Direktlänk till inlägg 13 juli 2020

IGNATIOS BREV TILL EFESIERNA. och IGNATIOS UTTRYCKER SIN GLÄDJE ÖVER ATT FÅ MÖTA FÖRSAMLINGEN GENOM DESS BISKOP SOM KOMMIT TILL IGNATIOS.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 13 juli 2020 13:21

IGNATIOS BREV TILL EFESIERNA.

 

HÄLSNING.

 

Ignatios Efesier-brev. 

 

#Från Ignatios, också kallad Theoforos, till den

      prisvärda kyrkan i Efesos i Asien, som har blivit

rikt välsignad i Gud Faderns fullhet och som 

     före tidens början är bestämd till en fast

och förblivande härlighet, förenad och utvald 

     i ett verkligt lidande enligt Faderns och Jesu

Kristi vilja.

      Jag hälsar den hjärtligt i Jesus Kristus 

och i uppriktig glädje#.

 

Ignatios kallad också Theoforos : till den prisvärda

        kyrkan i Efesos i Asien.

Värdig att kallas Guds församling.

       Blivit rikligt välsignad i Gud Faderns fullhet.

Innan före tidens början förutbestämda:

          Till en fast förblivande härlighet.

Förenad utvald i ett verkligt Kristi lidande.

       Leva i uppriktig glädje.

 

Ignatios Efesier-brevet 1:1-3.

 

IGNATIOS UTTRYCKER SIN GLÄDJE ÖVER ATT HA

      FÅTT MÖTA FÖRSAMLINGEN GENOM DESS

BISKOP SOM KOMMIT TILL IGNATIOS.

    

Ignatios Efesier-brevet 1:1.

 

1.  #Jag har i Gud tagit emot ert högt älskade namn som ni har fått på grund av ett rättfärdiga väsen

       genom tro och kärlek i Jesus Kristus,

vär Frälsare.

      Som Guds efterföljare, upplivade av Guds blod,

har ni fullkomligt utfört det verk som hör därtill#.

 

Har genom Guds nåd mottagit ert högt

     älskade namn.

Ni fått på grund av er rättfärdiga karaktär.

        Genom vår tro och kärlek i Jesus Kristus.

Vår frälsare.

       Guds sanna efterföljare: leva i andligt uppvaknade av Guds fläckfria blod.

      I vilket ni fullkomligt utfört Herrens viljas fullhet.        

 

Ignatios Efesier-brevet. 1:2.

 

2.  #Ty när ni hörde att jag fördes i bojor från

Syrien på grund av vårt gemensamma Namn

      och hopp, och att jag hoppas på att genom

er förbön nå fram till Rom och kämpa med 

      vilddjuren så att jag kan bli en verklig lärljunge 

då skyndade ni att träffa mig#.

 

Ni hörde jag var fastbojad i bojor likt en fånge.

        Jag hoppas på er förbön komma till Rom.

Av vårt gemensamma och framtidshopp:

        fördes i bojor från Syrien.

I Rom få kämpa trons goda kamp med vilddjuren.

          Vilket fostrar mig till sann Kristi lärljunge.

 

Ignatios Efesier-brevet. 1:3.

 

3.  #Jag fick då i Guds namn ta emot er stora skara genom Onesimos, en man med obeskrivlig kärlek

     och er jordiske biskop.

Jag ber er att ni alla älskar honom enligt 

      Jesus Kristus och att ni alla liknar honom.

Lovad vare han som har räknat er värdiga att få

       en sådan biskop!#.  

 

Fick i Guds namn: ta emot er stora skara

     genom Onesimos.

Onesimos visar outtröttlig kärlek.

          Onesimos er jordiskt utvalda biskop.

Beder er i vördnad visa er kärlek mot honom.

       Kristus kärlekens förebild.

Min bön: att ni alla bli lika honom.

         Lovat vare hans helighet:

Har räknat er värdiga få ha en sådan biskop.

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards