Direktlänk till inlägg 25 oktober 2020

IGNATIOS BREV TILL MAGNESIERNA. 6:1-2. BISKOPEN ÄR I GUDS STÄLLE.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 25 oktober 2020 15:37

IGNATIOS BREV  TILL MAGNESIERNA. 6:1-2.

 

         BISKOPEN ÄR I GUDS STÄLLE.

 

6:1.  #Genom de personer jag redan har nämnt 

har jag i tron sett hela er församling och fått kärlek

       till den.

Jag uppmanar er: var ivriga att göra allt i enhet 

      med Gud så att biskopen presiderar i Guds ställe

och så att diakonerna, som ligger mig så varmt

     om hjärtat, är betrodda med Jesu Kristi tjänst.

Han är den som var hos Fadern från evighet 

      och som har uppenbara sig i den yttersta

tiden#.

 

Biskopen: Guds ställföreträdare.

         De olika personer i er församling vilka jag

talat om: älskar jag med Kristi kärlek.

         Uppmanar er:

Lev i enheten med Gud.

       Biskopen: Guds tilltal till församlingen.

Biskopen stöd och hjälp för diakonerna.

              Vilka är Jesu Kristi tjänare.

  

6:2.  #Låt oss alltså anta Guds sinnelag och  ha aktning för varandra.

       Ingen bör se på sin nästa på mänskligt sätt,

utan ni skall alltid älska varandra i Jesus Kristus.

       Låt ingenting splittra er, utan håll er till

biskopen och till dem som presiderar och som

    avbildar och framställer odödligheten#. 

 

Låt oss äga Guds sinnelag.

      Visa respekt för varandra. 

Se din nästa med Kristi kärlek.

      Lev i Krist kyrkas enhet.

Lyssna på biskopens ord.

         Kristi tjänares ord vilka avbildar 

Guds ords o-dödlighet. 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards