Direktlänk till inlägg 24 november 2020

IGNATIOS BREV TILL TRALLIERNA 12:1-3. 13:1-3. AVSLUTNING OCH HÄLSNINGAR.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 november 2020 16:56

IGNATIOS BREV TILL TRALLIERNA. 12:1-3. 13:1-3.

 

                   AVSLUTNING OCH HÄLSNINGAR.

 

 

12:1.  #Jag hälsar er från Smyrna med de Guds kyrkor som är hos mig.

       De har på alla vis stärkt mig till kropp och ande#.

 

Hälsar er från min vistelse i Smyrma.

         Hälsa era hjärtan från Guds kyrkor:

vilka är hos mig.

      Har styrkt min inre människa:

till kropp och ande. 

 

12:2.  #De bojor som jag bär för Jesu Kristi skull,

i bön att nå fram till Gud, de manar er:

      håll ut i endräkt och i gemensam bön.

Var och en av er och särskilt presbytererna bör

     uppmuntra biskopen till ära för Jesu Kristi 

Fader och apostlarna#.

 

Bär frimodigt bojor för Jesu Kristi skull.

        Min bön och bojor förmanar er i min 

närhet till Guds närhet:

      Lev i andens enhet  ståndaktiga

i gemensam bön.

        Presbytererna er alla uppmuntra biskopen.

Gör det till ära för Jesu Kristi Fader och apostlarna. 

 

12:3.  #Jag ber er: lyssna på mig i kärlek

så att inte det som jag skriver vittnar mot er.

       Bed för mig, jag behöver er kärlek

i Guds barmhärtighet så att jag blir värdig den

      lott som jag är beredd att ta emot och inte visar

mig ovärdig#.

 

Min bön för er:

       I kärlek lyssna på mina förmanade ord.

Allt vad jag i ord skrivet till er: vara er till

     uppmuntran uppbyggelse i tron.

Bed för mig:

      Behöver er uthålliga kärlek  Guds barmhärtighet.

 

13:1.  #Smyriernas och efesiernas kärleksgemenskaper hälsar er.

       Kom i era böner ihåg den syriska kyrkan 

som jag inte är värdig att medlem av, eftersom

      jag är den siste bland dem#.

 

Smyrernas efesiernas  kärleksgemenskap:

        hälsar er.

Glöm inte bedja för den syriska kyrkan.

        O-värdig vara deras medlem.

 

13:2.  #Lev väl i Jesus Kristus och underordna

er biskopen lika mycket som budordet men

       också presbyteriet.

Älska alla varandra med ett odelat hjärta#.

 

Lev Kristi liv  underordna er biskopen.

        Lev efter budordet presbyteriet.

Älska varandra med trohetens kärlek.

 

13:3.  #Min ande är ett offer för er, inte bara nu 

utan når fram till Gud.

         Jag är ännu i fara, men Fadern är trofast

i Jesus Kristus och skall uppfylla min och er bön.

       Måtte ni visa er fläckfria i honom#. 

 

Min ande liknar ett levande offer för er.

        Min ande når fram till Guds närhet.   

Fadern trofast i Jesus Kristus.

       Vilka skall besvara mina och era böner.

Lev o-straffligt fläckfritt liv i honom.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards