Direktlänk till inlägg 24 november 2020

IGNATIOS BREV TILL FILADELFIERNA. 5:1-2. TÄNK PÅ PROFETERNAS TRO.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 november 2020 16:56

IGNATIOS BREV TILL FILADELFIERNA.

 

                       5:1-2.

 

TÄNK PÅ PROFETERNAS TRO.

 

5:1.  #Mina bröder, jag flödar över av kärlek till er,

och det är i jublande glädje som jag stärker er

     ----- dock inte jag utan Jesus Kristus.

När bär bojor för hans skull fruktar jag desto mera

     att jag ännu inte är fullkomlig.

Men min bön till Gud skall fullkomna mig så att

      jag uppnår den lott som jag i nåd har fått mig

tilldelad när jag flyr till evangeliet som till Jesu

     kropp och till apostlarna som till kyrkans 

presbyterium.#.

 

Mina bröder, kärleken flöde flödar till er.

       I jublande glädjen stärker er.

Vilket kommer från Jesus Kristus.

          Bär bojor för hans skull:

räds inför min o-fullkomlighet.

     Min bön till Gud: fullkomna mig.

Fått nåd: tagit emot evangeliet. 

 

5:2.  #Låt oss älska profeterna, ty också de 

förkunnade evangeliet, de hoppades på honom

    och väntade på honom.

Genom tron på honom blev de räddade och levde

     i gemenskap med Jesus Kristus.

De är heliga som är värdiga kärlek och beundran.

      De är betrodda med vittnesbördet om

Jesus Kristus och räknas till evangeliet om

       vårt gemensamma hopp#.

 

Låt oss älska profeterna.

       Evangeliets förkunnare.

Satte sitt hopp väntade på honom.

       Blev räddade från syndens slaveri:

genom tron på honom.

          Levde i gemenskap med Jesus Kristus.

Profeterna heliga: värdiga kärlek uppmuntran.

         Trovärdiga med vittnesbördet om

Jesus Kristus.

      Tillhör evangeliet vårt gemensamma hopp.   

        

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards