Direktlänk till inlägg 3 mars 2019

UPPENBARELSEBOKEN. 3:7-13. TILL FÖRSAMLINGEN I FILADELFIA.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 3 mars 2019 10:40

UPPENBARELSEBOKEN. 3:7-13.

 

TILL FÖRSAMLINGEN NI FILADELFIA.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:7.

 

7.  #Och skriv till ängeln för församlingen i Filadelfia.

              Så säger den helige, den sannfärdige, han som har Davids nyckel, han som öppnar så att ingen

     kan stänga och stänger så att ingen kan öppna#.

 

Skrivna brevet till Filadelfias församlings-ängel:

      Den helige, sannfärdige, som äger Davids nyckel.

     Öppnar med Davids nyckel, låser med den.     

 

¤Uppenbarelseboken. 3:8.

 

8.  #Jag känner dina gärningar.

Se, jag har ställt en dörr öppen för dig som ingen

      kan stänga.

Din kraft är ringa, men du har bevarat mitt ord

       och inte förnekat mitt namn#.

 

Känner dina gärningar i Filadelfia församlingen.

      Ställts en öppen dörr för dig.

Ingen människohand kan stänga.

       Din andliga kraft är svag.

Du bevarat mitt sanna ord.

       Inte förnekat mitt namn inför människor. 

 

¤Uppenbarelseboken. 3:9.

 

9.  #Se, jag skall låta några komma från Satans

synagoga, några som kallar sig judar men inte

      är det utan ljuger.

Se, jag skall få dem att komma och kasta sig för 

      dina fötter, och de skall förstå att jag älskar dig#.

 

Skall låta några från Satans synagoga, vilka

      förljuger sig säga vara judar.

Dessa förljugna judar, ödmjuka sig inför era

      heliga sanna fötter.

Vilket vittnar om min kärlek till er. 

 

¤Uppenbarelseoken. 3:10.

 

10.  #Du har bevarat ordet om min uthållighet,

och därför skall jag bevara dig från prövningens 

     stund, som skall komma över hela världen

för att pröva jordens invånare#.

 

Bevarat mitt ord om min uthållighet.

       Belönar den, låta dig bevaras från prövningens

stund#.

   Vilket kommer över hela världen.

Prövar jordens inevånare.   

 

¤Uppenbarelseboken. 3:11.

 

11.  #Jag kommer snart.

Håll fast det du har, så att ingen tar ifrån dig

      segerkransen#.

 

Kommer snart, var ståndaktig i vad har.

       Vilket beskyddar din segerkrans från stöld.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:12.

 

12.  #Den som segrar skall jag göra till en pelare

i min Guds tempel, och han skall aldrig mer lämna

      det.

På honom skall jag skriva min Guds namn

    och namnet på Guds stad, det nya Jerusalem

som kommer ner ur himlen, från min Gud,

      och mitt nya namn#.

 

Segervinnare, skall göras till en pelare i min

      Guds heliga tempel.

Skall skriva Guds namn på honom, min egendom.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:13.

 

13.  #Den som har öron, hör vad Anden säger till

församlingarna!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards