Direktlänk till inlägg 30 juni 2021

JESAJA BOK. 63:1-6. HERRENS HÄMND PÅ DE FRÄMMANDE FOLKEN..

Av Jan-Owe Ahlstrand - 30 juni 2021 18:31

   JESAJA BOK. 63:1-6.

 

     HERRENS HÄMND PÅ DE FRÄMMANDE FOLKEN.

 

Jesaja bok. 63:1.

 

1.  #Vem är han som kommer från Edom,

från Bostra i röda kläder, som praktfull i sin

      dräkt går fram med väldig kraft?

Jag är den som förkunnar rättfärdighet, den som

        har makt att rädda#.

 

Herrens bestraffning på de främmande folkens

     trolöshet.

Jag, är er Gud, förkunnar min rättfärdighet:

     alla folks räddare.

 

Jesaja bok. 63:2.

 

2.  #Varför din dräkt så röd, dina kläder som

en vintrampares?#.

 

Ni, främmande  folk era klädesdräkter är

     befläckade av o-skyldigt blod.

 

Jesaja bok. 63:3.

 

3.  #Jag har ensam trampat vinpressen,

ingen från folken hjälpte mig.

       Jag trampade dem i min vrede, stampade

dem i min harm.

      Saften stänkte på mina kläder, hela min

dräkt blev fläckad#.

 

Jag, övergiven ingen kom till min hjälp.

        Min vredesglöd visade sig för dem.

 

Jesaja bok. 63:4.

 

4.  #Jag hade bestämt en hämndens dag, 

befrielsens år var inne#.

 

Bestämt en vedergällningens dag för 

     er gudlösa trolöshet.

       

Jesaja bok. 63:5.

 

5.  #Jag såg mig om, men ingen kom till hjälp,

jag häpnade över att ingen gav mig stöd.

      Du gav min styrka mig seger, min vrede blev mitt stöd#.

 

Sökte hjälp, fann ingen hjälp.

     Var förvånad över er själviskhet.

Min vrede var mitt stöd.

 

Jesaja bok. 63:6.

 

6.  #Jag trampade folk i min vrede, krossade 

dem i min harm.

       Jag lät deras blod flyta på marken#. 

 

Bestraffade folken i min rättfärdiga vrede.

     Deras blod flöt på marken.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards