Direktlänk till inlägg 3 mars 2019

UPPENBARELSEBOKEN. 3:14-22. TILL FÖRSAMLINGEN I LAODIKEIA.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 3 mars 2019 10:40

UPPENBAELSEBOKEN. 3:14-22.

 

TILL FÖRSAMLINGEN I LAODIKEIA.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:14.

 

14.  #Och skriv till ängeln församlingen i Laodikeia:

Så säger han som är Amen, det trovärdiga

     och sanna vittnet, början till Guds skapelse#.

 

Laodikeias församlings-ängelns brev,

   Han som är Anden, trovärdiga sanna vittnet säger:

Är till från Guds skapelse-verk.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:15.

 

15.  #Jag känner dina gärningar, du är varken kall

eller varm.

      Om du ändå vore kall eller varm#!

 

Känner dina livs-gärningar, de är varken kalla

    eller varma.

Önskar de vore antingen kalla eller varma.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:16.


 16.  #Men nu är du ljum och varken varm eller kall,

och därför skall jag spy ut dig ur min mun#.

 

Du lever i andlig ljumhet, vilket vanärar mig.

       Din ljumhet, avskyr jag, spyr ut din närvaro

ur min mun.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:17.

 

17.  #Du säger: jag är rik, jag har vunnit rikedom

och saknar ingenting.

        Och du förstår inte att just du är eländig

och ömkansvärd och fattig och blind och naken#. 

 

Du ljuger om din andliga rikedom, saknar inget.

     Din blindhet, gör dig eländig ömskansvärd.

Lever i andlig fattigdom förblindelse och nakenhet.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:18.

 

18.  #Jag råder dig att hos mig köpa guld som renats i eld så att du blir rik, och vita kläder så att

    du kan klä dig och dölja din skamliga nakenhet,

och salva att smörja dina ögon med så att du

       kan se#.


 

Vill ge dig råd, köpt dig hos mig renat guld luttrat 

     i elden från allt köttsligt slagg.

Vilket gör dig rik, klä dig i vita kläder dölja din

      nakenhet.

Smörj dina ögon med andliga salva, vilket öppnar

      din inre människas ögon. 

 

¤Uppenbarelseboken. 3:19.

 

19.  #Jag tillrättavisar och tuktar alla dem som

jag älskar.

       Visa iver och vänd om!".

 

Tillrättavisar, tuktar alla dem jag älskar.

        Visa hjärtats iver för sann omvändelse.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:20.

 

20.  #Se, jag står för dörren och bultar.

Om någon hör min röst och öppnar dörren skall

       jag gå in till honom och äta med honom

och  han med mig#.

 

Står inför hjärtats dörr, bultar med mina kärleksfulla

       händer.

Vill någon hör min milda röst, öppnar han dörren,

       vill jag ha gemenskap med honom.

I gemenskapen dela måltiden med honom.

 

¤Uppenbarelseboken. 3:21.

 

21.  #Den som segrar skall jag låta sitta på min tron, liksom jag besegrat och sitter hos min

     fader på hans tron#.

 

Segrar man, tillåts man, sitta på min tron.

      Liksom jag själv segrare över ondskan.

Nu sitter på min fader högra sida i det himmelska. 

 

¤Uppenbarelseboken. 3:22.

 

22.  #Den som har öron, hör vad Anden säger

till församlingarna!#. 

 

 

 

       

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards