Direktlänk till inlägg 24 november 2020

IGNATIOS BREV TILL FILADELFIERNA. 6:1-3. VARNING F ÖR JUDENDOM.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 november 2020 16:56

IGANTIOS BREV TILL FILADELFIERNA.

 

                       6:1-3.

 

VARNING  FÖR JUDENDOM.

 

6:1.  #Om någon lär er judendom så lyssna inte

på honom.

     Det är bättre än att lyssna till  kristendom

från en omskuren än till judendom från

     en oomskuren.

Om varken den ene eller den andre talar om

      Jesus Kristus är de för mig stenstoder

och dödas gravar, där bara människonamn

     står skrivna#.  

 

Lyssna inte på judendomens lärare.

        Välj istället kristendomen.

Förkunnar inte Jesus Kristus.

       Judendomens lärare för mig som 

vitkalkade stenstoder: andligt livlösa.

         Skrivna människors namn på

de dödas gravstenar.

 

6:2.  #Fly därför de onda ränkerna och anslagen

från denna världens furste, så att ni inte råkar in

      i nöd genom hans tankar och försvagas i kärleken.

      Håll samman med ett odelat hjärta#.

 

Fly denna världens furste: furstens hantlangare.

        De ondas listiga planer.

Låt er inte besmittas av denna tidsålderns gud:

    ger själsnöd onda tankar.

Försvagas i Kristi kärlek.

       Var eniga i er hjärtan.

 

6:3.  #Jag tackar min Gud för att jag har ett gott

samvete gentemot er.

       Ingen kan skryta vare sig hemligt eller

öppet med att jag har betungat honom i smått

     och stort.

Om alla dem som jag har talat till önskar jag

     att de inte får det emot sig som ett vittnesbörd#.

 

Tacksam inför Gud.

      För rent samvete mot er.

Inte varit skrytsam inför er i tystnad eller i ord.

          

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards