTIGT OCH IDAG FINNS DET MELLAN 250 000

     OCH 300 000 MUSLIMER I SVERIGE.

UTAV DESSA ÄR FLERA TUSEN SVENSKA

   MEDBORGARE.

MUSLIMERNA ÄR POLITISKT MEDVETNA OM SINA

    RÄTTIGHETER I SAMHÄLLET, OCH HAR SÅ SMÅTT BÖRJAT KRÄVA ATT DERAS RÄTTIGHETER

   SKALL RESPEKTERAS". 328.

328. 

   SALAAM 1994-05-16. SID. 33-35.

http://drive.google.com/file/d/1p1Pd7GRRqVx3ODu

   Mou78t6fhCw_kE/view?usp=sharing

 

I det öppna brevet ställs följande krav:

    

Stöd för att bygga moskeer och muslimska     kulturella center.

Stödja rätten att få starta muslimska skolor.

    Att riksdagen fastställer en lag som ger muslimerna rätt till ledighet vid de två islamiska

    högtiderna, Eid alfitr och Eid alAdha.

Två timmars ledighet vid fredagsbön mellan 

     kl. 12-14 eller 13-15.

Att muslimerna får dispens för hala slakt i Sverige.

    Att hemspråkundervisning ska förbättras och

skolutbildning ska vara kulturell och interkulturell.

 

Att öka kunskap om muslimer och islam som 

    religion och levnadssätt och att ha egna avdelningar i svenska partier.

    

Organisationerna i brevet som stöder dessa

    krav var: 

--- Förenade Islamiska Föreningar i Sverige ( FIFS )

    och dess 33 lokala föreningar samt 30 000 medlemmar.

    --- Sveriges Muslimska Förbund ( SMF ) och dess

23 lokala föreningar samt 45 000 muslimer.

    ---  Sveriges muslimska Ungdomsförbund ( SMUF )

och dess 21 ungdomsföreningar samt ca. 3 500

      ungdomar.

--- Stiftelsen Islamiska Informationsbyrån och dess

    3 lokala avdelningar.

---  Islamic Relief Sverige. 

 

 

 

 

    

      

    

 

  

     

 

 

Av Jan-Owe Ahlstrand - 2 februari 2024 12:43

             ISLAM UNDER SLÖJAN.

 

                            DEL. 3.

 

                 DR.  HAMMOND.

 

Peter Hammond beskriver i sin bok "Slavery,

   Terrorism and Islam"123.

123. Dr Peter Hammond "Slavery, Terroism and   

    Islam", Christian Liberty Books.

En annan form av prediktera etnisk konflikt i ett land.

     Hammond jämför utveckling av islam i olika

namngivna länder baserat på den procentuella

  andelen muslimska invånare relaterat värdlandets

befolkning.

     Till grund ligger såväl historisk som nuitda information från länder som transformerats från

    andra religioner till islam.

Hammond skriver:

 

ISALM ÄR INTE EN RELIGION, INTE HELLER ÄR

  DET KULT.

I SIN FULLA FORM ÄR DET ETT KOMPLETT,

   TOLITÄRT, HUNDRAPROCENTIGT SÄTT ATT LEVA. 

    ISLAM INNEHÅLLER RELIGIÖSA, POLITISKA,

JURIDISKA, EKONOMISKA, SOCIALA OCH

   MILITÄRA KOMPONENTER.

DEN RELIGIÖSA KOMPONENTEN UTGÖR ETT SKAL

    SOM INNEFATTAR DE ÖVRIGA KOMPONENTERNA.

ISLAMISERINGEN STARTAR NÄR DET FINNS 

    TILLRÄCKLIGT MED MUSLIMER I ETT VÄRDLAND

SOM KAN AGITERA FÖR SINA RELIGIÖSA

    PRIVILEGIER.

NÄR POLITISKT KORREKTA, TOLERANTA OCH 

    MÅNGKULTURELLA SAMHÄLLEN ACCEPTERAR

MUSLIMSKA KRAV PÅ RELIGIÖSA PRIVILEGIER,

    SMYGER SIG EN DEL ANDRA KOMPONENTER

AV ISLAM IN SAMTIDIGT.

     SÅ HÄR FUNGERAR DET:

 

Vid<2% muslimska invånare

  I ETT VISST LAND, KOMMER DE TILL STÖRSTA

     DELEN BETRAKTAS SOM FREDSÄLSKANDE 

MINORITET, OCH INTE SOM ETT HOT MOT 

    ANDRA INVÅNARE.

 

Vid c:a 2-5 % muslimska invånare

   BÖRJAR MUSLIMER VÄRVA ANHÄNGARE FRÅN

ANDRA ETNISKA MINORITERER OCH MISSNÖJDA

     GRUPPER, OFTA MED REKRYTERING FRÅN

FÄNGELSER OCH BLAND GATUGÄNG.

 

Vid c:a 5-10 % muslimska invånare

BÖRJAR MUSLIMER UTÖVA ETT ORIMLIGT STORT

   INFLYTANDE I FÖRHÅLLANDE TILL SIN BEGRÄNSADE ANDEL AV BEFOLKNINGEN.

     TILL EXEMPEL KOMMER DE ATT VERKA FÖR INFÖRANDET AV HALALSLAKTAD MAT OCH 

   DÄRIGENOM SÄKRA ARBETE FÖR MUSLIMER.

DE KOMME RÖKA TRYCKET PÅ

    LIVSMEDELSKEDJOR ATT ERBJUDA HALAL 

PÅ SINA BUTIKSHYLLOR --- TILLSMMANS MED HOT

    FÖR UNDERLÅTENHET ATT FÖLJA DETTA.

VID DENNA NIVÅ, KOMMER DE ATT VERKA FÖR ATT

    FÖRSÖKA PÅVERKA DEN STYRANDE REGERINGEN ATT TILLÅTA DEM ATT STYRA SIG

    SJÄLVA ( INOM SINA ENKLAVER ) GENOM

SHIARA-LAGSTIFTNING.

    DET YTTERSTA MÅLET FÖR ISLAMISTERNA 

ÄR ATT ETABLISERA SHARIA ÖVER HELA VÄRLDEN.

 

Vid c:a 10-20 % muslimska invånare

     TENDERAR LAGLÖSHETEN ATT ÖKA SOM ETT

ATT KLAGA MUSLIMSKA LIVSVILLKOR.

     i PARIS, (STOCKHOLM OCH MALMÖ )

SES BILBRÄNDER, ( STENKASTNING OCH

   PROTESTER ).

VARJE ICKE-MUSLIMSK HNADLING KRÄNKER

    ISLAM OCH LEDER TILL UPPROR OCH HOT,

SÅSOM I AMSTERDAM ( OCH ANDRA STÄDER 

    VÄRLDEN ÖVER ), MED T.EX UPPROR MOT 

MUHAMMED-KARIKATYRERNA OCH ( MORD OCH

    MORDHOT FÖR ) OBEKVÄMA FILMER OM ISLAM.

 

Vid c:a 20-40 % muslimska invånare

    KAN NATIONER FÖRVÄNTA SIG LÄTTUTLÖSTA

UPPLOPP, MILITANTA JIHAD-FORMATIONER,

    SPORADISKA MORD OCH NEDBRÄNNINGAR AV

KRISTNA KYRKOR OCH JUDISKA SYNGOGOR.

 

Vid c:a 40-60 % muslimska invånare

    UPPLEVER NATIONER MASSAKRER, STÄNDIGA

TERROATTACKER OCH STÄNDIG KRIGFÖRING

    AV ISLAMSK MILIS ( D.V.S JIHAD ).

 

Vid c:a 60-80 % muslimska invånare

    UPPLEVER NATIONER OHÄMMAD FÖRFÖLJELSE

AV OTROGNA ( KAFIRS ) FRÅN ANDRA RELIGIONER

    ( INKLUSIVE MODERATA MUSLIMER ), SPORADISKA ETNISK RENSNING ( FOLKMORD ),

   ANVÄNDNING AV SHARIALAGAR SOM VAPEN

OCH ( INFÖRANDE  AV ) JIZJA, DEN STRAFFSKATT

     SOM BELÄGGS OTROGNA ( KAFIRS ).

 

Vid c:a 80-100 % muslimska invånare

    KAN AN FÖRVÄNTA SIG DAGLIGA HOT OCH VÅLDSAMT JIHAD, VISS STATSSTYRD ETNISK

    RENSNING, OCH ÄVEN EN DEL FOLKMORD,

EFTERSOM DESSA NATIONER FÖRSÖKER DRIVA

   UT DE OTORGNA ( KAFIRS ) OCH STRÄVAR MOT

100 % MUSLIMSKA MEDBORGARE ( ÄVEN GENOM

    PÅTVINGAD KONVERTERING ).

 

Vid c:a 100 % muslimsk invånare

    DA SKA FRED SKAPAS I "DAR-AL-SALAAM" DVS.

ISLAMS 2HOUSE OF PEACE".

    HÄR ÄR DET TÄNKT ATT FRED SKA GÄLLA EFTERSOM ALLA ÄR MUSLIMER,

   KORANSKOLORNA ÄR DE ENDA SKOLORNA OCH

KORANENS ORD ÄR DEN ENDA LÄRAN.

    TYVÄRR UPPNÅS ALDRIG FRED, DÅ DE MEST RADIKALA MUSLIMERNA I DESSA LÄNDER

    FÖRSÖKER SKRÄMMA, SPRIDA HAT OCH TILLFREDSSTÄLLA SIN BLODSTÖRST GENOM ATT

   DÖDA ( ELLER FÖRFÖLJA ) MODERATA MUSLIMER, AV EN MÄNGD OLIKA SKÄL. 

 

 

 

 

  

    

   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards