Direktlänk till inlägg 26 juli 2020

IGNATIOS BREV TILL EFESIERNA. 11:1-2. IGNATIOS BOJOR ÄR HANS PÄRLOR.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 26 juli 2020 13:17

IGNATIOS BREV TILL EFESIERNA. 11:1-2.

 

IGNATIOS BOJOR ÄR HANS PÄRLOR.

 

Ignatios Efesierbrev. 11:1.

 

1.  #Nu är den yttersta tiden.

Låt oss nu skämmas, låt oss frukta Guds

    fördragsamhet så att den inte blir oss till dom.

Antingen skall vi frukta den kommande vreden 

     eller älska den nåd som finns nu, ett av de två,

bara vi blir funna i Jesus Kristus till ett evigt liv#.

 

I dagens yttersta tid:

         Låt oss inte bli skräckslagna.

Istället leva i gudsfruktan.

       I Guds tåliga saktmod.

Vilket inte leder Guds vredes-dom.

        Antingen väljer vi visa respekt för den 

kommande domen eller älska Guds nåd.

        

Ignatios Efesierbrev. 11:2.

 

2.  #Inget annat skall anstå er än han.

För hans skull bär jag bojor som andliga pärlor.

       I dem vill jag uppstå genom er förbön.

Måtte jag alltid ha del i den så att jag kan räknas

      till de kristna efesiernas skara, dessa som

alltid varit eniga med apostlarna i Jesu Kristi

    kraft#.

 

Guds nåd värdesätter livet.

       Jag, Ignatios bär lidandets bojor:

vilka liknar andliga väldoftande pärlor.

            Ur dessa väldoftande pärlor:

vill jag få andligt liv genom era förböner.

      Låt mitt liv vara beroende av era förböner.

Genom era förböner räknas till de heliga

    efesiernas skara.

Vilka lever i enighet med apostlarnas kallelse:

       Genom Jesu Kristi uppståndelse kraft.

 

       

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards