Direktlänk till inlägg 24 november 2020

IGNATIOS BREV TILL MAGNESIERNA. 14:1-15:1. UPPPMANING TILL FÖRBÖN. HÄLSNINGAR.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 november 2020 16:56

IGNATIOS BREV TILL MAGNESIERNA. 14:1-15:1.

 

    UPPMANING TILL FÖRBÖN.

 

                     HÄLSNINGAR.  

 

14:1.  #Jag vet att ni är fyllda av Gud, och därför

har jag förmanat er helt kortfattat.

       Kom ihåg mig i era förböner så att jag når 

fram till Gud.

       Tänk på kyrkan i Syrien som jag inte är värd

att kallas medlem av.

       Jag behöver era förböner och er kärlek 

i enhet med Gud så att kyrkan i Syrien blir värdig

       att vätas med dagg genom er kyrka#.

 

Jag har kännedom om ert rika liv i Gud. 

      Er lydnad inför gudomen:

Vill jag kortfattat förmanar er:

           Glöm inte mitt tjänande i era dagliga förböner.

        Tänk på Kristi kyrka i Syrien.

Jag är o-värdig kallas som Kristi lem i den syriska

      församlingen.

Har behov av era förböner kärleks-gärningar.

      Er enhet med Gud.

Vilket gör kyrkan i Syrien värdig beröras av

      era böner likt daggen på torr jord.

 

15:1.  #Efesierna hälsar till er från Smyrna där jag

skriver till er.

      De har kommit till Guds ära liksom ni och har

stärkt mig på alla sätt tillsammans med Polykarpos,

    smyriernas biskop.

Också de andra kyrkorna hälsar er till ära för

      Jesus Kristus. 

Lev väl förenade i Gud, ni som äger den orubbliga

       ande som är Jesus Kristus#.

 

Jag skriver brevet till er från Smyrna.

        Efesierna hälsar er från Smyrna.

Till Guds ära kommit liksom ni:

      för andlig uppbyggelse i tron.

Tillsammans med smyriernas biskop:

     Polykarpos.

De andra kyrkorna i eniga hjärtan hälsar er

        till Jesu Kristi ära.

Lev lydigt förenade i Gud.

      Ni äger o-rubbliga anden vilket är Jesus Kristus. 

 

  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards