Direktlänk till inlägg 31 augusti 2019

PSALTAREN. PSALM. 108:1-14. BÖN MOT OBARMHÄRTIGA MOTSTÅNDARE.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 31 augusti 2019 05:45

PSALTAREN. PSALM. 108:1-14.

 

BÖN MOT OBARMHÄRTIGA MOTSTÅNDARE.

 

Psalm. 108:1.

 

1.  #En sång, en psalm av David#.

 

Psalm. 108:2.

 

2.  #Mitt hjärta är redo, Gud, jag vill

sjunga och spela.

     Vakna min själ#.

 

Mitt hjärtat öppenhet redo söka dig, min Gud.

       Villig lovsjunga spela på harpa.

Min själ låt dig vakna upp ur din andliga likgilitighet.

 

Psalm. 108:3.'

 

3.  #Vakna, harpa och lyra, jag vill väcka

    morgonrodnaden#.

 

Gör dig redo du harpo-spel och lyras klangljud.

      Villig väcka dig morgonrodnad.

 

Psalm. 108:4.

 

4.  #Jag vill tacka dig, Herre, bland folken,

jag vill sjunga ditt lov bland alla folk#.

 

Villig visa dig min tacksamhet, min Herre,

       Bland alla folken.

Vill lovsjung ditt lov bland alla folk.

 

Psalm. 108:5.

 

5.  #Ty högre än himlen når din godhet,

till skyarna din trofasthet#.

 

Din godhet outgrundlig sträcker högre än himlen.

     Din trofasthet sträcker sig till skyarna.

 

Psalm. 108:6.

 

6.  #Visa din höghet i himlen, o Gud,

och din härlighet över hela jorden!#.

 

Låt din höghet i himlen visa sig, o Gud inför folken.

       Din härlighet över hela jordens invånare.

 

Psalm. 108:7.

 

7.  #Hjälp oss med din starka hand, bönhör

mig så att de som du älskar blir räddade!#.

 

Låt din allmakts starka hand vara oss till hjälp.

      Svara mig, de som älskar dig blir räddade.

 

Psalm. 108:8.

 

8.  #Gud har talat i sin helgedom:

"I triumf skall jag utskifta Shekem

     och mäta upp Suckotdalen#.

 

Guds röst har talat i sin helgedom.

      I segerns triumf skall jag utskifta Shekem.

Låta mig mäta upp Suckodalen.

 

Psalm. 108:9.


9.  #Mitt är Gilead, mitt är Manasse.

Efraim är min hjälm och Juda min härskarstav#.

 

Mitt är Gilead: mitt är Manasse.

      Efraim min  hjälm.  Juda min härskar-stav. 

 

Psalm. 108:10.

 

10.  #Moab är mitt tvättfat, på Edom kastar

jag min sko, mot filisteerna

     höjer jag stridsrop"#.

 

Moab mitt tvättfat.

      På Edom kastar jag min sko.

Mot de anfallande filisteerna höjer högt

     mitt stridsrop.  

 

Psalm. 108:11.

 

11.  #Vem för mig till den befästa staden, vem

leder mig till Edom?#.

 

Psalm. 108:12.

 

12.  #Gud, du har ju förkastat oss, du drog

inte i fält med våra härar#.

 

Gud du har övergivit oss, var inte vårt stöd

      och hjälp i fält med vårar stridande härar.

 

Psalm. 108:13.

 

13.  #Bistå oss nu mot fienden,

människors hjälp är ingenting värd#.

 

Var vår  räddare nu mot  fienden.

        Människors hjälp värdelös mot fiende. 

 

Psalm. 108:14.

 

14.  #Med Gud skall vi utföra stora dåd.

   Han trampar ner våra fiender#. 

 

Med Gud ska vi utföra stora illgärningar.

          Trampar ner våra fiender.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards